AKADEMSKA ČESTITOST: PREDUSLOV I GARANT KVALITETA VISOKOG OBRAZOVANJA Ivanka Popović Univerzitet u Beogradu
Overall Ranking Controlling for Level of Economic Development
Šta je dovelo do gubitka poverenja javnosti? Period pre akreditacije VŠU kada je došlo do hiperprodukcije doktorskih disertacija Nekoliko doktorskih disertacija javnih ličnosti čija je originalnost dovedena u pitanje
Saniranje štete ili promena mentaliteta?
Elektronski uvid javnosti u doktorske disertacije na UB
Nacionalni sistem za otkrivanje plagijata Poljska, Češka, Slovačka, Makedonija, …
ETINED Simpozijum, Strazbur, 20. novembar 2018
Crna Gora Nacrt Zakona o akademskom integritetu Nacionalni dokument koji će postaviti principe, politike i procedure o akademskom integritetu koji će biti obavezujući za sve VŠU u Crnoj Gori M. Bošković, Kancelarija Saveta Evrope u Crnoj Gori
Strengthen integrity and combat corruption in higher education in Serbia Baseline assessment 21 policy reccomendations Priorities Digital resources for students on academic integrity Peer learning Raising awareness Actions (main) Conference on Ethics, Transparency and Integrity in Budva, Belgrade Roundtable in Belgrade 4 public debates on plagiarism and academic writing Regional roundtable in Skopje Study visit to Gothenburg University Survey on the views on academic integrity (2470 faculty members and students) ETINED plenary Promocija 12.02!
Druge zemlje - Irska Jula 2018. godine Republika Irska je uvela zakon koji definiše specifične prestupe vezane za usluge akademskog varanja koje bi dovele do podnošenja tužbi protiv tkz “ essay mills” i drugih sličnih usluga.
Druge zemlje - Ujedinjeno kraljevstvo Draper i Newton su predložili nacrt zakona koji bi se bavio akademskim varanjem. Prepoznaje se kao prestup “realizacija dela ili celine nastavne obaveze koju je student upisan u VŠU dužan da ispuni kao deo predmeta umesto studenta bez autorizacije nastavnika” https://link.springer.com/article/10.1007/s40979-017-0022-5
Druge zemlje - Češka Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
10 000 učesnika 22 jezika 67% potpuno popunjenih upitnika https://www.academicintegrity.eu/wp/gems/ Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
Zemlje obuvaćene GEMS ispitivanjem Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
Nekoliko primera Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
Razlozi varanja Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
Zakonitost usluge Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
Analiza istraživanja o akademskom varanju Phil Newton, Swansea University
Alarmantan trend Phil Newton, Swansea University
Kako dalje? Sokrat Najvažnije od svih znanja je “kako najbolje živeti”. Sokrat ukazuje da odgovor nije jednostavan i da većina ljudi živi u sramnom neznanju o etičkim i moralnim pitanjima. T.C.Brickhouse, N.D. Smith, The Philosophy of Socrates, Westview Press, Boulder, 2000, p. 30
Model Humboldt-ovskog visokog obrazovanja je i dalje inspiritivan “Neminovno ima određenih vrsta znanja koja moraju biti opšte prirode i, još važnije, neophodno je određeno negovanje uma i karaktera koje nikome ne sme da bude uskraćeno. Ljudi očigledno ne mogu da budu dobre zanatlije, trgovci, vojnici ili poslovni ljudi ako, bez obzira šta im je zanimanje, nisu dobra, čestita i dobro obaveštena ljudska bića i građani. Ako se ova osnova postavi tokom školovanja, profesionalne veštine se lako kasnije stiču, a pojedinac je uvek slobodan da se kreće od jednog zanimanja do drugog, kako to često biva u životu.” Wilhelm von Humboldt (1767–1835)
Univerzitet u Beogradu Studentski trg 1, 11000 Beograd www.bg.ac.rs