Основи музичке културе

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
Advertisements

Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
План и програми наставе и учења
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
Лековите и ароматичне биљке
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
Metodika nastave engleskog jezika sa hospitovanjem Introductory class
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
Literatura Cotton, D., Faley, D. & Kent, S., (2012). Market Leader Pre-intermediate Business English Course Book. Pearson Longman, UK Rogers, J. (2012).
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
ПРИКАЗ ИЗБОРНОГ ПРЕДМЕТА: ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРИЈЕ АЛГОРИТАМА
doc. dr Nataša Simeunović
Физика околине.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KOMPOZICIJA I DIJELOVI SEMINARSKOG RADA
Гласно - тихо.
Mediji u kriznim situacijama- uvodno predavanje
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Аерозагађења и шумски екосистеми
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
Врста и ниво студија: Основне академске студије
Предиспитне обавезе студената
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
Organizacija preduzeća
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Organizacija “Izabrane teme”
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Земљиште и технике биоинжењеринга
Водопривреда брдско-планинских подручја
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
Завод за унапређивање образовања и васпитања
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
PRIMENA INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Увод у објектно оријентисано програмирање
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Engleski jezik I Uvodno predavanje
LOGISTIKA mr.sc. Hrvoje Budić, viši predavač E -
Напредни курс из рачунарских архитектура
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Multimedijalni sistemi
Uvod u pravo Evropske unije
Слушање музике.
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
smer: PREDŠKOLSKI VASPITAČ VI semestar
мр Наташа Папић-Благојевић
Пондерисање 4/5. октобар
METODE PREZENTACIJE NASTAVNO OSOBLJE: Dr Branko Kolin, red. prof. Dr Goran Milić, docent Godina slušanja: II Semestar: III Tip predmeta: opšteobrazovni.
Родитељски састанак са родитељима предшколаца и будућим учитељима
Integrisane marketinške komunikacije
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
АКТИВНОСТИ СТУДЕНАТА НА КАТЕДРИ ЗА ПЕДАГОГИЈУ Академска 2018/2019
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Mehanika Šifra predmeta Status predmeta Semestar Broj ECTS Fond časova
Транскрипт презентације:

Основи музичке културе Прва година

Oснови музичке културе Назив предмета – ОСНОВИ МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ Смер: Учитељ (I година, I семестар) Смер: Васпитач (I година, I семестар) Број ESPB бодова - 5 Фонд часова - 0+2 х 5 Вежбе изводи асистент – мр Богдан Ђорђевић

Садржај Теоријска настава - Теорија музике. Практична настава – Вокално – инструментални практикум - Клавир. (eлементи нотног система; oсновни појмови у музици; метрика; ритмика; лествице; интервали; акорди; cолфеђо; певање и свирање дечијих песама за клавир; историја музике и познавање музичке литературе, познавање музичких инструмената и музичких облика)

Вежбе #1 1. Појам музике (звук, тон, имена тонова, тонски систем); 2. Поставка десне руке на клавијатури. Увежбавање прстореда

Вежбе #2 1. Линијски систем, виолински кључ, ноте, трајање нота, паузе. 2. Поставка леве руке. Увежбавање прстореда

Вежбе #3 1. Бас кључ. Вежбање нотног писма. 2. Усклађивање леве и десне руке.

Вежбе #4 1. Интервали (Величине и врсте интервала). Подела по звучности. 2. Наизменично и истовремено свирање и промене позиција.

Вежбе #5 1. Повишени и снижени тонови. 2. Вежбање свирања на инструменту и читање нота

Вежбе #6 1. Дурске лествице са повисилицама. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама

Вежбе #7 1. Дурске лествице са снизилицама. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама

Вежбе #8 1. Молске лествице са повисилицама (природни, хармонски и мелодијски). 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #9 1. Молске лествице са снизилицама (природни, хармонски и мелодијски). 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #10 1. Ритам, Такт, Метрика. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #11 1. Акорди и тоналне функције, квинтакорд. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #12 1. Акорди и тоналне функције, секстакорд. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #13 1. Акорди и тоналне функције, квартсекстакорд. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #14 1. Доминантни септакорд. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Вежбе #15 1. Динамика, темпо, артикулација, помоћни знаци и скраћенице. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.

Циљ и исход предмета Циљ предмета Оспособити студенте - будуће учитеље и васпитаче за самостално извођење наставе из предмета Музичка култура и Музичко васпитање у разредној настави основне школе и предшколским установама. Исход предмета Унапређeње музичке писмености и вокално - инструменталних способности студената.

Број сати наставе Свака од 5 група студената на вежбама у току сваке недеље има двочас у трајању од 90 минута.

Предиспитне обавезе Предавања – 15 поена Вежбе – 15 поена Семинарски рад – 5 поена Колоквијум – 10 поена Активност на вежбама – 5 поена

Семинарски радови (Word, Times New Roman, Font Size 12, Line spacing 1,5 , Justify) Колоквијум – писмени тест (Дурске и молске лестивице, интервали) Активност (Свирање и певање песама и усмена активност на часу – провера пређеног градива)   Свих 15 радних недеља студенти практичним бежбама указују на спремност и оспособљеност нотног певања и свирања на инструменту (укупно 50 поена).

Начин оцењивања Завршни испит (Усмени испит) вреди 50 поена. Анализа, певање и свирање композиција намењених дечјем узрасту. До 54 поена - оцена 5 (пет) Од 55 – 64 поена - оцена 6 (шест) Од 65 - 74 поена – оцена 7 (седам) Од 75 – 84 поена – оцена 8 (осам) Од 85 – 94 поена – оцена 9 (девет) Од 95 – 100 поена – оцена 10 (десет)

Контролна и испитна питања Контролна питања – вежбе –   Звук и каквих има звукова; Музички тон; Тонски систем; Ноте; Где и како се бележе ноте; Кључ и име кључа; Лествица; Ступањ; 1/1 и ½; Интервал; Трајања тонова; Паузе; Нотне вредности; Музички метар; Такт; Тактирање; Ритам; Синкопа, Триола; Предтакт; Предзнаци; Тетракорд; Квинтни и квартни круг; Акорд; Темпо, Динамика... Испитна питања Завршни испит - Певање и свирање композиција за децу (укупно 50 поена) Свака анализирана песма, отпевана са текстом и солмизацијом, одсвирана мелодија са акордском пратњом, ритмички тачна, целовито интерпретирана укупно вреди 5 поена

Литература 1. Ђурковић - Пантелић, М. (1998). Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Шабац: Виша школа за образовањае васпитача. (27-55). 2. Тајчевић, М. (1997). Основи теорије музике. Београд: Књижевно-издавачка задруга Центар. (стр. 7-23; 27-40; 52-58; 62-73). 2. Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине. (стр. 8 - 14). 3. Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар. (стр. 7 - 19). 4. Манастериоти, В. (1987). Музички одгој на почетном ступњу. Загреб: Школска књига. (стр. 23 - 32). 5. Петровић, М. Л. (1995). Најмлађем пијанисти - школица за клавир, Ниво А. Књажевац: Музичко издавачко предузеће "Нота". (стр. 4 - 39). 6. Петровић, М. Л. (1995). Најмлађем пијанисти - школица за клавир, Ниво Б. Књажевац: МИП "Нота". (стр. 6 - 15). 7. Кршић, Ј. (2003). Почетна школа за клавир. Београд: Марцомпанy. (стр. 5-27). 8.Ђурковић - Пантелић, М. (1998). Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Шабац: Виша школа за образовање васпитача. (181-201). 9. Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине. 10. Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар 11. Кнежевић С. и Ђорђевић Б. (2005). Методика почетне наставе музике, Сомбор: Учитељски факултет