Radionica: Emocionalna inteligencija

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH ZDRAVSTVENIH RADNIKA 2015 BO Sombor
Advertisements

SISTEMI PODRŠKE.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
ULOGA I KOMPETENCIJE RAVNATELJA
Kako (pre)živeti na društvenoj mreži
Završna radionica Kuća ljudskih prava, Beograd,
Bajka u radu s djecom i odraslima
Од права на партиципацију до праве партиципације
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основе Православне културе ЧАС 2
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Test tri sita.
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Односне реченице.
8. Perspektiva dece u porodičnom biznisu
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Партнерски односи и насиље у везама младих
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
PRIJATELJSTVO.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
TELEFONIRANJE I ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Vježbe 3: Izgradnja tima
KAKO NAUČITI STARIJE OSOBE NA RAČUNALO
ЛИЧНЕ ЗАМЕНИЦЕ УПОТРЕБА ЗАМЕНИЦЕ ВИ.
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
NEŽELJENI KONTAKT.
SIN.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Паскалова опклада ‘Паскалова опклада’ је назив аргумента да треба веровати у бога.
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
općenito i na internetu
KONJIĆI... ljepota, snaga, poetičnost, neodoljivost, strast, brzina, neukroćenost, temeperament, vatrenost... sve ove osobine mogu se pripisati.
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
ГРУПНИ СУПЕРВИЗИЈСКИ САСТАНАК - СТРУКТУИРАЊЕ
БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
МЕНАЏМЕНТ У БАНКАРСТВУ
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
Eksperiment.
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
SRB.App company.
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
Проширена делатност и верификација установа
Iskustva programera iz realne prakse
Medijska pismenost i mladi
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

Radionica: Emocionalna inteligencija Voditelji: Ivana Jovanović Bojana Tankosić

Cilj radionice: Upoznavanje sa konceptom Emocionalne inteligencije, shvatanje njenog značaja i praktična primena stečenih znanja u različitim životnim situacijama.

Sadržaj: Šta je emocionalna inteligencija i koje su njene komponente Zašto nam je važno proučavanje emocionalnog količnika Na koji način EI utiče na naš život i snalaženje u različitim životnim situacijama Osnovni saveti za unapređenje EI

Definicija EI je sposobnost da razumemo sopstvena i tuđa osećanja, sposobnost njihovog razlikovanja, kao i korišćenja ovakvih informacija pri razmišljanju i planiranju sopstvenih aktivnosti.  Sposobnost da osetimo, razumemo i uspešno primenimo moć emocija kao izvora energije, informacija, kreativnosti, poverenja i bliskosti sa ljudima koji nas okružuju kako na poslu, tako i u privatnom životu.

EQ vs IQ: EQ i IQ su međusobno nezavisne- ne može se na osnovu jedne predvideti druga IQ je sposobnost, EQ veština IQ je relativno stabilan u toku života dok je IQ fleksibilniji, može se razvijati i naučiti

IQ vs EQ Goleman (1966): “IQ nam slabo objašnjava razliku u sudbinama osoba sa sličnim obećanjima, školovanjem i prilikama. “ Gardner & Hatch (1989): “Mnogi ljudi koji poseduju IQ od 160 rade za ljude koji imaju IQ od 100, ukoliko prvi ima slabu interpersonalnu inteligenciju, a drugi visoku. U svakodnevnom životu nema inteligencije koja je važnija od interpersonalne. Ako je ne poseduješ, pravićeš loše izbore po pitanju s kim da stupiš u brak, koji posao da izabereš itd.”

Komponente EI (Goleman) Samosvest Samoregulacija Empatija Samomotivacija Socijalne veštine

Samosvest Sposobnost da precizno opažamo svoje emocije u trenutku i shvatimo svoje generalne tendencije.

“He who conquers himself is the mightiest warrior.” Samoregulacija Sposobnost da se upotrebi svest o sopstvenim emocijama da bismo ostali fleksibilni i adekvatno usmerili svoje ponašanje. “He who conquers himself is the mightiest warrior.”  Confucius

Empatija Odnosi se na sposobnost da se opaze emocije drugih ljudi. To podrazumeva da opažate šta drugi misle i osećaju i ako se vi možda ne osećate tako.

Socijalne veštine Snalaženje u medjuljudskim odnosima uključuje u sebe prve tri komponente.Podrazumeva sposobnost da se upotrebi svest o svojim i tudjim emocijama da bi se osoba uspešno snašla u interakcijama sa drugima.

Samomotivaciju Strast (želja) da se sa puno energije radi na postizanju ciljeva

Vežba Cilj: upoznavanje sa komponentama EI i sticanje uvida u to kako se vi koristite njima Zadatak: U narednim situacijama prodiskutujte Kako biste se u toj situaciji osećali, šta biste mislili?  Kako biste se ponašali, šta biste rekli? Šta mislite zašto je to ta osoba uradila, kako se ona osećala, šta je mislila?

Situacija 1  U banci ste, službenica pita -ko je sledeci? Vi ste na redu. Žena koja je došla posle vas odgovara -Ja sam.....

Situacija 2 Planirali ste da napravite žurku, dolaze vam kolege s fakulteta. Razgovor se nekako uvek povede o fakultetu mada ste vi planirali zabavu i opuštanje....

Situacija 3 U taksiju ste i čini vam se da vas vozač vozi sporednim putem....

Situacija 4 Kupujete novu haljinu . Prodavačica vrši pritisak da kupite nešto što vam se ne dopada...

Situacija 5 Pišete seminarski rad u grupi sa kolegama, ali niko ne želi da se ozbiljno uključi u posao...

EI i zdravlje Razumevajući svoje emocije možete spretno da prolazite kroz tekuće probleme i sprečavate buduće. Veštine EI vam pomažu da lekše izlazite na kraj sa stresom. Veća je verovatnoća da će ljudi sa nižom EI koristiti manje efikasne strategije suočavanja sa stresom. Kod njih je dva put veća šansa da zapadnu u depresiju, anksioznost ili zloupotrebu PAS. Ogroman uticaj na zadovoljstvo i doživljaj sreće. Nedavno sprovedene studije naglašavaju povezanost EI i zdravlja: stres, depresija, snižava imunitet i povećava podložnost bolestima. Longitudinalna studija je pokazala da žene koje doživljavaju više nivoe stresa imaju dva puta veću šansu da obole od karcinoma dojke. Veštine EI mogu i da ubrzaju oporavak organizma od bolesti.

EI i partnerski odnosi Partneri jedan u drugom treba da prepoznaju poštovanje, divljenje, ljubav i tako izgrađuju poverenje, podršku i podsticaj. Da bi uspeli da vole i budu voljeni partneri treba da shvate da je partnerstvo živi energetski sistem. Da bi se taj sistem održao neophodno je konstantno emocionalno usaglašavanje.

EI i roditeljstvo Porodica predstavlja prvu radionicu emocionalnog učenja Edukaciju EI treba usmeriti podjednako i na decu i na roditelje Razvojem EI kod dece omogućava im se da izrastaju slobodno, da misle, odlučuju i osećaju samostalno, da svoje ponašanje usklađuju sa svojim emocijama

EI i profesionalni uspeh Postoji pozitivna povezanost EI i radnog učinka. Veštine EI su značajne za liderstvo, timski rad i potrošački servis. EI menadžera deluje na zaposlene utičući na njihove emocije i raspoloženja. Emocionalno inteligenentni menadžeri u organizacijama mogu da pobuđuju polet i ono najprogresivnije u radnicima.

Razvijanje emocionalne inteligencije: 10 osnovnih saveta Postanite emocionalno pismeni. Umesto etiketiranja drugih ljudi i situacija označite vaša osećanja. “Osećam se povređeno” umesto “Ti si kreten!”, “Osećam se nestrpljivo” umesto “Ovo je strašno!” Pravite razliku izmedju misli i osećanja. Mišljenje: “Osećam se kao (konj)”, Osećanje: “Osećam se tužno.” Preuzmite veću odgovornost za svoja osećanja. “Ljubomoran sam” umesto “Praviš me ljubomornim”. Analizirajte svoja osećanja umesto akcija i motiva drugih ljudi. Koristite osećanja da vam pomognu pri donošenju odluka. Zapitajte se: “Kako ću se osećati ako uradim ovo?” Kako ču se osećati ako to ne uradim”, Pitajte druge kako se osećaju i šta bi im pomoglo da se osećaju bolje. Koristite osećanja da podesite i ostvarite ciljeve. Razmislite o tome kako želite da se osećate i kako želite da se drugi osećaju.

Razvijanje emocionalne inteligencije: 10 osnovnih saveta Osećajte se energično, ne besno. Koristite ono što drugi zovu “bes” da vas pokrene na produktivnu akciju. Potvrdite osećanja drugih ljudi. Pokažite empatiju, razumevanje, prihvatanje emocija drugih osoba. Koristite osećanja da vam pomognu da iskažete poštovanje prema drugima. Zapitajte ih kako se osećaju i uzmite njihova osećanja u obzir prilikom donošenja odluka. Ne savetujte, ne komandujte, ne sudite i ne držite lekcije drugima. Umesto toga, slušajte sa empatijom i nekriticizmom. Izbegavajte ljude koji vas omalovažavaju. Iako to nije uvek moguće, pokušajte bar da provodite manje vremena sa njima i ne dozvolite da imaju psihološku moć nad vama.

Rezime Šta je emocionalna inteligencija i koje su njene komponente Zašto nam je važno proučavanje emocionalnog količnika Na koji način EI utiče na naš život i snalaženje u različitim životnim situacijama Osnovni saveti za unapređenje EI

HVALA NA PAŽNJI!