SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Konto, kontni okvir, kontni plan
Advertisements

prof. drMirko Simikić1, prof. dr Milan Tomić1
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
UPOREDNA ANALIZA NAUČNE PRODUKCIJE
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
Tatjana Pivac, Milica Pavkov Hrvojević, Lana Zorić
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UTICAJ MEĐUNARODNIH I DOMAĆIH FAKTORA NA KVALITET VISOKOG OBRAZOVANJA
POREĐENJE KARAKTERISTIKA KOLABORACIJE
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
DOBRODOŠLI BUDUĆI STUDENTI!
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
Избор у звање научни сарадник кандидат: Андреј Буњац
Edin Delić Univerzitet u Tuzli
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Katedra za elektroniku
Физика као наставни предмет
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
TEMPUS projekat EQUI-ED
DOBRODOŠLI U IAAS SVIJET!
Избор у звање научни сарадник кандидат: Никола Веселиновић
ERASMUS MUNDUS II ( ) Vanja Drljević nacionalni Tempus koordinator Ana Dragutinović, savjetnik za međunarodnu saradnju, Rektorat UCG.
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Реизбор у звање научни сарадник кандидат: Новица Пауновић
Ministarstvo znanosti i obrazovanja – novosti i naglasci -
Физика 1 ИТ.
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
Uvod u pravo Evropske unije
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
ЖЕНЕ НА ЕТФ-у Универзитет у Београду, Електротехнички факултет
Реизбор у звање истраживач сарадник кандидат: Јасмина Лазаревић
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Унапређење локалних финансија
Проширена делатност и верификација установа
Избор у звање научни сарадник кандидат: Дејан Малетић
Integrisane marketinške komunikacije
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
АКТИВНОСТИ СТУДЕНАТА НА КАТЕДРИ ЗА ПЕДАГОГИЈУ Академска 2018/2019
Zajednički master programi
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Транскрипт презентације:

SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE UNIVERZITET U NOVOM SADU FAKULTET TEHNIČKIH NAUKA SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački, Ilija Kovačević, Dunja Vrbaški, Aleksandar Manasijević 2019

MOTIVACIJA Značajan broj studenata i srednjoškolaca ne razume u čemu je razlika između strukovnih i akademskih studija, i obično strukovne studije poistovećuje sa nekadašnjim “višim školama”, što daje potpuno iskrivljenu sliku o ulozi i značaju strukovnog obrazovanja Zbog toga osnivanje akademija strukovnih studija, u cilju povezivanja visokoškolskih ustanova koje izvode strukovne studije, predstavlja veoma važan segment reforme visokog obrazovanja u Republici Srbiji, usmeren ka povećanju kvaliteta i stvaranju realne slike o tome šta je zapravo strukovno obrazovanje

STRUKOVNO I AKADEMSKO OBRAZOVANJE Pod uticajem predrasuda i poistovećivanja sa “višim školama” koje su nekada postojale, obično se studenti opredeljuju za akademsko obrazovanje, smatrajući da je to sigurniji izbor Zahtevi industrije (npr. IT sektora) su u većini slučajeva bliži strukovnom obrazovanju Zaključujemo da je u samom temelju visokog obrazovanja prisutna jedna nelogičnost, gde se najveća pažnja posvećuje akademskim studijama, kako od strane studenata tako i od strane nastavnika, a onda se, zbog potreba industrije, forsira praktična nastava, iako je to prevashodno karakteristika strukovnog obrazovanja

REFORMA STRUKOVNOG OBRAZOVANJA Glavni putokaz reforme treba da bude konstatacija - stukovno obrazovanje treba da biraju studenti koji žele praktično znanje i rad u industriji, a ne studenti koji ne mogu da upišu fakultet, dok akademske studije treba da biraju studenti koje žele teorijsko znanje i naučni rad. Da bi reforma bila uspešna, pre svega je važno razumeti zakonsku regulativu koja određuje organizacionu strukturu akademskog i strukovnog obrazovanja, kao i veze između njih.

VRSTE STUDIJA OAS - od 180 do 240 ESPB OSS - 180 ESPB SSS - najmanje 60 ESPB SAS - najmanje 60 ESPB kada su prethodno završene MAS MAS imaju: najmanje 60 ESPB kada je prethodno ostvaren obim OAS od 240 ESPB najmanje 120 ESPB kada je prethodno ostvaren obim OAS od 180 ESPB MSS imaju najmanje 120 ESPB kada je prethodno ostvaren obim prvog stepena studija od najmanje 180 ESPB IAS podrazumevaju integraciju OAS i MAS u jednu celinu DAS imaju najmanje 180 ESPB, uz prethodno ostvaren obim studija od najmanje 300 ESPB na OAS i MAS, odnosno IAS

VISOKOŠKOLSKE USTANOVE Univerzitet Fakultet i umetnička akademija Akademija strukovnih studija Visoka škola Visoka škola strukovnih studija

AKADEMIJE STRUKOVNIH STUDIJA Status pravnog lica Nastaju povezivanjem od 2 do 5 visokih strukovnih škola u cilju postizanja većeg kvaliteta nastave kroz saradnju sa privredom i univerzitetima. U najavi je da će počev od 1. oktobra 2019. godine sve ustanove koje izvode strukovnu nastavu biti u sastavu akademija strukovnih studija

Akademija poslovnih strukovnih studija Beograd Prva akademija strukovnih studija Odluka Vlade Republike Srbije (broj 02-02-7447/2018 od 2.8.2018. godine) Spajanje Beogradske poslovne škole – Visoke škole strukovnih studija u Beogradu i Visoke poslovne škole strukovnih studija u Blacu

ORGANIZACIJA Po Statutu organi Akademije poslovnih strukovnih studija Beograd su: organ upravljanja (savet Akademije), organ poslovođenja (predsednik Akademije), stručni organi, studentski parlament i savet poslodavaca Predsednik Akademije se bira na period od tri godine sa mogućnošću jednog uzastupnog izbora, iz reda profesora u radnom odnosu na Akademiji, sa punim radnim vremenom na neodređeno vreme

ORGANIZACIJA Stručni organi su: nastavno-stručno veće Akademije i nastavno-stručno veće odseka, katedre Akademije i veće katedre odseka, i kolegijum Kolegijum čine predsednik Akademije, pomoćnici predsednika, menadžer, šef Kabineta predsednika Akademije, sekretar Akademije

ORGANIZACIJA Studenti ostvaruju svoja prava i štite svoje interese preko studentskog parlamenta Savet poslodavaca obrazuje Akademija i njime predsedava predsednik Akademije

SARADNJA SA UNIVERZITETIMA Spajanje visokih škola strukovnih studija u akademije ima za cilj povećanje kvaliteta nastave kroz saradnju sa univerzitetima Univerzitet i fakultet mogu izvoditi sve vrste i stepene studija, pa time postoji mogućnost akreditovanja zajedničkih studijskih programa strukovnih studija sa akademijom strukovnih studija i visokim školama strukovnih studija

IZBORI U ZVANJA Univerziteti i fakulteti mogu izvoditi nastavu specijalističkih akademskih studija i doktorskih akademskih studija, što je važno za akademije strukovnih studija i visoke škole strukovnih studija: U zvanje predavača može biti izabrano lice koje ima akademski naziv magistar, odnosno najmanje stručni naziv specijaliste akademskih studija. U zvanje višeg predavača može biti izabrano lice koje ima naučni naziv doktora nauka, odnosno umetnički naziv doktora umetnosti.

IZBORI U ZVANJA U zvanje profesora strukovnih studija može biti izabrano lice koje ima naučni naziv doktora nauka, odnosno umetnički naziv doktora umetnosti i ima naučne, odnosno stručne radove objavljene u naučnim časopisima ili zbornicima, sa recenzijama, odnosno umetnička ostvarenja U zvanje predavača, višeg predavača i profesora strukovnih studija iz polja umetnosti može biti izabrano i lice koje ima visoko obrazovanje prvog, odnosno drugog stepena i priznata umetnička ostvarenja

AKREDITACIJA Postupak akreditacije studijskog programa strukovnih studija postavlja uslov da od ukupnog broja nastavnika potrebnih za obavljanje nastave po godinama studija, akademije strukovnih studija i visoke škole strukovnih studija, izuzev u polju umetnosti, moraju da imaju najmanje 50% nastavnika sa stečenim naučnim nazivom doktora nauka

HVALA NA PAŽNJI!