Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

РЕПУБЛИКА СРБИЈА IPARD ПРОГРАМ

Сличне презентације


Презентација на тему: "РЕПУБЛИКА СРБИЈА IPARD ПРОГРАМ"— Транскрипт презентације:

1 РЕПУБЛИКА СРБИЈА IPARD ПРОГРАМ 2014-2020
Министарство пољопривреде и заштите животне средине IPARD Managing Authority РЕПУБЛИКА СРБИЈА IPARD ПРОГРАМ СЕКТОР ЗА РУРАЛНИ РАЗВОЈ 1

2 САДРЖАЈ Правни, стратешки и политички оквири аграрне политике у Србији
Креирање програма подршке- од Стратегије до ИПАРД програма Комплементарност различитих програма руралног развоја Шта је НПРР и мере Шта је ИПАРД програм и мере Опис мера у ИПАРД програму Опште информације 2

3 ПРАВНИ, СТРАТЕШКИ И ПОЛИТИЧКИ ОКВИРИ АГРАРНЕ ПОЛИТИКЕ У СРБИЈИ

4 1 2 3 7 4 5 6 Zаkоn о pоlјоprivrеdi i rurаlnоm rаzvојu
Član 3.- Poljoprivredna politika i politika ruralnog razvoja Republike Srbije sprovode se realizacijom Strategije poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije, Nacionalnog programa za poljoprivredu i Nacionalnog programa za ruralni razvoj. Član 4. Strategija se donosi za period od min. 10 godina. Usvaja Vlada na predlog Ministarstva. 2 Strаtеgiја pоlјоprivrеdе i rurаlnоg rаzvоја Rеpublikе Srbiје Sl. Gl. RS broj 85/14 od Definiše: cilјеvе, priоritеtе i оkvirе pоlitičkih i instituciоnаlnih rеfоrmi u оblаsti pоlјоprivrеdе i rurаlnоg rаzvоја i оkvir budžеtskе pоdrškе 3 Nаciоnаlni prоgrаm zа pоlјоprivrеdu Definiše sve moguće mere podrške poljoprivredi (nacionalni budžet) 4 Nаciоnаlni prоgrаm zа rurаlni rаzvој Definiše sve moguće mere podrške ruralnom razvoju (nacionalni budžet) 5 Gоdišnjе urеdbе о rаspоdеli pоdsticајnih srеdstаvа u pоlјоprivrеdi i RR Definiše godišnje mere podrške poljoprivredi i ruralnom razvoju (nacionalni budžet) 6 IPАRD Prоgrаm Definiše mere podrške poljoprivredi (Instrument pred pristupne pomoći EU za ruralni razvoj) 7 NPAA- Nacionalni program za usvajanje pravnih tekovina Evropske unije Dеfinišе rаzvојnе i strаtеškе cilјеvе, оdgоvаrајućе pоlitikе, rеfоrmе i mеrе pоtrеbnе zа rеаlizаciјu оvih cilјеvа, utvrđuје dеtаlјni plаn usklаđivаnjа zаkоnоdаvstvа i dеfinišе lјudskе i budžеtskе rеsursе, kао i оstаlе fоndоvе pоtrеbnе zа sprоvоđеnjе plаnirаnih zаdаtаkа.

5 КРЕИРАЊЕ ПРОГРАМА ПОДРШКЕ
Од стратегије до програма подршке НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ЗА ПОДРШКУ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ЗА ПОДРШКУ ПОЉОПРИВРЕДИ СТРАТЕГИЈА ПОЉОПРИВРЕДЕ И РУРАЛНОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ Главни циљеви Специфични циљеви МЕРЕ SWOT Подручја деловања

6 КРЕИРАЊЕ ПРОГРАМА ПОДРШКЕ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ
Од подршке руралном развоју до појединачних програма подршке Капацитети корисника 2 3 1 Финансијски оквири НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ЗА ПОДРШКУ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ Анализа оптерећености Оквири и услови за ИПАРД мере Комплементарност Секторске анализе Законски оквири

7 КРЕИРАЊЕ ПРОГРАМА ПОДРШКЕ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ
Од подршке руралном развоју до појединачних програма подршке ИПАРД ПРОГРАМ ОСТАЛЕ МЕРЕ ПОДРШКЕ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ЗА ПОДРШКУ РУРАЛНОМ РАЗВОЈУ Део мера које ће се финансирати само из ЕУ фондова Део мера које ће се финансирати само из Националног буџета средњи мањи Део мера које тренутно нису у НПРР Мере за унапређење квалитета земљишта… сви

8 Прoгрaми jeдиницa ЛС и Прoгрaм пoкрajинскoг Сeкрeтaриjaтa
У складу са Законом о подстицајима у пољопривреди и руралном развоју (Сл. гласник РС, бр. 10/2013) органи аутономне покрајине и јединице локалне самоуправе могу да утврђују мере подршке за спровођење пољопривредне политике и политике руралног развоја за подручје територије коју обухватају. - Ситуaциja у прaкси- Прoгрaми: Нe кoнзистeнтнoст у прoгрaмимa Нe пoстojи унифoрмнoст у мoдeлимa и структури прoгрaмa Нe пoстojи зajeдничкa нoмeнклaтурa, клaсификaциja и нaзиви мeрa и инвeстициja- пoгрeшнa клaсификaциja мeрa пoдршкe Нeмa дoвoљнo пoдршкe рурaлнoм рaзвojу Нeмa мoгућнoсти зa крeирaњe зajeдничких мeрa пoдршкe Ситуaциja у прaкси- Извeштaвaњe: Нeмa унифoрмнoсти- клaсификaциje мeрa пoдршкe Слaб извoр инфoрмaциja пoтрeбних зa крeирaњe jaвних пoлитикa пoдршкe Слaб извoр инфoрмaциja зa пoтрeбe прeгoвaрaчкoг прoцeсa Ниje мoгућe нaпрaвити извeштaj пo зaхтeвимa EУ мeтoдoлoгиje Образац за програмирање и извештавање

9 Алокација фондова по осама и мерама
Оса Бр. Мере: Алокација фондова по осама и мерама Oсa 1 101 Инвестиције у фарме 39% 103 Инвестиције у прераду и маркетинг 58% 501 Техничка подршка 3% 9

10 Шта је Национални програм за пољопривреду и рурални развој Републике Србије 2015– 2020?
Инструмент за финансијску помоћ у области руралног развоја за програмски период до године - национална средства Документ који је комплементаран IPARD II програму Дефинише мере за подршку руралном развоју у складу са актуелним националним правним актима и потребама Дефинише критеријуме и финансијске оквире подршке Не сме бити преклапања у мерама и потенцијалним корисницима у односу на IPARD II Садржи лакше услове и захтеве за кориснике Покрива већи број потенцијалних корисника обзиром да је IPARD II намењен већим предузећима и газдинствима који могу реализовати веће инвестиције и могу испунити све услове конкурса 10

11 МЕРЕ НПРР Инвестиције у физичка средства пољопривредних газдинстава Диверсификација руралне економије Рурална инфраструктура Креирање, трансфер знања и развој саветодавства Мере за очување животне средине Развој шумарства у руралним подручјима Припреме локалних стратегија руралног развоја– партнерстава за територијални рурални развој (ЛЕАДЕР приступ)

12 Шта је IPARD II ПРОГРАМ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ 2014 – 2020?
Инструмент за пред приступну помоћ у области руралног развоја за програмски период 2014 до године - достизање европских стандарда и подизање конкурентности Документ који се акредитује (одобрава) од стране Директората за пољопривреду ЕУ (DG AGRI) Дефинише мере за подршку руралном развоју у складу са актуелним регулативама ЕУ Дефинише критеријуме и финансијске оквире подршке у складу са оквирима дефинисаним регулативама ЕУ Акредитација представља тек један од услова за подршку руралном равзоју из фондова ЕУ - остале структуре, промоција, подршка, финансирање, процедуре, техничка тела програма.... 12

13 Структура ИПАРД програма
Образац за програмирање Садржај и дозвољени број карактера по сваком поглављу - Анализа стања (Секторске анализе нису део програма, само апстракти и SWOT) - Опис Стратегије пољопривреде и руралног развоја - Приказ финансијских табела - Детаљан опис мера - Разграничење са националним мерама за рурални развој - Институције и организације у процесу реализације програма - Процес комуникације програма - Промоција програма - Препоруке евалуатора - Анекси (прописи, подаци, листа насеља ...) 13

14 Мере ИПАРД програма Прва фаза:
Инвестиције у физичку имовину пољопривредних газдинстава Инвестиције у прераду и маркетинг пољопривредних и рибарских производа Инвестиције у диверсификацију активности и развој бизниса на газдинству Техничка помоћ Друга фаза: Припрема и спровођење локалних акционих стратегија– LEADER приступ Агро - еколошке мере – органска пољопривреда 14

15 Мера „Инвестиције у физичка средства пољопривредних газдинстава“
Мера „Инвестиције у физичка средства пољопривредних газдинстава“ 15

16 16

17 Ко може да конкурише за средства
Крајњи корисници су пољопривредна газдинства у активном статусу уписана у Регистар пољопривредних газдинстава и то: физичка лица (укључујући предузетнике), и правна лица, са мање од 25% капитала или гласачких права у поседу органа јавне власти. Корисници треба да: докажу да немају неизмирене порезе и доприносе, ни било какве друге неплаћене обавезе према државним и органима локалне самоуправе у тренутку подношења пријаве; пошаљу потписану изјаву да нису аплицирали за исто улагање код других ЕУ и/или државних фондова; у случају подношења захтева за инвестиције кроз ИПАРД, корисник мора да измири све доспеле обавезе по раније одобреним инвестицијама финансираних од стране МПЗЖС; у случају када корисник није власник имања или земљишта где ће се инвестиција вршити, мора да поднесе уговор о закупу који покрива период од најмање 5 година од дана коначне исплате. 17

18 Национални стандарди ЕУ стандарди
Најкасније до коначне исплате, газдинство мора пословати у складу са одговарајућим националним стандардима (правилници и закони) везаним за заштиту животне средине и добробит животиња. Подносилац захтева доставља уз захтев за коначну исплату потврду из националне ветеринарске и управе за заштиту животне средине да се на газдинству примењују и поштују национални стандарди. ЕУ стандарди Предмет инвестиције мора да испуњава одговарајуће ЕУ стандарде 18

19 Економска одрживост газдинства
Потенцијални корисник мора да докаже економску одрживост газдинства кроз бизнис план. За инвестиције преко еура неопходан је комплетан бизнис план у складу са формом припремљеном од стране ИПАРД Агенције; За инвестиције испод еура потребна је поједностављена верзија бизнис плана. Бизнис план - дефинише економску исплативост као потпуну искоришћеност ресурса пољопривредног газдинства на оптималном нивоу и способност да газдинства раде без јавне финансијске подршке. Пољопривредно газдинство треба да покаже да ће бити у стању да редовно сервисира своје обавезе. Постројења за обновљиву енергију Ова мера ће подржати само инвестиције у обновљиве изворе енергије (на фарми) за сопствену потрошњу. 19

20 Заједнички прихватљиви критеријуми
Само инвестиције настале након потписивања уговора могу да буду плаћене, осим студија изводљивости и других консултантских трошкова везаних за припрему апликације; Корисник је обавезан да у периоду од 5 година након коначне исплате користи инвестицију у сврху за коју је намењена, без суштинских измена; Корисници треба да докажу своја искуства и знања у области пољопривреде кроз: - Завршену средњу школу у области пољопривреде; - Искуство у пољопривреди од најмање три године (доказује се кроз упис у РПГ); - Завршен факултет; - Завршену средњу школу и писану изјаву да ће похађати најмање 50 часова обуке из области за коју конкурише у ИПАРД програму. 20

21 СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИЈУМИ ПО СЕКТОРИМА
21

22 Производња млека Пољопривредна газдинства са 20 до 300 крава:
Инвестиције у изградњу/реконструкцију и/или у опрему: за штале за краве, укључујући опрему за објекте за производњу млека, опрему за мужу, опрему за хлађење млека и складишне објекте на газдинству, у објекте и опрему за управљање отпадом, третман отпадних вода, као и опрему за спречавање загађења ваздуха, складишне капацитете за стајњак укључујући специфичну опрему за објекте за руковање и коришћење хране и животињског отпада; Инвестиције у пољопривредну механизацију (укључујући тракторе до 100 kW) и опрему; Инвестиције у производњу енергије из обновљивих извора (на фарми) Пољопривредна газдинства са преко 300 крава: Изградња/реконструкција капацитета за складиштење стајњака и/или набавка специфичне опреме и механизације за објекте за руковање храном и животињским отпадом; Инвестиције у производњу енергије из обновљивих извора (на фарми) 22

23 Производња меса Пољопривредна газдинства са 20 до говеда, 150 до оваца или коза, 100 до свиња, до бројлера Инвестиције у изградњу/реконструкцију и/или опрему за: штале, објекте за управљање отпадом, третман отпадних вода, опрему за спречавање загађења ваздуха, складишне капацитете за стајњак, укључујући специфичну опрему за објекте за руковање и коришћење хране и животињског отпада, специјализована опрема за транспорт и примену стајњака; Улагање у опрему и механизацију (укључујући тракторе до 100kW); Инвестиције у производњу енергије из обновљивих извора (на фарми) Пољопривредна газдинства са преко говеда, оваца или коза, преко свиња, преко пилића ( бројлера) по турнусу Изградња/реконструкција капацитета за складиштење стајњака и/или набавка специфичне опреме и механизације за објекте за руковање и коришћење хране и животињског отпада; Инвестиције у производњу енергије из обновљивих извора (на фарми) 23

24 Остали усеви (житарице, уљарице, шећерна репа)
Пољопривредна газдинства са 2 до 50 ha земљишта под усевима: Куповина трактора (укључујући тракторе до 100 kW), машина и механизације осим комбајна, Изградња складишних објеката и опрема Пољопривредна газдинства са 50 до 100 ha земљишта под усевима: Куповина механизације и машина за пољопривредну производњу, Изградња складишних објеката и опреме Пољопривредна газдинства са преко 100 ha земљишта под усевима: Изградња, проширење, реновирање, модернизација и опремање складишних капацитета 24

25 Производња воћа и поврћа
Пољопривреда газдинства са 2-20 ha јагодичастог воћа и ha другог воћа: Куповина трактора (укључујући тракторе до 100kW), машине и опрема; Изградња/проширење/реновирање/модернизација пластеника или стакленика, као и набавка опреме и/или материјала за производњу воћа, цвећа и расада; Инвестиције у изградњу и/или реконструкцију и/или у опрему за објекте за складиштење воћа; укључујући УЛО хладњаче; Инвестиције у системе за заштиту воћњака од града (укључујући рачунарску опрему); Улагање у системе за наводњавање користећи: подземне воде (вода из извора или врела), и површинске воде (повлачења из река, језера и акумулација), укључујући пумпе, цеви, вентиле и прскалице. Пољопривредна газдинства са м² пластеника/стакленика, или 0,5–50 ha отвореног простора за производњу поврћа: Куповина трактора (укључујући тракторе до 100 kW), машине и опрема; Изградња/проширење/реновирање/модернизација пластеника/стакленика, као и набавка опреме и/или материјала за производњу поврћа, цвећа и расада; Инвестиције у системе за наводњавање (отворено поље) поврћа користећи подземне и површинске воде; Инвестиције у изградњу/реконструкцију/опрему за објекте за складиштење поврћа; укључујући УЛО хладњаче; Изградња система за наводњавање, укључујући пумпе, цеви, вентилe и прскалицe. 25

26 Прихватљиви трошкови Изградња или унапређење објеката;
Куповину нових машина и/или опреме, укључујући компјутерски софтвер; Општи трошкови, као што су трошкови: архитекте, инжењера, других консултаната; студија изводљивости; стицање патентних права и лиценци; све до износа од 12% дозвољених трошкова; Висина прихватљивих трошкова за израду бизнис плана (до милион еура – 5%, од 1-3 милиона - 4%, преко 3 милиона - 3%); Оправдани трошкови се одређују без ПДВ; Инвестиције не могу значајно да се мењају у року од 5 година од коначне исплате од стране ИПАРД агенције. 26

27 Интензитет помоћи и стопа дорпиноса ЕУ
Интензитет помоћи износи до: 60% укупних прихватљивих трошкова, 65% за младе пољопривреднике (млађи од 40 година у тренутку подношења захтева), 70% у планинским областима. Минимални и максимални износ подобних инвестиција по секторима је следећи: За воће, поврће и остале усеве: мин €, макс €; За сектор млека, меса, усева и индустријског биља: мин €, макс € Корисник може добити подршку максимално 1,5 милиона евра помоћи у току програмског периода. 27

28 Мера „Инвестиције у физичка средства за прераду и маркетинг производа пољопривреде и рибарства“ 28

29 Приоритетни сектори за улагања у прераду и маркетинг:
Приоритетни сектори за улагања у прераду и маркетинг: Млеко и млечни производи, Месо и производи од меса, Сектор воћа и поврћа 29

30 Ко може да конкурише? Корисници могу бити предузетници и правна лица/предузећа са мање од 25% капитала или гласачких права у поседу органа јавне власти. Корисници могу бити микро, мала и средња предузећа - дефинисано у члану 6. Закона о рачуноводству (СГ РС 62/2013); У случају да корисник није власник, неопходно је да обезбеди уговор о закупу земљишта или објекта са минималним трајањем закупа од 10 година од дана подношења захтева; Корисник треба да докаже да нема неизмирени порез или доприносе у тренутку подношења пријаве/захтева; Корисник доставља потписану изјаву да није аплицирао за исто улагање код других ЕУ и државних фондова; У случају да је корисник правно лице мора доказати да рачун није блокиран у тренутку подношења захтева и да није био у блокади дуже од 30 дана до 12 месеци пре подношења пријаве. 30

31 Економска одрживост газдинства
Потенцијални корисник мора да докаже економску одрживост газдинства кроз бизнис план; За инвестиције преко евра неопходан је комплетан бизнис план у складу са формом ИПАРД Агенције, док је за инвестиције испод евра потребна поједностављена верзија бизнис плана. 31

32 Национални и ЕУ стандарди
Најкасније до коначне исплате, правно лице мора пословати у складу са одговарајућим националним стандардима везаним за заштиту животне средине, јавног здравља, безбедности и добробити животиња; На крају, инвестиција мора испунити релевантне ЕУ стандарде; Подносилац захтева доставља уз захтев за коначну исплату, потврду из националне ветеринарске, фитосанитарне и управе за заштиту животне средине, да се у правном лицу примењују и поштују релевантни национални стандарди, и да предмет инвестиције испуњава адекватне стандарде ЕУ.

33 СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИЈУМИ ПРИХВАТЉИВОСТИ

34 Прерада млека и производа од млека
Корисник мора бити регистрован у Регистру објеката (у складу са Законом о ветеринарству (Сл. гласник РС, бр. 91/2005, 30/2010); Корисник мора имати капацитет од литара сакупљеног млека по дану у просеку у последњој пословној години пре подношења пријаве. Прерада меса и производа од меса Корисници морају бити регистровани у Регистру објеката (у складу са Законом о ветеринарству (Сл. гласник РС, бр. 91/2005, 30/2010); Кланице са минималним капацитетом осам радних сати за 10 говеда, 50 свиња, оваца или коза, или 5000 живине. Прерада воћа и поврћа Само микро, мала и средња предузећа су прихватљиви корисници.

35 Прихватљиви трошкови Изградња или побољшање непокретне имовине;
Куповина нових машина и/или опреме, укључујући компјутерски софтвер; Општи трошкови, као што су трошкови: архитекте, инжењера, других консултаната; студија изводљивости; стицање патентних права и лиценци; све до износа од 12%; Висина прихватљивих трошкова за израду бизнис плана (до милион евра – 5%, од 1-3 милиона - 4%, преко 3 милиона - 3%); Оправдани трошкови се одређују без ПДВ; Инвестиције не могу значајно да се мењају у року од 5 година од коначне исплате од стране ИПАРД агенције; Инвестиције на нивоу малопродаје нису дозвољене.

36 ПРИМЕРИ ПРИХВАТЉИВИХ ИНВЕСТИЦИЈА

37 Млеко и млечни производи
Изградња/проширење/модернизација центара за прикупљање млека и прерађивачких центара; Складишта за млеко, опрема за хлађење, специјализована опрема за превоз млека; Опрема и технологија за унапређење и контролу квалитета и хигијене, укључујући опрему за тест који прави разлику између лошег и доброг квалитета млека; Инвестиције за успостављање система безбедности хране (GHP, GMP, HACCP); ИТ хардвер и софтвер регистара за праћење, контролу и управљање производњом и прерадом млека; Улагање у технологију за уштеду енергије, заштите животне средине, опреме и постројења за прераду отпада и интермедијарних производа и елиминисање отпада; Специјализована транспортна средства за дистрибуцију производа (покретне хладњаче, специјализована возила за превоз млека).

38 Месо и производи од меса
Изградња/реновирање кланица и хладњача, као и опрема за кланице и објекте за прераду меса; Технологија и опрема за третман отпада и пратећих производа; Улагања у успостављање система безбедности хране (GHP, GMP, HACCP); ИТ хардвер и софтвер за мониторинг, контролу и управљање; Улагање у обновљиве изворе енергије (изградња инсталације и опрема) првенствено усмерена за сопствене потребе.

39 Воће и поврће Изградња/проширење/модернизација простора који се користе за прераду хране у складу са релевантним стандардима ЕУ; Линије за пастеризацију воћа и поврћа, тунели за сушење и сл.; Постројења и опрема за постжетвено руковање и објекти за складиштење сировина и паковање; Опрема за паковање и етикетирање, укључујући линије за пуњење, завијање и сл.; Производни капацитети за тегле (стакло и/или пластика); Опрема за хладни ланац, укључујући хладно и дубоко замрзавање, тунели за замрзавање и друге опреме неопходне да се обезбеди континуитет у хладном ланцу.

40 Висина помоћи – удео јавне подршке
Интензитет помоћи: 50% укупних прихватљивих трошкова, или Инвестиције које се односе на третман отпадних вода може бити већи за 10% (максимално 60%) Минимални и максимални износи укупних прихватљивих инвестиција Прерада млека (мин €; макс €); Прерада меса (мин €; макс €); Прерада воћа и поврћа (мин €; макс €); Корисник не може да прими више од 2 милиона евра јавне подршке у периоду

41 Мера „Диверсификација руралне економије“

42 Специфични критеријуми прихватљивости
Ко може да конкурише? Пољопривредници или чланови домаћинства који се баве пољопривредним или непољопривредним активностима на селу; Микро и мала предузећа из руралних подручја – у складу са Законом о рачуноводству. Специфични критеријуми прихватљивости Максималан број лежајева је ограничен на 30 дуплих кревета (60 места за "спавање").

43 Општи услови који морају да се испуне:
Инвестиција мора бити у складу са релевантним националним стандардима; Корисник мора бити власник категорисаног објекта у складу са одредбама Закона о туризму (Службени гласник РС бр 36/2009, 88/2010, 99/2011) на крају реализације инвестиције и пре финалне исплате; За инвестиције преко евра неопходан је комплетан бизнис план у складу са формом ИПАРД Агенције, док је за инвестиције испод евра потребна поједностављена верзија бизнис плана; Подносилац захтева доставља потписану изјаву да није поднео захтев за исту инвестицију из других јавних извора финансирања; Подносилац захтева треба да докаже да нема дуговања према држави (измирен порез и социјална давања); Инвестиције за које су одобрена средства морају се користити за ту намену најмање 5 година.

44 Прихватљиви трошкови Изградња и обнова непокретне имовине;
Куповина нове опреме и намештаја, укључујући и специјалну опрему и намештаја за особе са инвалидитетом и за децу; Куповина нових машина и опреме за унапређење понуде туристичког места у туристичке и гастрономске сврхе, укључујући ИТ хардвер и софтвер; Инвестиције у објекте за рекреацију као што су игралишта (спољни и унутрашњи простори) и опрема; Општи трошкови, као што су хонорари архитектама, инжењерима и другим консултантима, студије изводљивости, стицање патентних права и лиценци до границе од 12% од укупних прихватљивих трошкова, од којих су трошкови бизнис планова до 5 %, али не више од евра.

45 Прихватљиве активности
Инвестиције у изградњу/реконструкцију и/или опремање објеката за пружање туристичких и угоститељских услуга, као што су: собе, ресторани, објекти за рекреацију, игралишта, туристички кампови, објекти на отвореном (који се користе за јахање, риболов, бициклизам, стазе за трчање, стазе за јахање), промотивни материјал, web странице,...

46 Висина помоћи – удео јавне подршке
Интензитет помоћи: износи до 65% вредности инвестиције (укупних прихватљивих трошкова); Корисници могу да пријаве више од једног пројекта у периоду Апликација за наредни инвестициони пројекат може се поднети након финализације (коначне исплате) претходног пројекта.

47 Минимални и максимални износи укупних прихватљивих инвестиција
Минимални износ прихватљивих инвестиција је евра; Максимални износ прихватљивих инвестиција је евра; Корисник може добити максималну подршку од евра подршке у току периода

48 Процедура за избор пројеката
Управа за аграрна плаћања припрема и расписује конкурсне обрасце, одобрава износе пројеката и расписује годишње конкурсе; Корисници ИПАРД програма подносе комплетирана документа Управи за аграрна плаћања; Управа за аграрна плаћања врши административну проверу и контролу пре одобравања захтева, у току спровођења захтева (по потреби), пре исплате средстава и 5 година након добијања средстава; Систем рангирања пројеката се врши на основу датих критеријума; Константна кампања информисања пољопривредника (пре, током и након реализације пројеката). Опште информације

49 Неприхватљиви трошкови
Порези, укључујући ПДВ; Царинске увозне дажбине, или неке друге дажбине; Куповина, закуп или лизинг земљишта и постојећих објеката; Новчане казне и трошкови парничног поступка; Половне машине и опрема; Банкарски трошкови, трошкови конверзије, трошкови гаранција; Доприноси у натури; Куповина животиња, годишњих биљака и њихово сађење; Одржавање, амортизација и трошкови најма.

50 Мера 202: Имплементација локалних развојних стратегија - LEADER приступ

51 Специфични циљеви LEADER приступ доприноси:
промоцији руралног развоја кроз локалне иницијативе и партнерства, јачању капацитета руралног становништва и припадника успостављених локалних партнерстава кроз обуку и образовање, развој, организовање и управљање локалним партнерством кроз припрему и реализацију локалних развојних стратегија и пројеката, активирању руралних подручја кроз умрежавање и прекограничну сарадњу. Становништво на локалу ће моћи кроз ову меру да користи средстава за: израду локалних стратегија руралног развоја, формирање партнерстава за локални рурални развој, спровођење приоритетних пројеката локалних стратегија руралног развоја

52 LEADER приступ ће бити подржан кроз мере:
Мера “Техничка помоћ” за потенцијалне ЛАГ подржава подстицање становника руралних подручја и унапређење њихових обука и вештина, а користи се за изградњу капацитета потенцијалних ЛАГ. Мера “Имплементација локалних развојних стратегија - ЛЕАДЕР приступ" за одабране ЛАГ Укључује следеће активности: Стицање вештина и подстицање руралног становништва на ЛАГ територији, изградња њихових капацитета и подршка изабраним ЛАГ, њиховим члановима и сеоском становништву; Текући трошкови и мали пројекти- за вођење одабраних ЛАГ и пројеката малог обима који ће бити реализовани од стране ЛАГ; Заједнички пројекти за интер и транс- националну сарадњу;

53 Заједнички прихватљиви критеријуми
Крајњи корисници Потенцијалне или новоформиране Локалне акционе групе Заједнички прихватљиви критеријуми На основу поднетог захтева одабрани ЛАГ- ови од стране МА ће бити на следеће начин проверени од УАП да ли испуњавају критеријуме прихватљивости: Да ли је ЛАГ правно лице регистровано у АПР, удружење и сл... Да ли је за одабрани ЛАГ добро дефинисано географско подручје, са становништвом из једног или више насеља на територији две или више општина (насеља или оптине морају бити повезане копном или водом) са више од а мање становника, У одлучивању у ЛАГ-у, локалне власти морају бити заступљене најмање са 20% и не више од 50%. - Чланови Управног одбора ЛАГ морају бити становници са тог подручја или регистровани на том подручју (правна лица); - Предлози стратегије локалног развоја се припремају на основу форме МА

54 ПРИХВАТЉИВИ ТРОШКОВИ

55 Мера “Имплементација локалних развојних стратегија - ЛЕАДЕР приступ“ - за одабране ЛАГ ће покрити прихватљиве трошкове за следеће активности : Активност 1 - Стицање вештина, подстицање становништва са ЛАГ територија за изградњу капацитета одабраних ЛАГ: Укључивање, подизање свести и промотивних активности и догађаји; Догађаји и обуке за изградњу капацитета, укључујући радионице и јавне трибине, Израда студија и анализа и прикупљања података потребних за израду локалних стратегија развоја; Јавна подршка процесу припреме локалних стратегија развоја, као и штампа промотивних материјала за заинтересоване актере у руралним срединама у оквиру ЛАГ територије, Обука за ЛАГ особље и чланове који су укључени у формирање локалне акционе групе и припрему локалне развојне стратегије и/или у припрему бизнис планова, пројектних захтева, и сл... Учешће чланова ЛАГ на семинарима, радионицама, састанцима, студијским поетама, укључујући догађаје који се односе на националну и европску мрежу за рурални развој

56 Прихватљиви трошкови Пример прихватљивих трошкова за активност 1:
Ангажовање експерата, Преводи и интерпретација докумената, Путни трошкови, смештаја, дневница, Трошкови учешћа на тренинзима, обукама, радионицама и сајмовима, Изнајмљивање објеката и опреме за тренинге и кетеринг

57 Активност 2. - “Текући трошкови и мали пројекти “ која се односи на текуће трошкове одабраних ЛАГ-ова и имплементацију малих пројеката: Планирање, мониторинг, и праћење и ревизија активности на реализацији стратегије локалног развоја одабраног ЛАГ-а; Одржавање канцеларија (закуп и режијски трошкови) и плате запослених; Информативне и промотивне активности за подршку спровођења локалних развојних стратегија којима се стимулише сарадња и умрежавање руралних актера унутар ЛАГ територије, и унапређење учешћа осетљивих друштвених група (жене, млади, старији, мањине, особе са инвалидитетом и други ); Студије које се односе на реализацију локалних стратегија развоја; Подршка припреми предлога пројеката и апликација за имплементацију мера локалних стратегија развоја; Обука и изградња капацитета особља подржаних ЛАГ-ова Спровођење пројеката малог обима од стране ЛАГ- ова ( евра вредности за подржавање културних манифестација, промоцију локалних производа, реновирање или изградњу културне и природне баштине, инвестиције у културна добра, изградња мањих објеката туристичке инфраструктуре,...)

58 Примери прихватљивих трошкова за активност 2:
- Плате за менаџера или друге запослене у ЛАГ (суфинансирање) Закуп канцеларија, канцеларијски материјал, режијски трошкови Набавка опреме, укључујући ИТ опрему, намештај,.. Трошкови обука, Трошкови комуникација Услуге (књиговодство, и сл...)

59 Минимум који треба да садржи локална стратегија развоја
Минимум који треба да садржи локална стратегија развоја Дефиниција области и становништва обухваћених стратегијом, Опис тренутног стања са анализом развојних потреба и потенцијала овог подручја, укључујући анализе снага, слабости, могућности и претњи; Опис стратегије и њених циљева. Стратегија треба да буде кохерентна са ИПАРД програмом; Опис процеса укључивања чланова локалне заједнице током развоја стратегије; Опис партнерства ЛАГ и интерна правила доносиоца одлука; Опис акција које показују како циљеви прате очекиване активности и врсте подржаних пројеката (процес дефинисања мера локалних развојних стратегија), Финансијски план стратегије, укључујући и расходе за стицање вештина, текућих трошкова и малих пројеката; Опис поступка везаних за препоруке локалних пројеката

60 Висина помоћи – удео јавне подршке
Средства се обезбеђују из ЕУ и националног буџета и изражени као удео јавне подршке у износу прихватљивих трошкова до 100%, где је стопа доприноса ЕУ 90 %, а стопа подршке Републике Србије 10 %.

61 Агро - еколошке мере – органска пољопривреда и климатске мере

62 Примери врста активности
Ко може да конкурише? Крајњи корисници су пољопривредна газдинства у активном статусу уписана у Регистар пољопривредних газдинстава и то: физичка лица (укључујући предузетнике), и правна лица, са мање од 25% капитала или гласачких права у поседу органа јавне власти. Примери врста активности Врсте активности ће се усредсредити само на подршку конверзији ка органској производњи и/или њеном одржавању.

63 Прихватљива величина пољопривредног земљишта/стада
Одговарајуће знање: Од свих корисника се захтева да прођу обуку у вези са одговарајућим доприносом који преузимају. Корисник је у обавези да обави најмање 10 дана сертификоване обуке на тему органске пољопривредне производње. Управљати земљиштем у складу са националним прописима који уређују област органске производње; Имати уговор у вези са контролом и сертификацијоми органске производње са овлашћеним контролним телом у складу са Законом о органског производњи за подручје у оквиру ког раде. Прихватљива величина пољопривредног земљишта/стада Минимална површина за гајење житарица и поврћа износи бар 0,2 хектара, а за гајење воћа и грожђа бар 0,3 хектара. Не постоје ограничења за органску производњу у заштићеним подручјима (попут пластеника).

64 Опште информације

65 Процедура за избор пројеката
Управа за аграрна плаћања припрема и расписује конкурсне обрасце, одобрава износе пројеката и расписује годишње конкурсе; Корисници ИПАРД програма подносе комплетирана документа Управи за аграрна плаћања; Управа за аграрна плаћања врши административну проверу и контролу пре одобравања захтева, у току спровођења захтева (по потреби), пре исплате средстава и 5 година након добијања средстава; Систем рангирања пројеката се врши на основу датих критеријума; Константна кампања информисања пољопривредника (пре, током и након реализације пројеката). Опште информације

66 Неприхватљиви трошкови
Порези, укључујући ПДВ; Царинске увозне дажбине, или неке друге дажбине; Куповина, закуп или лизинг земљишта и постојећих објеката; Новчане казне и трошкови парничног поступка; Половне машине и опрема; Банкарски трошкови, трошкови конверзије, трошкови гаранција; Доприноси у натури; Куповина животиња, годишњих биљака и њихово сађење; Одржавање, амортизација и трошкови најма.

67 ХВАЛА НА ПАЖЊИ! 67 РЕПУБЛИКА СРБИЈА
Министарство пољопривреде и заштите животне средине IPARD Managing Authority ХВАЛА НА ПАЖЊИ! 67


Скинути ppt "РЕПУБЛИКА СРБИЈА IPARD ПРОГРАМ"

Сличне презентације


Реклама од Google