Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Направити добру Power Point презeнтацију ...
Advertisements

Завод за унапређивање образовања и васпитања
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
Изборни предмети -докторске студије-
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački, Ilija Kovačević 2019
Nastavna cjelina: 2. BASIC
План и програми наставе и учења
IMQF Бранко Урошевић 16. мај
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
UTICAJ MEĐUNARODNIH I DOMAĆIH FAKTORA NA KVALITET VISOKOG OBRAZOVANJA
POREĐENJE KARAKTERISTIKA KOLABORACIJE
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Мерни ланци Провера: Машински елементи
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
Edin Delić Univerzitet u Tuzli
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ПРИКАЗ ИЗБОРНОГ ПРЕДМЕТА: ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРИЈЕ АЛГОРИТАМА
Електронским учењем до креативне наставе
Физика околине.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Завод за унапређивање образовања и васпитања
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Katedra za elektroniku
Покрајински секретар за образовање
Физика као наставни предмет
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
Избор у звање научни сарадник кандидат: Никола Веселиновић
Специјализована ИТ одељења
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Увод у објектно оријентисано програмирање
LOGISTIKA mr.sc. Hrvoje Budić, viši predavač E -
NetLogo – novo okruženje za podučavanje informatike
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Multimedijalni sistemi
Osnovne informacije o projektu
BOSNA I HERCEGOVINA NA PUTU KA EVROPSKIM INTEGRACIJAMA
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
smer: PREDŠKOLSKI VASPITAČ VI semestar
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Integrisane marketinške komunikacije
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački UNIVERZITET U NOVOM SADU FAKULTET TEHNIČKIH NAUKA RAZLIČITI PRISTUPI U METODICI NASTAVE OSNOVA PROGRAMIRANJA U SREDNJOJ ŠKOLI I NA FAKULTETU Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački 2019

MOTIVACIJA Nastavnik kao odgovorno lice u procesu izvođenja nastave, predstavlja koordinatora, mentora i motivatora čija je dužnost da u sklopu nastave obezbedi prijatno radno okruženje. Naučno-tehnološka revolucija i društvene promene postavljaju visoke zahteve predavačima. U današnjem svetu u kome informacije pristižu sa svih strana, od izuzetne važnosti je uloga predavača koji će usmeriti mlade na vredne informacije iz kojih je moguće izvući znanje.

MOTIVACIJA Zbog toga se od nastavnika očekuje da konstantno prati promene u društvu kao i fokus interesovanja učenika odnosno studenata. Uloga predavača nije samo u prenošenju znanja iz oblasti koju predaje, već je i u tome da svojim stavom, pogledom na svet i ličnim primerom bude uzor onima koje podučava.

OSNOVE PROGRAMIRANJA Izvođenje nastave iz programiranja nosi sa sobom niz specifičnosti koje donose brojne izazove predavačima. Jedan od izazova je podučiti učenike/studente dobroj programerskoj praksi, algoritamskom načinu razmišljanja i primeni matematičkih i logičkih koncepata. Metode izvođenja nastave moraju biti prilagođene činjenici da je osmišljavanje algoritama misaona aktivnost i da se u nastavnom procesu pored prenošenja informacija, zahteva i podsticanje specifičnog načina razmišljanja.

SREDNJA ŠKOLA I FAKULTET Osnove programiranja potrebno je prilagoditi ciljnoj publici. Razlike izmedju studenata i učenika nivo znanja iz programiranja i matematike nivo zrelosti radne navike motivacija Razlike u organizaciji nastave broj časova dužina slušanja nekog predmeta odvojenost teorijskog i praktičnog dela na fakultetu način provere znanja

KARAKTERISTIKE IZVOĐENJA NASTAVE U SREDNJOJ ŠKOLI Predznanje iz matematike i programiranja učenika je uglavnom malo. Nivo predznanja učenika je takav da zahteva da se problemi vezani za programiranje raščlane do najsitnijih detalja. Nedostatak u znanju iz matematike treba nadomestiti realnim, živopisnim primerima kako kod učenika ne bi ostalo prostora za nerazumevanje ili zbunjenost.

KARAKTERISTIKE IZVOĐENJA NASTAVE U SREDNJOJ ŠKOLI Treba izbegavati metode ubeđivanja učenika da prihvate neki koncept koji im nije jasan kao takav napamet i reći da će to biti naknadno objašnjeno. Na taj način kod učenika bi se mogla izazvati demotivacija ili nezainteresovanost za dalji rad. Najbitnije je da predavač uvek ima na umu da je njegova obaveza da ne dopusti da manjak predznanja iz drugih oblasti utiče na želju učenika da nauči nove pojmove.

KARAKTERISTIKE IZVOĐENJA NASTAVE U SREDNJOJ ŠKOLI Način govora i objašnjavanja takođe mora biti u skladu sa uzrastom srednjoškolaca. Na primer, prilikom zadavanja zadataka studentima korektno je reći “implementirati algoritam...”, dok je pri radu sa učenicima prikladnije upotrebiti jednostavniji izraz, bliži njima, na primer “napisati program...”. Autoritet predavača i strpljenje su veoma važni i mogu pozitivno/negativno uticati na dalji izbor fakulteta.

KARAKTERISTIKE IZVOĐENJA NASTAVE NA FAKULTETU Kada je reč o izvođenju nastave studentima čiji je nivo predznanja veći, jasno je da je čak i veoma poželjno podići nivo apstrakcije matematičkih i logičkih koncepata. Na taj način se student obogaćuje za dodatno znanje u vidu povezivanja naučenog iz matematike i programiranja. Iako studenti imaju više znanja iz oblasti povezanim sa programiranjem, to ne znači da pri radu sa njima ne treba izložiti jednostavne, realne primere. Fakultet mora očekivati i studente bez predznanja i u skladu sa tim sastaviti program dovoljno razumljiv njima a istovremeno dovoljno izazovan ljudima sa velikim predznanjem.

HVALA NA PAŽNJI!