Марко Краљевић укида свадбарину

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Шта видимо на слици? Ко је на слици? Шта ради дечак? Дечак чита књигу.
Advertisements

ВИОЛИНА Мирослав Демак.
OШ “Краљ Петар I” СРПСКИ ЈЕЗИК Наташа Гавриловић.
Бајка о рибару и рибици А. С. Пушкин
Srpska despotovina Lazarevića i Brankovića
Наше наслеђе.
КВИЗ - Природа и друштво 4
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
СТРУКТУРА ЕПСКЕ ПЕСМЕ.
Србија у Првом светском рату
Bajka u radu s djecom i odraslima
Завод за унапређивање квалитета образовања и васпитања
Живот и прикљученија Љубезни Харалампије
Ferbt1_004sz_003.ppt sz_003.ppt Egzegeza SZ – Izbor iz Petoknjižja srijedom u 16:00 amdg.ffrz.hr > nastava > MVI James Tissot, Jakov,
Петрарка - канцонијер.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
HRVATSKI NARODNI PREPOROD – ILIRIZAM – HRVATSKI ROMANTIZAM ( )
Raspad srpskog carstva i prodor Turaka Osmanlija
КВИЗ ПОКРЕНИ КВИЗ.
Миљан Рашовић 4-2 Анђелија Милосављевић 4-2
Православна вјеронаука
Наставни час Према законским одредницама за V разред основне школе, Просветни гласник број 6, страна 4 од НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: УПОЗНАВАЊ И УПОТРЕБА.
ПОКРЕТ ЗА ОСЛОБОЂЕЊЕ ОД ТУРАКА
Долазак Турака на Балканско полуострво Вера Пинћир.
Барокне тенденције у српској књижевности
TELEFONIRANJE I ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
ZALJUBLJEN DO UŠIJU Dorotea Jelić,5.A.
Ђура Јакшић –
КАКО ОТКРИВАМО ПРОШЛОСТ
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Спаси воду спаси свој живот!.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Аутор презентације: Ивана Митић Занимање: Наставница српског језика Радно место: ОШ „ И.Г.Ковачић“ Место: Суботица Датум: Фебруар 2018.
Знамените личности нашег краја
Kraljević i prosjak Mark Twain Dino Zrilić 6.b.
JOВАН ЈОВАНОВИЋ ЗМАЈ ђУЛИЋИ Аутор: Проф. Адријана Јоксимовић
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Uspostava kraljevstva (1 Sam 8)
Ovako smo počeli a i 6.b, zajedno za Europu, surađujemo dok radimo svatko na svom projektu, a na kraju ćemo biti ponosni i na svoj i na drugi.
Мала школа етнологије Народна традиција.
Митрополит Мојсије Петровић и Павле Ненадовић
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
Ја сам Милошев син,кнез Михаило Обреновић
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
РАЗГОВОРНИ ЈЕЗИК - ужи избор лексике - једноставне реченице - интонација, експресивност су прилагођени усменој комуникацији - честа је употреба архаизама,
ОСНОВНЕ ОДЛИКЕ УСМЕНЕ БАЈКЕ
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Oдређујемо непознати умањилац
Dejana Kurtović, dipl. prof. i knjižničarka
Ferdinand Habsburški – Ivan Zapolja
Покрет за ослобођење од турака
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Загонетке и пословице Народне умотворине.
МОЈ ЗАВИЧАЈ.
CIA ŠTITILA Antu Pavelića !!
Милован данојлић.
НАРОДНЕ УМОТВОРИНЕ Аутор ГОРИНКА БАЈИЋ Професор разредне наставе.
Припајање Србије турском царству
Слушање музике.
Бајке и приче десанке максимовић за децу
Слабљење српске државе
ОСНОВНЕ ОДРЕДНИЦЕ ДРЖАВЕ
МАЛИ КВИЗ Бошкова презентација.
Обрада народне епске песме
Холокауст Геноцид над јеврејима
IZ PROŠLOSTI HRVATSKE Hrvatska do 12. stoljeća.
Именице. именице Именице Именице су речи које означавају имена бића, предмета и појава.
ЈУ ОШ "Иво Андрић" Бања Лука
Транскрипт презентације:

Марко Краљевић укида свадбарину епска народна песма наставник: Јасна Милићев Ко је био Марко Краљевић? Како га памти историја? Како га памти народна епика? Сетимо се песама које смо радили у претходним разредима. Марко Краљевић је наш најпопуларнији епски јунак. Песме о њему певане су на целом Балканском полуострву, од Истре до Цариграда. Историјски „млади краљ” Марко живео је у 14. столећу. Био је син српског краља Вукашина Мрњавчевића. Престоница му је била у Прилепу. После очеве погибије у бици на Марици 1371. године, Марко је постао турски вазал. Био је присиљен да служи Турцима. По народној епској поезији, Марко је био горостасан јунак који је јахао неугледног коња, „шареног као говече”, и штитио слабе и немоћне од турског угњетавања.

Циљ данашњег часа: 1. Упознавање са народном епском песмом 2. Упознавање са композицијом песме 3. Упознавање са књижевноуметничким поступцима 4. Упознавање са карактеризацијом ликова у делу 5. Откривање поруке (идеје) песме

Задаци: 1. слушамо песму 2. подвлачимо непознате речи 3. подвлачењем стихова обележавамо песничке слике – композицију песме Оловке су спремне!

РАД У ГРУПАМА КАРАКТЕРИЗАЦИЈА ПРВА ГРУПА ДРУГА ГРУПА ТРЕЋА ГРУПА ЧЕТВРТА ГРУПА ПЕТА ГРУПА ЛИК МАРКА КРАЉЕВИЋА ЛИК КОСОВКЕ ДЕВОЈКЕ ЛИК АРАПИНА ПЕСНИЧКЕ СЛИКЕ СТИХ СТИЛСКЕ ФИГУРЕ ФОРМЕ КАЗИВАЊА - подмукао, грамзив, насилник, зао, лош, рђав, слаб пред Марковом одлучношћу да се избори за правду... ПЕСНИЧКЕ СЛИКЕ: - Марко среће Косовку девојку и сазнаје поражавајућу причу, - Одлази да се обрачуна са Арапином, - Пева даворију (тужбалицу), - Сусрет са слугама, - Вербални и физички обрачун са Арапином, - Марка благосиља цео српски народ СТИХ: - римовани десетерац СТИЛСКЕ ФИГУРЕ: - Епитет (стални епитет) Поређење Контраст - Иронија (хумор) - Хипербола ФОРМЕ КАЗИВАЊА: - Приповедање - Дијалог - храбар, неустрашив, снажан, правдољубив, помаже слабије, лукав, мудар, надмоћнији од Арапина, никоме се не покорава... - тужна, уплашена, очајна, прерано оседела од бриге, поносна, смерна... КАРАКТЕРИЗАЦИЈА СВОЈЕ ОДГОВОРЕ ПОТКРЕПИТЕ ДОКАЗИМА ИЗ ТЕКСТА

Марко Краљевић храбар мудар ХИПЕРБОЛА духовит одважан поштен правдољубив храбар племенит мудар одважан неустрашив ...из копита жива ватра сева, из ноздрва модар пламен лиже... КАРАКТЕРИЗАЦИЈА – начин приказивања битних особина личности – карактера. ЗА ОСОБУ КОЈА САВЕСНО И ПОШТЕНО ПОСТУПА, ЧИЈИ СУ СТАВОВИ И ПОГЛЕДИ НА СВЕТ ИСПРАВНИ, КАЖЕМО ДА ЈЕ МОРАЛНА. ХИПЕРБОЛА преувеличавање

Идеја (порука) песме: - Човекова лична и општељудска дужност јесте да се бори против зла, против суровости и злочина, против људи који другима одузимају слободу и нападају мир и достојанство. - Дужност је борити се за правду.

Вук Стефановић Караџић Смрт мајке Југовића A 1 валцер Б 1 турцизми В 1 писмо Г 1 Марко Краљевић укида свадбарину A 2 Аустрија Б 2 превод В 2 Брајево Г 2 загонетке A 3 Дунав Б 3 лексикон В 3 Ћирилица Г 3 бајке A 4 Вијена Б 4 „зулум” В 4 Буквар Г 4 А Народна књижевност Б Беч В речник Г Азбука КОНАЧНО РЕШЕЊЕ Вук Стефановић Караџић

Домаћи задатак: Како се осећате? 1. Прочитајте и остале песме о Марку Краљевићу које се налазе у вашој Читанци. 2. Прибележите утиске у Дневнике читања (свеске за домаћу лектиру). Како се осећате?

КРАЈ ЧАСА ХВАЛА НА САРАДЊИ