Научимо да учимо Српски језик и књижевност треће предавање

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
[napisati ime inovacije]
Advertisements

Kultura javnoga govora
Направити добру Power Point презeнтацију ...
Описивање Описивање.
ВИОЛИНА Мирослав Демак.
Slike.
SISTEMI PODRŠKE.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Показивачи у програмском језику C Дамјан Илић; Е32 Габриела Миленковић
Završna radionica Kuća ljudskih prava, Beograd,
Kratko uputstvo za koriscenje pretrage
6.1. Sustavno prikupljanje sadržaja s interneta
BILJKE I ŽIVOTINJE- RIJEKA NERETVA
Живот и прикљученија Љубезни Харалампије
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Уређивање чланака на Википедији Србије
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
Партнерски односи и насиље у везама младих
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
Naziv predmeta, broj Predavač Imena članova grupe
OPASNOSTI I ZLOUPOTREBAA LIČNIH PODATAKA
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
Електронским учењем до креативне наставе
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Naslov sa rasporedom slike
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KAKO NAUČITI STARIJE OSOBE NA RAČUNALO
Вежбе у правилном писању и употреби великог слова
MOJA OMILJENA FILOZOFIJA.
Rješavanje jednadžbi 2.
Пројекат Тепих Сјерпински у ОШ “Ђорђе Крстић”
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Мудрост топле чоколаде
Наставни предмет: Српски језик Шта смо научили из граматике-вежбање
općenito i na internetu
Funkcije.
Tragovima Marka Marulića
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Ak. god. 2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
Шта је портфолио професионалног развоја?
РАЗГОВОРНИ ЈЕЗИК - ужи избор лексике - једноставне реченице - интонација, експресивност су прилагођени усменој комуникацији - честа је употреба архаизама,
Organizacija “Izabrane teme”
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Razne mogućnosti programa
ZAR NIJE SMIJEŠNO?  .
Školska knjižnica, Internet, mediji
Ekstrakcija prozodijskih parametara iz govornog korpusa na srpskom jeziku Milan Sečujski Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Katedra za telekomunikacije.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Uvod u znanstveni rad Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji Uvod u znanstveni rad 2008./2009.
PISANJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA
Никола ходоба, ii4 Глишић, око године.
...šta po njoj se razlila lipa žućkasta boja. Zavičajni govor Promotri pjesnikove riječi. ...šta po njoj se razlila lipa žućkasta boja. ...šta.
Poznavanje istorije i stavovi građana prema događajima iz prošlosti
ПРАВОПИСНИ РЕЧНИЦИ И СЛУЖЕЊЕ ЊИМА.
Пондерисање 4/5. октобар
Hrvatski jezik online.
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Zbrajanje decimalnih brojeva
Iskustva programera iz realne prakse
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Транскрипт презентације:

Научимо да учимо Српски језик и књижевност треће предавање Научимо да учимо Српски језик и књижевност треће предавање Неки обрасци за писање састава Милана Сувачаров, професор српског језика и књижевности

Концептуалне мапе примена у учењу историје књижевности

Парадигма Корисни приручник за писање састава Чак Гилфорд (1996) Chuck Guilford, Paradigm Online Writing Assistant http://www.idbsu.edu/english/cguilfor/paradigm/ парадигма (грч.) ,,углед, узор, узорак, пример, образац”

Један од могућих образаца за писање састава Како одабрати тему ? Један од могућих образаца за писање састава Како одабрати тему ? → припрема → усредсредити се на основну замисао Задате теме – наизглед ограничавају, али пружају много простора за лични израз (мотивација) Слободне теме – наизглед велика слобода , али обесхрабрујуће , ништа вас не усмерава; морате сами све да смислите и изведете

Средиште интересовања Шта је то о чему бих писао/-ла, а што ће мој читалац умети да цени? Како започети? Одмах пишите! Брига и дуго премишљање не помажу: брига повећава напетост, а незаписане идеје нестаће без трага. Записану реч или мисао можете касније допунити или преобликовати.

Задата тема ,,Сачините списак од пет до седам тема. Додајте списку још две резервне и необичније теме. Рецимо, ако сте одабрали да пишете о ренесанси у Италији, нека једна од резервних тема буде ,,кулинарски специјалитети у ренесансној Фиренци”, а после одлучите да ли ћете од тога направити засебан есеј. Не би било лоше да продискутујете о списку тема са пријатељима или колегама.”

Дијаграми грч. цртеж; графички приказ количина, односа, кретања ... ренесанса Хуманистичке науке музичка уметност ликовна уметност књижевност Природне науке астрономија математика медицина

Направите што више оваквих дијаграма замењујући дате појмове неким другим. Комбинујте на различите начине појмове тако да се јасно види веза међу појмовима. (нпр. математика и архитектура) Парафразирајте комбинације до којих сте дошли у форми питања, на пример: Ко се све од ренесансних стваралаца бавио и друштвеним и природним наукама? Којим? Зашто? Саставите што више оваквих питања и не брините ако вам не делују смислено. Додајте и понеко питање о кулинарским специјалитетима у ренесансној Италији. Шта вас највише занима? Одабир одређене теме.

Слободно писање I – нека све тече збркано и компликовано; записујте речи како вам надолазе, без граматичких и правописних правила - после бесмислица, наићи ћете баш на оно о чему сте хтели писати - испратите своју идеју до краја па пређите на другу II – скрећите са главне теме колико год желите – грешке се често претворе у откриће, а скретање са главне теме у главно средиште

Вежба Прва вежба: ,,Вежбајте слободно писање 15 минута. Ако немате шта да кажете, то и запишите: ,,Немам шта да кажем”. Одатле крените даље. Најтеже је испразнити главу од мисли. Покушајте, па ћете схватити. Бићете зачуђени количином текста коју сте произвели за тако кратко време . “ Друга вежба: ,,Пишите 20 минута о томе како се осећате док вежбате слободно писање. Да ли вам се оно допада или га мрзите? На чему бисте морали радити више?” Циљ – развој : ,,Ставите испред себе оба текста. Пронађите у њима макар једну реченицу, израз, који вам се допадају, који су некако ваши. Нека оне буду тема за ново слободно писање. Поновите радњу неколико пута.”

Школски писмени задатак време – 90 минута Школски писмени задатак време – 90 минута Слободно пишем о задатој теми. (20 мин.) Проучавам написано. Процењујем, мењам, бришем, преобликујем. Проверавам правопис, граматику. (50 мин.) Читам завршен текст. Преписујем га. (20 мин.)

Остале методе Новинарска питања – Ко? Шта? Где? Када? Како? и Зашто? – драгоцен извор за све врсте писања Драматизам – или Пентад (Петорка) због 5 кључних појмова (Кенет Берк) Радња: Шта се дешава? Агенс: Ко то чини? Средство: Који метод се користи? Циљ: Шта је циљ, намера, мета? Сцена: Где и када се дешава?

контраст/варијација/дистрибуција/ Тагмемика (синтагматска структура) - граматичка теорија коју је половином 20. века засновао амерички лингвиста Кенет Пајк – састоји се од 6 матричних тематских јединица: контраст/варијација/дистрибуција/ честица/талас/поље Примена: трагање и испитивање (постављање питања за сваку јединицу и слободно писање) ,,Разлика између постојаног и озбиљног слободног састава и истраживачког рада је у степену, а не у типу.” Чак Гилфорд Кључне речи: концептуална мапа; писање састава, питања, слободно писање, методе

Литература: ,,Свет речи”, Средњошколски часопис за српски језик и књижевност 1, стр. 44-50, превод Марко Поповић, уредник Јован Деретић, Београд, 1997. ,,Велики речник страних речи и израза”/Иван Клајн, Милан Шипка, Нови Сад, 2007. Интернет адреса: http://www.idbsu.edu/english/cguilfor/paradigm/