Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Знак једнакости =.
Advertisements

Мерење силе динамометром
Добар дан, драга децо! Данас ћемо учити: САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
Да се мало забавимо? Аутор презентације: Мирјана Рашић Митић,
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
Elektronički logički sklopovi i registri
Зависност разлике од умањеника
Primjena programiranja u nastavi matematike
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
Dinamika konstrukcija i zemljotresno inženjerstvo
Nastavna cjelina: 2. BASIC
Programiranje - Naredbe za kontrolu toka programa – 4. dio
Nastavna jedinica: 1.5. Elektronički logički sklopovi i registri
VEDSKA MATEMATIKA (Trikovi lakšeg računanja) 
Mehmedalija Salihović
Целобројно и реално дељење
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
КВИЗОВИ оригинална изработка – Ben Cooper-Maths teacher in Birmingham прилагодил и надополнил- Билјана Стефановска – профсор по математика во ОУ „ Дебрца“
Krug i kružnica.
Preslikavanje ravnina
Preslikavanja ravnine
Сабирање разломака Обрада.
ЗДРАВО ПЕТАЦИ! Хајде да научимо нешто ново данас!
Vježbe 3: Izgradnja tima
Rješavanje jednadžbi 2.
Nastavna jedinica: 1.5. Elektronički logički sklopovi i registry
Електрична сила Кулонов закон.
Osnove pseudo jezika operatori, funkcije
229. Premestite četiri Od 20 palidrvaca sastavljeno je 5 kvadrata. Premestite 4 palidrvca da biste dobili 7 kvadrata
VIŠEDIMENZIONI NIZOVI
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
Funkcije.
Сабирање и одузимње преко 1000
OШ “Краљ Петар I” ВеСеЛа МаТеМаТиКа Наташа Гавриловић.
PRIKAZIVANJE I ANALIZA PODATAKA
Давачи силе.
Ak. god. 2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
Притисак чврстих тела.
Тренажер Таблица множења
Nastavna jedinica: 1.3. (B) Crtanje kružnice
1. задатак.
Сабирање разломака Извор:
METODA SUPROTNIH KOEFICJENATA
Logički sklopovi Zadaci.
Tales.
„БАКА И ТОРТА“ -поучна прича.
Oдређујемо непознати умањилац
Programiranje - Blokovi naredbi i logički tipovi –
4. OBRADA ZVUKA I VIDEOZAPISA
Декадне јединице веће од 1000
JEZIK RAČUNALA: bit i bajt
Bit i bajt.
Dijeljenje dužine na jednake dijelove
Pitagora Projekt Učenika osmih razreda OŠ J. Dalmatinca Pag.
VALOVI.
ЗДРАВО ПЕТАЦИ ! Хајде да научимо нешто ново данас !
100.dan škole u 3. i 4. r. PŠ Lupinjak
Jelena Franić Rihter, prof.
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
Добар дан! Научили смо да множимо разломке.
Izradili: Lucia Šarić i Lovre Lukić BROJ PI
Основи музичке културе
Algoritmi Vladimir Filipović
Разломци Снежана Стефановић.
MOD MOD je aritmetički operator – predstavlja ostatak cjelobrojnog dijeljenja. Ako je MOD = 0, tada je broj djeljiv bez ostatka. Gleda se samo ostatak.
2. Jezik računala Bit i bajt.
Zbrajanje decimalnih brojeva
Dijeljenje decimalnih brojeva
Знак једнакости =.
Транскрипт презентације:

Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac Glazbeni razlomci Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac

Notne vrijednosti

Cijela nota Cijela nota traje četiri udarca. Ritamski se izgovara: ta-a-a-a. U razlomku ona bi predstavljala jedno cijelo. Dakle to mogu biti npr. 4 _ ili notno zapisano: 4 ______ = ta-a-a-a ta-a-a-a

Polovinka s točkom Polovinka s točkom traje tri dobe. Ritamski se izgovara: ta-a-a. U razlomcima ona bi predstavljala tri dijela cijele note. Dakle mogli bismo je zapisati ovako: 3_ . 4 Ako bismo to zapisali notnim vrijednostima onda bi to izgledalo ovako: ____ = ta-a-a ta-a-a-a

Polovinka Polovinka je nota koja traje dvije dobe. Ritamski je izgovaramo ta-a. Polovinka predstavlja pola cijele note, a u razlomcima je vidimo kao 2_ ili ako kratimo 1_ . 4 2 Glazbeno ćemo to zapisati ovako: ____ = ta-a____ ta-a-a-a

Četvrtinka Četvrtinka je nota koja traje jednu dobu ili otkucaj. Ritamski se izgovara: ta. Četvrtinka predstavlja četvrti dio cijele note. To možemo zapisati u razlomcima kao: 1 ili 4 _____ = ta_____ ta-a-a-a

Razlomci Razlomak je broj koji izražava dio jedinice, a dobije se dijeljenjem jedinice na jednake dijelove. BROJNIK je gornji broj u razlomku. NAZIVNIK je donji broj u razlomku. RAZLOMAČKA CRTA se nalazi između gornjeg i donjeg broja. Ona ima funkciju dijeljenja.

Vrste razlomaka PRAVI razlomak je onaj manji od 1, u kojem je brojnik manji od nazivnika npr. 1 <1(crescendo, pjevamo slog -na) 2 NEPRAVI razlomak je veći od 1, brojnik je veći od nazivnika npr. 3 >1 (decrescendo, slog – na) 2 “PRIVIDNI” razlomak je onaj koji je jednak broju 1. Njemu su brojnik i nazivnik jednaki, i onda se dijele. Npr. 4 = 1 ili 2 = 1(slog – na, mezzoforte) 4 2

Zadatak br. 1 Odredi kakav je razlomak; manji, veći ili jednak 1 i to izvodeći crescendo, decrescendo ili mezzoforte na slogu –na: 9 1 8 7 1 7 4 1 5

Zbrajanje i oduzimanje razlomaka s istim nazivnicima Ako razlomci imaju iste nazivnike onda samo zbrajamo ili oduzimamo brojnike dok nazivnik ostaje isti. Npr.: 4 + 6 = 10 = 2 5 5 5 ___+ ______ =__________=

Zbrajanje i oduzimanje razlomaka s različitim nazivnicima Razlomci različitih nazivnika zbrajaju se i oduzimaju tako da se svedu na zajednički nazivnik (prvi broj s kojim su djeljiva oba nazivnika). 5 – 4 = 10-12 = - 2 = - 1 3 2 6 6 3 Notni rezultat bi bio: - _____ = ta____ ta-a-a Minus u razlomku bismo mogli izvesti pjevajući molski trozvuk.

Zadatak br. 2 Zbroji sljedeće razlomke, a nakon toga zapiši rezultat notama i otkucaj notnu vrijednost rezultata. 2 +3 =______+_________ =____________= 4 6

Množenje razlomaka Kod množenja razlomaka množimo brojnik prvog razlomka sa brojnikom drugog, a tako isto je i s nazivnicima. Npr.: 6 x 7 = 42 9 5 45

Zadatak br. 3 Napiši brojčano umnožak sljedećih nota i skrati ga: _______ X ______ = 40 = 20 18 9

Dijeljenje razlomaka Razlomci se dijele na način da se brojnik prvog razlomka množi sa nazivnikom drugog razlomka kao što se množi nazivnik prvog razlomka s brojnikom drugog. Evo primjera: 12 : 9 = 12 X 20 = 240 = 120 = 60 = 30 = 10 8 20 8 X 9 72 36 18 9 3

Zadatak br. 4 Podijeli sljedeće razlomke i rezultat pretvori u notnu vrijednost! 15 : 6 = = ________________ 11 3 15 X 3 = 45= 15 11X6 66 22

Zadatak br. 5 Pretvori notne vrijednosti svakog takta u razlomke, zbroji sve taktove i otkucaj rezultat! Točan odgovor je: 11 2

Za kraj… Studentima matematike objašnjavao je da misao u svojim najvišim oblicima nije matematička, nego glazbena. “Mašta je važnija od znanja, dakle, zamišljati je značajnije nego znati. “ „Teorija relativnosti javila mi se intuitivno i glazba kao pokretačka sila bila je u temeljima te intuitivne misli. Moje novo otkriće rezultat je moje glazbene percepcije.“ Albert Einstein (1879. – 1955.)