ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ОПШТИНА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ
Advertisements

ОДЛУКА О БУЏЕТУ ГРАДА НИША ЗА ГОДИНУ - ГРАЂАНСКИ БУЏЕТ -
Predmet: Finansijsko pravo
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ ЗА ГОДИНУ
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ НАЦРТ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину
Др Ката Шкарић Јовановић
Izrada i sprovođenje planova integriteta u institucijama Crne Gore
Planiranje i analiza poslovanja
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
ИЗАЗОВИ И ПЕРСПЕКТИВЕ ФИНАНСИЈСКОГ УПРАВЉАЊА У ЗДРАВСТВЕНИМ УСТАНОВАМА
ЗА ПЕРИОД ЈАНУАР - ЈУН ГОДИНЕ
Радулка Урошевић Врховни државни ревизор
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Prikazivanje imovinskog položaja poslovne jedinice
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за годину
Управљање инвестицијама
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Prelomna tačka rentabiliteta
Др Ката Шкарић Јовановић
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Материјал на путу, нефактурисани материјал, материјал на обради и доради, набавка робе, измирење обавеза према добављачима 13. предавање.
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Рачуноводство буџетских организација
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
ПРИЗНАВАЊЕ РАСХОДА.
Др Ката Шкарић Јовановић
TREZOR RUSKE FEDERACIJE
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
VII. PRORAČUN.
FINANSIJSKO UPRAVLjANjE I KONTROLA (FUK) I INTERNA REVIZIJA (IR) – usaglašavanje sa poglavljem 32 – FINANSIJSKA KONTROLA Plenarni sastanak Napredak u reformi.
НОВИ ПОЛОЖАЈ ЈАВНИХ ИЗВРШИТЕЉА У ПОСТУПКУ ИЗВРШЕЊА
Цена капитала корпоративног предузећа
Knjigovodstveno obuhvatanje stalne imovine
Др Ката Шкарић Јовановић
Uvod u pravo Evropske unije
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Značaj objavljivanja finansijskih izvještaja za tržište kapitala
Uvod u nauku o državi i pravu
Град Сремска Митровица
FINANSIJSKO RAČUNOVODSTVO
Пројекат реформе локалних финансија
Kontrole rashoda u Turskoj
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Uvod u nauku o državi i pravu
PRORAČUN GRADA CRIKVENICE ZA GODINU
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
ПЛАНИРАЊЕ У ИНТЕРНОЈ РЕВИЗИЈИ
Унапређење локалних финансија
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
Izrada plana kapitalnih investicija
Проширена делатност и верификација установа
ПРАЋЕЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ О УЧИНКУ ПРОГРАМА
Др Ката Шкарић Јовановић
Др Ката Шкарић Јовановић
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
ГРАД СМЕДЕРЕВО ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О ИЗМЕНАМА И ДОПУНАМА ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину (РЕБАЛАНС I)
Транскрипт презентације:

ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ Гордана Тишма

Извршење буџета је фаза буџетског процеса у којој се средства дефинитивно активирају и троше у реализацији активности које су предвиђене усвојеним буџетом. Систем извршења буџета треба да омогући: Ефикасност - рационално трошење и контролу у трошењу средстава Ефективност - постизање најбољих ефеката са расположивим средствима

Целовит управљачки систем извршења буџета подразумева следеће подсистеме: Управљање јавним набавкама Трезор Књиговодствено и финансијско извештавање Интерну контролу и интерну ревизију Екстерну ревизију

Трошење буџетских средстава се одвија кроз следеће фазе: Дистрибуцију апропријација Стварање обавеза (додељивање уговора и наручивање роба и услуга) Пријем роба и услуга и верификација пријема Плаћање

По доношењу буџета локални орган управе надлежан за финансије обавештава директне кориснике буџетских средстава о одобреним апропријацијама Директни корисници буџетских средстава који су одговорни за индиректне кориснике, врше расподелу средстава индиректним корисницима у оквиру одобрених апропријација

Директни корисници буџетских средстава могу да врше плаћања до висине издатака, које за тромесечни или краћи период одреди локални орган управе надлежан за финансије (квоте). Приликом одређивања квота за директне кориснике локални орган управе надлежан за финансије има у виду: Планирана средства за директног корисника План извршења буџета директног корисника Ликвидне могућности буџета

Локални орган управе обавештава директне кориснике буџетскин средстава о одобреним квотама најкасније 15 дана пре почетка периода на које се односе

Ако се у току године повећа обим посла буџетског корисника или дође до оснивања новог корисника потребна средства се обезбеђују из текуће буџетске резерве Ако се обим посла смањи или буџетски корисник престане да постоји неискоришћена средства се преносе у текућу буџетску резерву

Директни буџетски корисник може да врши преусмеравање одобрених апропријација само уз одобрење локалног органа управе надлежног за финансије и то: - до 5% вредности апропријације за расход чији се износ умањује

Донети буџет се извршава у периоду од 01. јануара до 31 Донети буџет се извршава у периоду од 01.јануара до 31.децембра године за коју је донет У току године буџет се може мењати и допуњавати Ребалансом буџета врши се усклађивање прихода на нижем, вишем или истом нивоу Ребаланс буџета на предлог извршног органа локалне власти усваја скупштина

Средства текуће буџетске резерве користе се за непланиране сврхе за које нису утврђене апропријације или за сврхе за које се у току године покаже да апропријације нису биле довољне Текућа буџетска резерва се опредељује највише до 4% укупних прихода и примања од продаје нефинансијске имовине за буџетску годину Надлежни извршни орган локалне власти доноси решење о употреби средстава текуће буџетске резерве

Стална буџетска резерва се користи за финансирање расхода на име учешћа локалне власти у отклањању последица ванредних околности (поплава, суша, земљотреса и сл.) као и других ванредних догађаја који могу да угрозе живот и здравље људи Стална буџетска резерва опредељује се највише до 0,5% укупних прихода и примања од продаје нефинансијске имовине за буџетску годину Решење о употреби средстава сталне буџетске резерве доноси надлежни извршни орган локалне власти