Računarska grafika Vrste i podjela.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Направити добру Power Point презeнтацију ...
Advertisements

ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Физика за 8. разред СВЈЕТЛОСТ Душанка Томић.
Географски информациони систем (ГИС)
2.1 Spremnici računala.
Tekst, Grafika, Multimedija Rad s Powerpoint-om
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
2.1.(A) Grafičke naredbe u programu
ГЕОГРАФСКА КАРТА.
Nastavna jedinica: 8.1. Upoznavanje alata za izradu prezentacija
Рад са графичким објектима
LabVIEW Kratak opis softvera
ANALITIČKA METODA ZA KINEMATIČKU ANALIZU – METODA KOMPLEKSNOG BROJA
3. 4. Дизајн статичких веб страна
BREGASTI MEHANIZMI.
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
Metaio: platforma za proširenu stvarnost
Наташа Дакић, Јелена Андоновски
Periferije Periferije predstavljaju tip računarskog hardvera koji se dodaje glavnom delu računara radi unapređenja njegovih sposobnosti Termin periferije.
OPASNOSTI I ZLOUPOTREBAA LIČNIH PODATAKA
Предавач: Маја Димитријевић Асистент: Јована Сабљић
Predavač: Dr Predrag Rajković
Просторно приказивање предмета
Лекција 2 Теме предавања: Kласификација графичких апликација;
6.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
Nastavna cjelina: 1. Osnove IKT-a
КОМПЈУТЕРСКА ГРАФИКА др Биљана Гемовић.
Primena softvera u usvajanju strategija samoregulacije
Ms Word 2010 Oblikovanje znakova.
6.1. Upoznavanje alata za izradu prezentacija
PC Istorija računara.
Informacijska pismenost
METODE I TEHNIKE ZA ANALIZU I UNAPREĐENJE KVALITETA
PRIKAZIVANJE I ANALIZA PODATAKA
Meni Home II dio.
Ak. god. 2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
Podaci.
Теме предавања: Векторска и растерска графика
MS excel 2010 Grafikoni.
BAZE PODATAKA.
GRAFIČKA OBRADA PODATAKA
4. OBRADA ZVUKA I VIDEOZAPISA
INOVATIVNI TIM DUNĐER NIŠ
JEZIK RAČUNALA: bit i bajt
Statičke i dinamičke web stranice
Računarska grafika Računarska grafika  je polje vizuelnog računarstva gdje se pomoću računara stvara slika. Ta slika može biti iz stvarnog svijeta koja.
NetLogo – novo okruženje za podučavanje informatike
DINAMIČKO ISPITIVANJE REGULACIONE SKLOPKE TRANSFORMATORA – SIMULACIJE I IDENTIFIKACIJE POTENCIJALNIH KVAROVA Autori: Aleksandar Boričić & Danilo Laban.
КОРИШЋЕЊЕ ГРАФИЧКОГ СИСТЕМА
Tipkovnica engl. Keyboard.
Programski jezici.
UTISKIVANJE (Imprinting)
Raspored naslova Podnaslov.
Анализа структуре.
ПЕРСПЕКТИВА Висока грађевинско-геодетска школа Београд /
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
Процесорска поља Организација процесорских поља
Predložak slike na društvenim mrežama
Kako se koristi 1 Izbrišite nepotrebne linije i tekst 2
MEMORIJA.
Digitalna slika Multimedijalni sistemi Elektrotehnički fakultet
2. Sklopovlje i prog. podrška
Projektovanje namenskih računarskih struktura u obradi signala
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
OPERATIVNI SISTEMI 1.Struktura operativnog sistema
2. Jezik računala Bit i bajt.
Rešavanje problema pomoću računara
Otkriće tranzistora godine William Shockley, John Barden i Walter Brattain su otkrili tranzistor koji je zamijenio elektronsku cijev i tako omogućio.
Definicija i osobine digitalnih biblioteka
Транскрипт презентације:

Računarska grafika Vrste i podjela

Grafika Grafika je vizuelna prezentacija informacija pomoću slika tj. boja i oblika na nekoj podlozi, kao što je npr. zid, platno, računarski ekran, papir ili kamen, a cilj joj je da informira, ilustrira ili zabavi gledaoca ili čitaoca. Primjeri su: fotografije, crteži, grafikoni, dijagrami, tipografija, brojevi, simboli, geometrijski oblici, karte ili slično. Računarska grafika je grafika kreirana pomoću računara i, uopšteno, obuhvata stvaranje, pohranjivanje i obradu slikovnog sadržaja pomoću računara. Razvoj računarske grafike (engl. Computer Graphics – CG) započinje sa pojavom personalnih računara. Danas gotovo svi računari koriste neku vrstu grafike i korisnicima je omogućeno korištenje ikona i slika umjesto same tastature.

U današnje vrijeme računara i računarski stvorena grafika ulaze u mnoge aspekte naše svakodnevnice. Nalazimo ih u televiziji, novinama, vremenskim izvješćima ili tijekom operacijskih zahvata. Obično, pojam računarske grafike ima nekoliko značenja: reprezentacija i manipulacija nad slikovnim podacima pomoću računara različite tehnologije koje se koriste za stvaranje i manipulaciju takvih slikovnih podataka slike proizvedene uz pomoć računara potkategorija računarskih znanosti koja proučava metode za digitalnu manipulaciju i generisanje vizualnog sadržaja

Historija grafike Izraz "Računarska grafika" prvi je upotrijebio 1960. godine William Fetter, grafički dizajner za Boeing kako bi opisao svoje istraživanje na računarskoj simulaciji ljudske figure koja vjerno simulira ljudsko tijelo u raznim fizičkim okruženjima. Računarska grafika se razvila nakon pojave hardvera za računarsku grafiku. Godine 1969. ACM je inicirao SIGGRAPH (engl. A Special Interest Group in Graphics) posvećenu simulaciji i modeliranju, uređivanju teksta i kompoziciji, računalno generiranoj umjetnosti, kartografiji i mapiranju, računalno potpomognutom dizajnu, te softveru i hardveru računarske grafike. 3D računarska grafika postala je moguća krajem 1980. godina pojavom modnih SGI računara, koji su kasnije korišteni za izradu prvih računalno-generiranih kratkih filmova u Pixaru. Macintosh je ostao i dalje jedan od najpopularnijih alata za računarsku grafiku u studijima i poslovima grafičkog dizajna.

Vrste računarske grafike Prva osnovna podjela je na interaktivnu i neinteraktivnu grafiku. Interaktivna grafika podrazumijeva dinamičan način prikaza slike na među koji to omogućava (displej) i, preko odgovarajućeg interfejsa, aktivno učešće čovjeka (dizajnera) u stvaranju i izmjeni slike, pri čemu su rezultati odmah vidljivi. Ne interaktivnom računarskom grafikom smatra se svako generisanje ili prezentiranje slikovnih informacija koje ne zadovoljava prethodne uslove.

Mnogo raširenija i češće upotrebljavana podjela računarske grafike je podjela na vektorsku i rastersku grafiku. Ova podjela je izvršena prema osnovnim gradivnim elementima slike. Kod vektorske grafike, gradivni elementi su objekti (prave i krive linije, otvoreni i zatvoreni, ispunjeni i neispunjeni geometrijski oblici) koji mogu da se preklapaju, prekrivaju ili uklapaju i tako tvore sliku. Raspored objekata se može mijenjati isto kao i njihov oblik i veličina a da pri tome položaj i karakteristike ostatka objekata na slici ostane nepromijenjen. Ovakve slike je lakše stvarati, mijenjati i kombinovati sa drugim slikama. Vektorska grafika svoju primjenu nalazi u CAD programima, programima namijenjenim dizajnerima i svuda gdje je sastavljanje slike od objekata prirodan način vizualizacije stvarnog ili izmišljenog svijeta.

Rasterska grafika kao osnovni gradivni element slike koristi tzv Rasterska grafika kao osnovni gradivni element slike koristi tzv. piksel (složenica od dvije engleske riječi: Picture i Element). Piksel je najmanji dio slike koji ima jedinstvene vrijednosti boje i/ili intenziteta osvijetljenosti. Kod nas se izraz piksel često prevodi kao tačka. Pojednostavljeno, rasterska slika je slika sastavljena od tačaka različitog nivoa osvijetljenosti (monohromatske slike) ili različitih boja (kolor slike). Još jedna podjela se često spominje, a to je na dvodimenzionalnu (2D) i trodimenzionalnu (3D) grafiku. U 2D grafici moguće je pomoću osvjetljenja i sjenki ili pomoću boja i oblika dočarati trodimenzionalni svijet. Fotografije su, na primjer, dvodimenzionalne slike, ali vrlo vjerno prikazuju trodimenzionalni svijet. 3D grafika podrazumijeva da se “slike” sastoje od objekata u virtuelnom prostoru u memoriji računara. Slika koju demo vidjeti zavisi od prostornih odnosa između ovih objekata i od ugla posmatranja. U 3D grafici se zato ne govori o slikama nego o svjetovima.

Raterska grafika

Vektorska grafika

2D grafika

3D grafika