ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Описивање Описивање.
Advertisements

Шта је наука?.
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
PRIMENA OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA NA UNIVERZITETU
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Bajka u radu s djecom i odraslima
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Живот и прикљученија Љубезни Харалампије
ŠKOLSKI KURIKULUM Za školsku 2015./2016. godinu.
ALICE SALOMON OSOBA I DJELO.
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
Zagreb, studenog godine
Наставни час Према законским одредницама за V разред основне школе, Просветни гласник број 6, страна 4 од НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: УПОЗНАВАЊ И УПОТРЕБА.
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Regionalna konferencija Almir Beridan
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Електронским учењем до креативне наставе
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Razredbeni postupak upisi.ffzg.unizg.hr Prijave, prijemni ispit, upisi
РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОДРШКУ РАЗВОЈУ И УЧЕЊУ РОМСКЕ ДЕЦЕ РАНОГ УЗРАСТА У СРБИЈИ 2-3.октобар Београд.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
SLOBODNO VRIJEME Tematski dan u VI. razredu MŠ Budinščina
Marija Čelan- Mijić,dipl. bibl.
Agencija za mobilnost i programe EU
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Informacijska pismenost
Модели информационо-комуникационог система
Groupware – novosti u dizajniranju organizacije ureda
Projekt prekogranične suradnje Sjeverozapadna Irska
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
ДАН ДЕВОЈЧИЦА.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Шта је портфолио професионалног развоја?
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Analitički osvrt na sestrinstvo u medijima
= Erasmus+ aktivnosti transnacionalne suradnje:
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
195 sati. 45 sati predavanja, 30 sati seminara i 120 sati vježbi.
LOGO – Europskog dana jezika
Osnovne informacije o projektu
LOGISTIKA mr.sc. Hrvoje Budić, viši predavač E -
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Međunarodna Eko-škola OŠ “August Šenoa” - Osijek
PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Ideja pravednosti.
[Umetnite godinu] školska godina Ime škole Ime nastavnika Razred
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Facebook.
Hrvatski jezik online.
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
АКТИВНОСТИ СТУДЕНАТА НА КАТЕДРИ ЗА ПЕДАГОГИЈУ Академска 2018/2019
Učešće zemalja zapadnog Balkana u programu ERASMUS +
Транскрипт презентације:

ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim društvenim procesima Sarajevo, 23. 4. 2013. Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Cjeloživotno učenje kao načelo postojanja Sveukupna aktivnost učenja u svim razdobljima života, životna filozofija uvjetovana znanjem, navikama i iskustvima učenja stjecanim u djetinjstvu Ekologija ljudskog razvoja posmatra CU kao proces koji prožima sve razvojne eko-krugove jedne osobe Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Ekologija ljudskog razvoja i koncept cjeloživotnog učenja CU KULTURA EKO-PERIFERIJA EKO - BLIZINA EKO- SUSJEDSTVO EKO-SREDIŠTE Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Ciljevi CU i školski prostor Četiri osnovna cilja CU: Osobno zadovoljstvo Razvoj pojedinca Aktivno građanstvo Društvena uključenost (zapošljivost) Primarni cilj škole: sretno dijete, razvijeno u svom punom kapacitetu Druga dva cilja CU često nisu prioritet Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Školska biblioteka kao dio eko-blizine Praznačenje biblioteke: “sanduk ili soba za knjige...” (Rečnik književnih termina, Nolit, Beograd,1985) Često je smatramo institucijom koja je paralela muzeju: čuva stare naslove i dodaje nove, pohranjuje pisanu riječ i kulturno nasljeđe Primjeri odnosa prema knjigama koje “se ne smiju dirati” ili “ih korisnici oštećuju, pa ih ne treba niti izdati na upotrebu”- biblioteka pretvorena u svoju suprotnost Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Pitanje uloge školske biblioteke u teoriji sistema Nekad je zadaća bila opisati organizacijsku strukturu biblioteke i iznaći najbolji način katalogizacije naslova i načina izdavanja knjiga Danas se to strukturalističko pitanje pretače u pitanje konteksta: u kakvom je međuodnosu biblioteka kao dio jednog sistema (školskog, društvenog) i ostali dijelovi toga sistema? Ili: je li mjesto biblioteke samo u eko-blizini ili ona može postati dijelom svakog eko-prostora? Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Obrasci pristupa razumijevanju uloge biblioteke Obrazac organizacije biblioteke biblioteka(r) – knjiga – sadržaj – korisnik Obrazac korisnikovog pristupa korisnik – sadržaj – knjiga biblioteka(r) Komunikacijsko razumijevanje ovog trokuta vodi do najrazličitijih vidova učenja i poduke, saznavanja i proizvodnje znanja Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Nova uloga bibliotekara Bibliotekarstvo je učenje o odnosima između knjige, predmeta ili znanja i korisnika Primjer: razlika u odnosima i ishodima Predmet – knjiga – korisnik Korisnik – knjiga – predmet Knjiga – korisnik – predmet .... Bibliotekar više nije tek poznavalac književnog blaga, već i “čitač potreba” korisnika i podučavatelj u traganju za informacijom i istraživač-znanstvenik Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Kreativni prostor bibliotekara “Škola koju volim” – biblioteka svojim resursima može smanjiti prijestupništvo djece i mladih Burza znanja – biblioteka koa informativni centar, kao obrazovna brokerska organizacija koja povezuje one koji žele učiti s onima koji u tome mogu pomoći Obrazovanje za treću životnu dob – biblioteka kao mjesto sureta starih i mladih – zajednički informacijsko-informatički porgrami za djecu i njihove “stare prijatelje” Biblioterapija – terapija čitanjem – prestaje biti “privilegijom” matične znanosti, psihologije – terapeutom može postati i bibliotekar uz odgovarajuću dodatnu izobrazbu Dodatni i dopunski sati iz oblasti jezika i književnosti Scenska umjetnost Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo Umjesto zaključka Ključno pitanje koje BIBLIOTEKAR mora sebi postaviti: TKO SAM JA I GDJE SU GRANICE MOJE FUNKCIONALNOSTI? Ključno pitanje koje DRUGI mora(ju) postaviti: KAKO VIDIM ULOGU BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA? Tek uz iskren odgovor promjena slike u našem albumu je moguća Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo Reference: Dizdar, S., Od podataka do metapodataka, NUBBiH, Sarajevo, 2011. Kalaš, Dž. & Madacki, S. (ed.), Škola koju volim, MDD Sarajevo i Centar za ljudska prava Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo, 2012. Međunarodne organizacije o obrazovanju odraslih, Agencija za obrazovanje odraslih, Zagreb, 2009. Pastuović, Edukologija, Znamen, Zagreb, 1999. Rečnik književnih termina, Nolit, Beograd, 1985. Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo