Основне надлежности по Уговору о ЕЗ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Oblik, veličina, granice i povijesno – teritorijalni razvoj Hrvatske
Advertisements

POSLOVNIK O RADU REDOVNE SKUPŠTINE UDRUGE OSOBA S CEREBRALNOM I DJEČJOM PARALIZOM RIJEKA U Rijeci, 24. travnja 2019.
СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Doc. dr. sci. Almedina Šabić Učanbarlić
Сарадња у области правосуђа и унутрашњих послова
BUILD UP Skills Croatia
Од права на партиципацију до праве партиципације
Законодавна политика ЕЗ/ЕУ
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
IZVOZ VINA U EU DRAGICA SAMARDŽIĆ PRIVREDNA KOMORA VOJVODINE
Statistika cena.
DOBRODOŠLI BUDUĆI STUDENTI!
Šta pokreće promene na tržištu goriva
Сунцокрет.
Ustavno pravo II Parlamentarna skupština BiH, Parlament Federacije BiH, Narodna skupština RS – struktura i način izbora doc.dr.Lejla Balić.
Rješavanje sporova u međunarodnim organizacijama
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА НОВИНАРЕ
Osnovna škola Bartola Kašića Vinkovci Erasmus+ projekt W
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Parlamentarna skupština BiH doc.dr.Lejla Balić
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Češka nacionalna manjina u RH Građanski odgoj i obrazovanje
Јавно мњење у Европској унији
Iskustva EPALE zajednice na polju obrazovanja u zatvorima, mogućnost primjene istih u Bosni i Hercegovini.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Еконономска и монетарна унија
Izbori za predsjednika razreda
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
PRVI PROGRAMI ZA OBRAZOVANJE IZ SOCIJALNG RAD U SVIJETU
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
TREZOR RUSKE FEDERACIJE
EUROPSKO VIJEĆE.
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА МЕДИЈЕ
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА НОВИНАРЕ
ANALIZA REZULTATA KONKURSA MINISTARSTVA KULTURE I INFORMISANJA U OBLASTI SAVREMENOG STVARALAŠTVA (2019)
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
„ZADRUGE SU BIZNIS, DEMOGRAFIJA I BUDUĆNOST“
ERASMUS MUNDUS II ( ) Vanja Drljević nacionalni Tempus koordinator Ana Dragutinović, savjetnik za međunarodnu saradnju, Rektorat UCG.
Osnivanje, razvoj i ciljevi
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
FINANSIJSKO UPRAVLjANjE I KONTROLA (FUK) I INTERNA REVIZIJA (IR) – usaglašavanje sa poglavljem 32 – FINANSIJSKA KONTROLA Plenarni sastanak Napredak u reformi.
Pribaltičke zemlje sjeverne Evrope
JUŽNA EUROPA BY: Borna Starešinić.
Sud EU – organizacija i nadležnosti
STRUKTURA, EVOLUCIJA I INSTITUCIJE EU
Uvod u pravo Evropske unije
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
ЛИКВИДАЦИЈА ИНДУСТРИЈЕ УГЉА
Doc. dr Jelena Z. Stanković
GLAVNI GRADOVI EUROPSKIH ZEMALJA
Uvod u nauku o državi i pravu
Ustavno pravo I Doc.dr. Lejla Balić.
Kontrole rashoda u Turskoj
Теорије међународних односа и ЕУ
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
PREDSTAVNIK RUKOVODSTVA ZA KVALITET Olivera Radić
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
Зелена економија и административни капацитети Србије
Сиромаштво и друштвена изопштеност

ОСНОВНЕ ОДРЕДНИЦЕ ДРЖАВЕ
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
PROGRAM “PLAVA ZASTAVICA” Blue Flag Program
Izrada plana kapitalnih investicija
ЕУ – извршна политика Растући значај, и моћ, извршне власти у савременим политичким системима Извршна власт делује свакодневно, располаже највећим ресурсима.
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Uvod u pravo Evropske unije
Транскрипт презентације:

Основне надлежности по Уговору о ЕЗ Савет Основне надлежности по Уговору о ЕЗ 1) обезбеђује усклађивање општих економских политика држава чланица 2) има овлашћења да доноси одлуке - о највећем броју правних прописа ЕЗ - о буџету Заједнице-Уније 3) преноси својим одлукама на Комисију овлашћења за спровођење прописа које доноси 4) доноси одлуке из области Другог и Трећег стуба 5) Представља Унију на међународном плану и закључује међународне уговоре

Састави (формације) Савета До 2002. године – 22 састава Савета министара Од 2002 – 9 састава Савета: - Савет за општа питања и спољне односе - Савет за економска и финансијска питања - Савет за сарадњу у области правосуђа и полиције - Савет за запошњавање, здравство и потрошаче - Савет за питања конкуренције - Савет за саобраћај, социјалну политику, телекомуникације и енергетику - Савет за пољоприведу и рибарство - Савет за животну средину - Савет за образовање, омладину и културу

Начин рада Председавајући; сваких шест месеци Припрема седнице Савета; одређује дневни ред; води седнице Представља Савет у иностранству У области ЗСБП – Тројка (до 2009)

Генерални секретаријат Генерални секретар (ВП ЗСБП) Генерални директорати на челу са генералним директорима – по секторима Правна служба Сви они – комунитарни службеници (око 2 500 запослених)

Комитет сталних представника КОРЕПЕР Основни задатак: припрема рада Савета Корепер 2: стални представници – амбасадори држава чланица Корепер 1: заменици амбасадора + технички састав Радне групе Генерални секретаријат са генералним секретаром на челу

КОРЕПЕР - наставак Ниво испод КОРЕПЕРА 2 – решава (постиже сагласност) у 70% случајева КОРЕПЕР 2 решава 10-15% случајева Случајеви са постигнутим консензусом иду на Савет – тачка А дневног реда Преосталих 10-15% случајева (дневни ред Б) решава Савет политичким договором

ПРОМЕНЕ У СТРУКТУРИ ИНСТИТУЦИЈА ПРЕМА ПРОМЕЊЕНОМ УГОВОРУ ИЗ НИЦЕ   Савет министара   Нови распоред гласова од 1. јануара 2005:   - Немачка, Уједињено Краљевство, Француска, Италија ....... по 29 - Шпанија, Пољска .......................................................................по 27 - Румунија .......................................................................................... 14 - Холандија .........................................................................................13 - Грчка, Чешка, Белгија, Мађарска, Португалија........................по 12 - Шведска, Бугарска, Аустрија ................................................... по 10 - Словачка, Данска, Финска, Ирска, Литванија ........................ по 7 - Латвија, Словенија, Естонија, Кипар, Луксембург ................ по 4 - Малта .......................................................................................... 3   Праг квалификоване већине: 258 гласова од укупно 345 = 74,8% Блокитајућа мањина: 88 гласова = 25,5% Осим тога, квалификовану већину требало би да чини најмање 62% укупног броја становника у ЕУ и више од половине држава чланица

Савет министара – претходни респоред гласова (ЕУ петнаесторице, 1995)    Када се примењује квалификована већина распоред гласова је следећи: Немачка, УК, Француска и Италија.......................по 10 Шпанија...........................................................................8 Белгија, Грчка, Холандија и Португалија...............по 5 Аустрија и Шведска..................................................по 4 Данска, Финска и Ирска...........................................по 3 Луксембург.....................................................................2 - Праг квалификоване већине: 62 од 87 гласова = 71,3%; блокирајућа мањина = 29,9% (26 гласа) - Ако се одлуке доносе без предлога Комисије – 10 држава “за”

Држава Становништво Гласови Кандидати Становн. Данска 5.131 7 Бугарска 8.230 10 Немачка 82.038 29 Естонија 1.446 4 Финска 5.160 Летонија 1.593 Француска 57.180 Литванија 3.701 Грчка 10.533 12 Малта 0.379 3 УК 58.966 Пољска 38.667 27 Ирска 3.744 Румунија 22.489 14 Италија 57.610 Словачка 5.393 Луксембург 0.429 Словенија 1.978 Холандија 15.760 13 Чешка 10.290 Аустрија 9.082 Мађарска 10.092 Португалија 9.980 Кипар 0.752 Шведска 8.854 Шпанија 39.394 Белгија 10.213

Промене у одређивању квалификоване већине у Уговору из Лисабона Ново правило се примењује од 2014. године Нема више одмеравања (пондерације) гласова Трострука већина: - За одлуку треба да гласа 55% држава чланица - За одлуку треба да гласа најмање 15 ДЧ - Одлука треба да покрива 65% становништва свих држава које су гласале - Блокирајућа мањина износи 4 ДЧ

Број дана заседања Савета и радних група КОРЕПЕР Радне групе 1978 76.5 104.5 2090 1988 117.5 104 2005 1994 125 117 2580