ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
prof. drMirko Simikić1, prof. dr Milan Tomić1
Advertisements

СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
PRIMENA OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA NA UNIVERZITETU
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
Tatjana Pivac, Milica Pavkov Hrvojević, Lana Zorić
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
FINANCE & TRADE Svetlana Magdelinić, specijalni savetnik.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Katedra za elektroniku
Agencija za mobilnost i programe EU
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА МЕДИЈЕ
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
TEMPUS projekat EQUI-ED
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
DOBRODOŠLI U IAAS SVIJET!
Autori: dipl. el. ing. Branko Glomazić dipl. el. ing. Milica Glomazić
ERASMUS MUNDUS II ( ) Vanja Drljević nacionalni Tempus koordinator Ana Dragutinović, savjetnik za međunarodnu saradnju, Rektorat UCG.
Развој тржишта основних сточарских производа у Србији у контексту Европских интеграција Раде Поповић, Марија Кнежевић Биљана Штављанин Универзитет у.
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja – novosti i naglasci -
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ЖЕНЕ НА ЕТФ-у Универзитет у Београду, Електротехнички факултет
мр Бобан Величковић, дипл. инж. грађ.
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
ТРАНСПОРТНА ПОЛИТИКА У СВЕТЛУ ЕВРОПСКИХ ИНТЕГРАЦИЈА У СРБИЈИ
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
Иницијативу су покренули
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Унапређење локалних финансија
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Učešće zemalja zapadnog Balkana u programu ERASMUS +
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА ТРЕНДОВИ РАЗВОЈА ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА У СРБИЈИ

ВАЖНЕ ЧИЊЕНИЦЕ О ВИСОКОМ СТРУКОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ КОД НАС Дуга традиција Место и улога у образовном систему Број студената Ресурси Усмереност ка стручној пракси Тесна сарадња са привредом Захтеви тржишта

Прва чињеница која се сама по себи намеће, јесте да je овај вид образовања неопходан у структури високог образовања становништва.

Дуга традиција виших школа у Србији Више домаћинске и трговачке школе формиране су још пре другог светског рата. Најстарија послератна виша школа основана је 1952. године у Новом Саду. Током педесетих година, највећи број тадашњих виших школа биле су у више педагошке школе где се едуковао наставнички кадар за основно образовање.

Дуга традиција виших школа у Србији Крајем 50-тих година, прошлог века, основане су следеће више школе: Виша комерцијална школа у Београду (1956.) Виша железничка школа у Београду (1957.) Виша текстилна школа у Београду (1958.) Виша педагошка школа у Приштини (1958.) Виша политехничка школа у Београду (1959.) Виша политехничка школа у Новом Саду (1959.) Виша техничка машинска школа у Земуну (1959.)

У свом развоју више школе су имале низ трансформација, не само у наставним плановима и програмима него и у организационим аспектима.

“Болоња” и акредитација 2002. године, неке више школе су “увеле Болоњу” као свој препознатљиви начин размишљања и норму понашања. Ступањем на снагу новог Закона о високом образовању 2005. године, отпочео је процес акредитације прво виших школа Захваљујући својој прилагодљивости, свих 47 државних виших школа успешно су прошле ригорозну акредитацију и тако постале Високе струковне школе. Акредитовано је и 18 приватних Високих школа.

Високе струковне школе у Србији Државне Приватне 47 18

Својинска структура 65 47+18

(Према подацима Републичког завода за статистику) Образовна структура укупног броја становника Србије старијих од 15 година (Према подацима Републичког завода за статистику) Повећање интересовања за студирање на професионално усмереном високом образовању

Сектор високог струковног образовања, као највиши ниво професионалног образовања, ослања се на релативно бројну базу ученика струковног средњег образовања ( 80.1% од укупног броја средњошколаца).

Студенти на професионално усмереном високом образовању 60-70% 30% 20% 10-15% Европски просек Аустрија Србија Холандија

Број дипломираних студената у 2008. години Годишња уписна квота (Уписна квота сектора струковних студија је 41% укупне уписне квоте студената годишње) Број дипломираних студената у 2008. години (36.1% студената дипломирало на сектору струковних студија)

Процена потреба за високообразовним кадром у Европи до 2020. године

ВАЖНЕ ЧИЊЕНИЦЕ Тесна сарадња и повезаност са привредом за коју се школује стручан и вешт кадар. Практичан део дуалног начина образовања се кроз практичну наставу и стручну праксу реализује код привредних субјеката.

Однос академског и практично-стручног рада у високим школама струковних студија

Стратешки правци Стратешки правци развоја стручног образовања на струковним студијама су: обезбеђивање квалитета стручног образовања, развој система стандарда, даље усавршавање наставних планова и програма, стварање услова за континуирано стручно усавршавање наставника, обезбеђивање боље вертикалне и хоризонталне покретљивости студената,

Стратешки правци ново повезивање образовања и тржишта рада, задовољавање повећаних захтева економије, повећано финансијско улагање и укључивање различитих извора финансирања, обезбеђивање услова за стицање система сертификата и система диплома, рационализација и усаглашавање мреже виших стручних школа са потребама.

МЕЂУНАРОДНА САРАДЊА Усаглашавање наставних планова и програма; Размена наставног кадра; Размена студената; Учествовање у заједничким пројектима.

ПРИМЕР МЕЂУНАРОДНЕ САРАДЊЕ ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА У новембру ће група од 19 студената Универзитета примењених студија DHBW из Штутгарта – Немачка, похађати теоријску наставу на високим школама струковних студија у Србији – у Блацу, Ваљеву и Београду, а обићи ће и упознати се са обављањем стручне праксе у нашим компанијама. У децембру ове године ће десета генерација наших студената поахађати наставу из једног модула на Струковном Универзитету DHBW у Штутгарту.

ТАКОЂЕ ВАЖНА ЧИЊЕНИЦА ЈЕ: Да су захваљујући Министарству просвете и науке, Националном савету за високо образовање, Националном савету за науку и технолошки развој, као и Комисији за акредитацију и проверу квалитета, све високе школе струковних студија у Србији увеле и перманентно спроводе систем квалитета. Све већи број наставника високих школа струковних студија се бави научноистраживачким радом иако је Законом предвиђено само бављење истраживањем. Надамо се да ће изменама Закона бити предвиђено да се и овај сектор бави научним радом, а тиме и омогући учешђе у новим пројектима од опште важности.

З А К Љ У Ч А К Поред закључака који директно проистичу из претходно изнетих важних чињеница, циљ високих школа струковних студија су: Побољшање квалитета наставе и сарадње са привредом, Увођење система образовања на даљину, Формирање академија струковних студија ради ефикаснијег функционисања и организовања, Увођење мастер струковних студија чиме би се обезбедило да грађани Србије добију и тај вид бинарног-дуалног система образовања, који је у значајној мери проверен и потврђен у Европи.

Х В А Л А НА ПАЖЊИ! др Ружица Станковић др Бранислав Јевтовић др Боривоје Родић др Драгољуб Мартиновић др Мирољуб Миливојчевић Београд, септембар 2011. године konferencija@vpskp.edu.rs