DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Описивање Описивање.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Kartografske projekcije i GIS
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
Шта је наука?.
U ONLINE OKRUŽENJU, prikaz projekta Igrajmo se jezikom
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
ГЕОГРАФСКА КАРТА.
Nastavna jedinica: 8.1. Upoznavanje alata za izradu prezentacija
Geografski položaj i prirodno – geografska obilježja Afrike
Nastavna cjelina: 2. BASIC
План и програми наставе и учења
BILJKE I ŽIVOTINJE- RIJEKA NERETVA
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
Прича о хлебу Вања Белецки
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Сарадња кадра у ПУ и школи
PRIJATELJSTVO.
РОД ИМЕНИЦА - обрада Данијела Бујагић.
Preslikavanje ravnina
Meтодика наставе физике
ГРАФИЧКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ
Спаси воду спаси свој живот!.
Физика околине.
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
6.1. Upoznavanje alata za izradu prezentacija
Физика као наставни предмет
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Informacijska pismenost
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
Funkcije.
Međunarodni dan pismenosti
Nastavna jedinica: 1.3. (B) Crtanje kružnice
Vrste geografskih karata
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
TEHNIČKA KULTURA 5. RAZRED
Специјализована ИТ одељења
4. OBRADA ZVUKA I VIDEOZAPISA
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
Digitalne igre u nastavi
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
Finsko strukovno obrazovanje
LOGISTIKA mr.sc. Hrvoje Budić, viši predavač E -
NetLogo – novo okruženje za podučavanje informatike
Категорија:Обавезни предмети – Природа и друштво Разред: III
Programski jezici.
Geografska karta Utvrđivanje gradiva.
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
ОСНОВНЕ ОДРЕДНИЦЕ ДРЖАВЕ
Удубљења - рељеф Други разред.
Проширена делатност и верификација установа
PRVI RODITELJSKI SASTANAK šk.god /2020.
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Raskrižje u istoj razini
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Rođenjem dijete sebe ne razlikuje od okruženja Njegov repertoar ponašanja ograničen je na jednostavne aktivnosti kojima reagira na vanjske podražaje Ali ipak, od rođenja se nalazi u kontaktu s okruženjem Dijete živi i razvija se u kulturnoj sredini koju upoznaje u skladu s kvalitetom koju joj daju odrasli. Upoznavanje okoline (prostora) je interaktivan proces u kojem dijete izgrađuje svoju sliku svijeta.

Dijete u početnoj nastavi prirode i društva postupno uspostavlja aktivan odnos s okruženjem i pritom izgrađuje “svoju” okolinu. Učitelj treba poznavati nastavni program prirode i društva u sva četiri razreda zbog kontinuiranog pristupa ovoj temi U prvom razredu upoznavanje prostora mora biti pristupačno neposrednom promatranju učenika. Nastavni mediji se rijetko koriste, u pravilu poslije neposrednog promatranja Općenito se može reći da učenici u 1. i 2. razredu neposredno upoznaju osnovni izgled kraja u kojem je roditeljski dom i škola i osobine prostora (primorskim ravničarski, brdoviti). U 3. razredu s neposrednog promatranja prostora prelazi se na posredno upoznavanje pomoću zemljovida. Čitanje zemljovida (kartografska pismenost) posebna je vještina slična čitanju jer je određena simbolima. S neposrednog promatranja geografskih obilježja prostora prelazi se na čitanje tih podataka s karte.

Metodički postupak uvođenja učenika u kartografsku pismenost Potrebno je steći detaljan uvid u sadržaje nastavnog kurikuluma prirode i društva na ovu temu. Potrebo je definirati: 1. pojam prostora kao objektivno postojeći realitet cjelokupnog materijalnog svijeta (sve prirodne i društvene pojave događaju se u prostoru) Osnovni geografski pojmovi: -svaki prostor ima veličinu (moj dom, škola, zavičaj-uži širi) -veličina prostora se promatra u 3 dimenzije: udaljenost, površina, volumen.

Nije dovoljno usvojiti pojmove o veličini prostora, nego je potrebno i snaći se u njemu. Dakle, početni položaj (egocentrična faza orijentacije) određuje položaj objekata u odnosu na neko stajalište promijenjeno stajalište – snalaženje u prostoru (vidi program 1. i 2. razreda). Ova znanja učenici usvajaju na operativnoj razini.

Teme u programu nastave prirode i društva koje se odnose na osnovnu orijentaciju: - u 1. razredu (relacije na tijelu i prostoru; lijevo-desno) - u 2. razredu (stajališta, glavne strane svijeta i snalaženje po Suncu) Neposredno promatranje u ovim temama je osnovni izvor znanja. Izvanučionička nastava (određivanje glavnih strana svijeta u prirodi, po Suncu): - prva faza oblikovanje kružnice u čijem je centru učenik i određivanje glavnih strana svijeta - povezivanjem točaka dobiva se koordinantni sustav: I-Z početna paralela; S-J početni meridijan

Primjenjuju se metodičke upute vezane za razumijevanje realne i umanjene veličine prostora (1:1; 1:10; 1:100). Orijentacija po predodžbi je treća faza snalaženja u prostoru kada učenici predočavaju prostor nakon odlaska na otvoreni prostor Geografska karta postaje osnovno didaktičko sredstvo, u daljem radu učenici uče razumijevati veličinu prostora, čitati kartografske znakove i orijentirati se na karti. Da bi se učenici mogli služiti zemljovidom trebaju usvojiti određeni stupanj kartografske pismenosti. Ovaj zadatak je postupan.

Prvi korak uvođenja učenika u kartografsku pismenost je orijentacija u prirodi (u 3. razredu uče uz glavne i sporedne strane svijeta, relativnost odnosa u prostoru ovisno o stajalištu- vježbe u prirodi) kao osnova za orijentaciju na zemljovidu. Učionička nastava u cilju razumijevanja umanjenog mjerila 1:1, 1:10,1:100 (prirodna veličina predmeta, umanjivanje i uvećavanje predmeta iz okruženja) izrada plana i tlocrta učionice, namještaja, plan školskog dvorišta) U matematici se moraju usvojiti mjere za duljinu. Nakon toga uz pomoć skice izrađuje se plan mjesta na kojem se ucrtavaju kuće vrtovi ulice, šume, more uz pomoć dogovorenih znakova. (Plan mjesta je, dakle, tlocrt mjesta u kojem su ucrtane važni objekti i prometnice, te geografska obilježja.). Uz svaki plan nalazi se i TUMAČ ZNAKOVA, Izrađuje se MAKETA u pješčaniku, određuju strane svijeta (prostor u malom uz pomoć modela objekata) koja pomaže pri izradi plana okoliša škole i plana mjesta. (modeli objekata izrađuju se na likovnom).

SNALAŽENJE U PROSTORU SNALAŽENJE U PROSTORU S I Z J S I Z J MERIDIJANI PARALELE

Prva karta: preko pješčanika se može staviti staklena ploča i precrtati važni podaci i na taj način učenici dobivaju svoju prvu kartu Učenici uz pomoć učitelja analiziraju reljef kao mjesta s uzvisinama i nizinama, rijeke, naselja, prometnice itd. S obrade reljefa u proučavanju izrade prve karte može se pristupiti na različite načine (vidi Pletenac, Osnove metodike, 1991.,str.136 i Bezić, 1996, Metodika nastave prirode i društva, str.77).