ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Advertisements

Завод за унапређивање образовања и васпитања
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Лековите и ароматичне биљке
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Prezentacija rezultata ankete
Meтодика наставе физике
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
Електронским учењем до креативне наставе
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Физика као наставни предмет
Наставна средства физике
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Мeтодика наставе физике 2012/2013. година
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Електротехничка школа „Раде Кончар,,
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
Сазнавање у настави Видови сазнања:
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Koliko puta tjedno doručkuješ?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
POSLOVI U ŠKOLI U RAZDOBLJU OD DO
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Multimedijalni sistemi
Osnovne informacije o projektu
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
[Umetnite godinu] školska godina Ime škole Ime nastavnika Razred
Анализа структуре.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Категорија: ваннаставне активности – час одељењског старешине Разред: први
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
smer: PREDŠKOLSKI VASPITAČ VI semestar
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Hrvatski jezik online.
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Zbrajanje decimalnih brojeva
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА

Типови школских часова Уводни час, Час изучавања новог градива Час утврђивања знања и стицања знања Час понављања и уопштавања Час проверавања и оцењивања знања ученика Комбиновани час

Уводни час Први час који се држи на почетку школске године Значајан за формирање односа ученика према предмету Није га лако одржати како треба

Варијанте уводног часа У виду занимљивог излагања Уводни час са избором занимљивих огледа Комбинација занимљиве теорије и ефектних експеримената

Час изучавања новог градива - основни захтеви Не препричавати уџбеник Тумачити га, наводити нове примере, Постављати добра питања Користити очигледна средства Тражити сличности и разлике међу садржајима и изводити потребне закључке Ученици су “упошљени”

Структура часа изучавања новог градива Уводна фаза Главни део часа Завршна фаза

Уводна фаза 5-10 минута психолошка, садржајна техничка припрема реализације часа

Главни део часа 20-25 минута саопштавање чињеница показивање појава објашњавање физичких закона, извођење формула уопштавање и извођење закључака више етапа

Етапе главног дела часа избор пута за осветљавање и решавање основног проблема: а) стварање проблема, проблемске ситуације и формулација проблема б) истицање основних теза о којима треба говорити на часу в) истицање система питања на која треба наћи одговоре

Етапе главног дела часа у зависности од избора претходна три приступа: а) декомпозиција проблема и решавање потпроблема б) документовано излагање (примери, извођења, демонстрације) у циљу разраде истакнутих теза в) настојање да се у сарадњи са ученицима одговори на истакнута питања

Завршна фаза часа 10-15 минута треба да се добије повратна информација о томе шта су ученици запамтили и како су разумели да сажето прикаже битне елементе из наставне јединице одабран домаћи задатак

Час утврђивања знања и стицања умећа час решавања рачунских задатака час лабораторијских вежбања 20-40% од укупног броја часова!

Час понављања и уопштавања градива фрагментарност знања је непожељна! репродуктивно продуктивно

Комбиновани час провера и израда домаћих задатака и оцењивање постављање новог проблема и његово проучавање утврђивање и понављање изучаваног градива мањег обима уопштавање и продубљивање неких делова градива задавање домаћих задатака

Глобална припрема израда годишњег плана рада расподела укупног фонда часова на посебне типове часова у складу са наставним програмом и теоријом наставе

Месечна-тематска припрема стручна или садржајна припрема педагошка припрема организациона и материјално-техничка припрема психолошка припрема

Хвала на пажњи