CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
AKTIVNO UČENJE KAO POLAZIŠTE RADA S DAROVITOM DJECOM
Advertisements

Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Универзитет у Нишу Учитељски факултет у Врању
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Učenje i suradnja uz Blended Play
SISTEMI PODRŠKE.
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
U ONLINE OKRUŽENJU, prikaz projekta Igrajmo se jezikom
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Од права на партиципацију до праве партиципације
План и програми наставе и учења
BILJKE I ŽIVOTINJE- RIJEKA NERETVA
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Eksperimentalni program
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
Медији у савременом друштву
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Упутство о друштвеној одговорности
Електронским учењем до креативне наставе
Kako poticati profesionalni razvoj učenika u osnovnoj školi
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
Nikolina Ribarić, prof. mentor OŠ “Ljubo Babić”
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Eksperimentalni program
Да ли су нам потребне школске униформе?
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
SLOBODNO VRIJEME Tematski dan u VI. razredu MŠ Budinščina
mr. Nataša Ljubić Klemše, učiteljica savjetnica
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Informacijska pismenost
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Сазнавање у настави Видови сазнања:
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ИНТЕГРИСАНИ КУРИКУЛУМ –Тематско планирање наставе
(Potencijalno) Daroviti učenici
Praktične radionice za nastavnike i učitelje
Православни Катихизис
= Erasmus+ aktivnosti transnacionalne suradnje:
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja – novosti i naglasci -
LOGO – Europskog dana jezika
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
NetLogo – novo okruženje za podučavanje informatike
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Erasmus+ Znanjem do razvoja
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Ivana Katavić, AZOO Hrvoje Mladinić, OŠ Mertojak
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Проширена делатност и верификација установа
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Medijska pismenost i mladi
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima

Što je CLIL? Content and Language Integrated Learning je metodologija prema kojoj se sadržaji nastavnog predmeta i (stranog) jezika isprepliću. Nastava s CLIL-om uključuje: Sadržaj – znanja, vještine i razumijevanje predviđeno kurikulom Komunikacija – razvoj jezične kompetencije i komunikacije na stranom jeziku Spoznaja - razvoj spoznajnih sposobnosti Kultura – razvijanje interkulturalne kompetencije (inovativnost, kreativnost, suradničko učenje, kritičko razmišljanje) i svijesti o sebi kao građaninu svijeta

Koliko učenici usvoje sadržaja ovisno o metodi učenja, odnosno podučavanja? A Čitanje B Diskusija (rasprava) C Frontalna nastava D Audio-vizualno E Demonstracija 1= 5% 2 = 10% 3 = 20% 4 = 30% 5 = 50%

1 Frontalna nastava 5% 2 Čitanje 10% 3 audio-vizualno 20% 4 demonstracija 30% 5 diskusija 50% 6 praksa 75% 7 podučavanje drugih 90% 8 neposredna primjena 90%

Učenici trebaju biti puno više angažirani na satu, štoviše, „oni trebaju napraviti većinu posla!” Nastavnici trebaju usmjeriti učenike i voditi ih ka spoznaji!

Zašto CLIL? Učenici DANAS trebaju biti: snalažljivi i dovitljivi u traženju strategija i vještina kako bi se mogli suočiti s društveno-ekonomskim previranjima kroz koja svi danas prolazimo. raspolagati različitim sredstvima i sposobnostima kako bi bili dovoljno fleksibilni u svojim načinima razmišljanja jer se društvo mijenja velikom brzinom

Nastavnici DANAS svojim načinom rada trebaju inspirirati učenike da pri učenju budu aktivni i dovoljno fleksibilni kako bi se lakše prilagodili zahtjevima koje pred njih postavlja 21. stoljeće, a ne statični i pasivni.

Koristi CLIL-a unaprjeđenje jezične te interkulturalne kompetencije razvijanje interesa i pozitivnog stava prema višejezičnosti spoznavanje sadržaja temeljnog predmeta kroz različite perspektive razvijanje samopouzdanja učenika poboljšavanje socijalnih odnosa u razrednoj zajednici proširivanje mogućnosti za korištenje raznovrsnih metoda poučavanja i učenja šira primjena e-učenja konkurentnost na tržištu znanja i rada

16 metoda poučavanja

Metode poučavanja prema skupinama 1) Interaktivne igre 2) Rad na tekstu 3) Križaljke i premetaljke

Interaktivne igre 2) Snježna kugla (“Snowball”) 3) Križić-kružić 1) Vrući stolac (“Hot chair”) 2) Snježna kugla (“Snowball”) 3) Križić-kružić 4) Povezivanje slike i teksta 5) Pictionary 6) Kahoot (www.kahoot.it)

Interaktivne igre Visoka motiviranost učenika Aktivni učenici Razvoj interpersonalne inteligencije Ponekad ne stignu svi učenici na „hot spot” Izražavanje učenika na vlastiti način Poticanje kreativnosti Potencijalna buka

Rad na tekstu Nestajanje teksta Tekst za rad u paru* Prilagodba teksta* Povezivanje teksta tzv. “Trčeći diktat” (tekst zalijepljen po učionici)

Rad na tekstu Prijenos cjelovite informacije za svakog Disciplina u razredu Dugotrajna priprema materijala Prijenos veće količine informacija zapakirano u zanimljiv dizajn Učenik može neprimjetno „zabušavati”

Rad na tekstu - primjer

Križaljke i premetaljke Ključni pojam Odgovor pa pitanje Bingo Igra asocijacija Križaljka (www.halfacrossword.com)

Križaljke i premetaljke Kratke i motivirajuće Idealne kao uvod Nisu pogodne za glavni dio sata Povezivanje nastavnog sadržaja i razvoja apstraktnog mišljenja Može dosaditi ukoliko se često koristi

16 metoda poučavanja

Zanimljive poveznice http://www.onestopenglish.com https://www.teachingenglish.org.uk/teaching-teens/resources/clil https://www.bbc.com/education http://www.bbc.co.uk/learningenglish/ http://www.richmondelt.es/w/teacher-support/resources/clil-website/ http://languages.dk/clil4u/ http://www.bbc.com https://www.theguardian.com/uk https://www.ted.com/talks https://www.ted.com/playlists/129/ted_under_20 https://simple.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Hvala na pažnji!