Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

PPPPN vodnog puta hidroenergetskog sistema kanala Dunav-Morava

Сличне презентације


Презентација на тему: "PPPPN vodnog puta hidroenergetskog sistema kanala Dunav-Morava"— Транскрипт презентације:

1 PPPPN vodnog puta hidroenergetskog sistema kanala Dunav-Morava
mr Dragan Dunčić, mr Đorđe Milić Republička agencija za prostorno planiranje

2 DOSADAŠNJE AKTIVNOSTI RS NA REALIZACIJI PROJEKTA KANAL „MORAVA“
Potpisan Protokol o razumevanju za izradu studije opravdanosti izgradnje plovnog kanala na reci Moravi kroz Republiku Srbiju, sa kineskom državnom kompanijom China Gezhouba Corporation; Aktivnosti na pripremi, koordinaciji i praćenju izrade Prostornog plana područja posebne namene vodnog puta hidroenergetskog sistema kanala Dunav-Morava (predlog Odluke); U Republičkoj agenciji za prostorno planiranje obavljeni su pripremni sastanci sa predstavnicima svih relevantnih izvođačkih i projektantskih institucija u oblasti hidrotehnike, javnim preduzećima koja su zadužena za upravljanje magistralnim infrastrukturnim sistemima u Republici Srbiji, kao i predstavnicima relevantnih institucija koje izrađuju plansku dokumentaciju u Republici Srbiji; Republička agencija za prostorno planiranje je obavila preliminarnu analizu važećih zakona, podzakonskih akata i drugih propisa od značaja za realizaciju predmetnog projekta; Sačinjen je spisak relevantne dokumentacije koja tretira problematiku projekta Kanal „Morava“ ; Republički geodetski zavod je na zahtev Republičke agencije za prostorno planiranje započeo pripremu odgovarajućih katastarskih podloga i ortofoto snimaka za predmetno područje; Prikupljeni podaci iz oblasti hidrologije, meteorologije, geologije, vodoprivrede, energetike i dr. Od značaja za izradu Studije opravdanosti i Prostornog plana.

3 RAZVOJ IDEJE O PLOVNOM PUTU PREGLED DOKUMENTACIJE
Aleksić, A., Morava, njeno sadašnje stanje i mogućnost plovidbe, Glasnik Srpskog učenog društva, Beograd, Stamenković, N., Projekat plovnog puta Dunav – Solun, Američka Inženjerska Kompanija, Beograd, 1909. Projektantski zavod rečnog saobraćaju, Idejno rešenje plovnog puta Dunav – Solun, Beograd, 1961. Zavod za vodostopanstvo SR Makedonije, Vodoprivredno rešenje sliva Vardara, Skopje, 1961. Projektantski zavod “Ivan Milutinović”, Studija plovidbe na Velikoj, Južnoj i Zapadnoj Moravi, Beograd, 1964. Institut za vodoprivredu “Jaroslav Černi”, Studija i problemi saobraćaju u vezi sa uređivanjem sliva Morave, Beograd, 1964. Združeno opšte vodoprivredno preduzeće “Morava”, Vodoprivredna osnova vodenog područja sliva Morave, Beograd, 1971. Projektantski zavod “Ivan Milutinović, Plovni put Morava – Vardar – Aksios, “Dopuna idejnog rešenja”, Beograd, 1973. Izveštaj eksperata Ujedinjenih Nacija, Plovni put Morava – Vardar – Aksios, Beograd, 1973. Energoprojekt-hidroinženjering, Velika Morava: Vodoprivredni, hidroenergetski i plovni sistem, Beograd, Veličković, A., Mitrović, S., Stamenković, N., Dedić, M., Janković, Lj., Skriljik, A., Vodeni most Beograd – Solun, Plovni put Morava – Vardar, Nova demokratija, Beograd, 1995.

4 RAZVOJ IDEJE O PLOVNOM PUTU PREGLED DOKUMENTACIJE
Prostorni planovi: PPPPN sistema produktovoda kroz Srbiju (Sombor-Novi Sad-Pančevo-Beograd-Smederevo-Jagodina-Niš) PPPPN transnacionalnog gasovoda “Južni tok” PPPPN međunarodnog plovnog puta E-80- Dunav (Panevropski koridor VII), pripremljen nacrt Prostornog plana za javni uvid RPP Šumadijskog, Pomoravskog, Raškog i Rasinskog upravnog okruka (2013) u čiji sastav ulaze 24 lokalne samouprave, od kojih su sledeće u slivu Velike Morave: Svilajnac, Lapovo, Batočina, Jagodina, Ćuprija, Paraćin, Varvarin, Ćićevac PPPPN prirodnog dobra Beljanica-Kučaj (2012)- obuhvata područje opštine Paraćin Prostorni planovi opština: Velika Plana (1986), Svilajnac (1982, 1997, 2009), Lapovo (2009), Batočina (Program za plan 2008), Jagodina (2013), Paraćin (2006) Generalni urbanistički planovi: Velika Plana (1990), Svilajnac (1980, izmena 1989, izmena 1991, GUP 1998, dopuna 2006), Lapovo (1975, 1997), Lapovo-Batočina (1982), Batočina (1983, 1998), Jagodina (1999), Paraćin (2003)  Planovi generalne i detaljne regulacije: Velika Plana- Plan generalne regulacije “Centar” Velika Plana (1999) Lapovo- Plan generalne regulacije naselja Lapovo (izrada u toku), Plan detaljne regulacije “Centar” Lapovo (2008), Plan detaljne regulacije Tir-baza u Lapovu (2008), Izveštaj o strateškoj proceni uticaja plana detaljne regulacije komunalno-sanitarne deponije “Vrbak” u Lapovu na životnu sredinu (2007) Batočina-Glavni projekat veze ul. Đure Đakovića sa autoputem Kragujevac-Batočina, sa projektom kišnog kanala (1993), DUP “Centar” u Batočini (1994) Jagodina- Regulacioni plan centra Jagodine (2001) Paraćin- Plan detaljne regulacije Radne zone “Zmič” u Paraćinu (2005)

5 RAZVOJ IDEJE O PLOVNOM PUTU PRAVNI OKVIR U REPUBLICI SRBIJI
Evropski sporazum o glavnim unutrašnjim plovnim putevima od međunarodnog značaja (AGN) OUN- Evropska ekonomska komisija- Komitet za unutrašnji saobraćaj, Ženeva, 1996. Zakon o planiranju i izgradnji („Službeni glasnik RS“, br. 72/09, 81/09- ispravka, 64/10- US, 24/11 i 121/12) Zakon o prostornom planu Republike Srbije od do godine („Službeni glasnik RS“, broj 88/10) Zakon o vodama („Službeni glasnik RS“, br. 30/10 i 93/12) Vodoprivredna osnova Srbije („Službeni glasnik RS“, broj 11/02) Zakon o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama („Službeni glasnik RS“, br. 73/10, 121/12) Zakon o energetici („Službeni glasnik RS“, broj 57/11); Zakon o zaštiti životne sredine („Službeni glasnik RS“, br. 66/91, 135/04, 36/09, 36/09 – др. закон, 72/09 – dr. zakon, 43/11 - US); Zakon o zaštiti prirode („Službeni glasnik RS“, br. 36/09, 88/10 i 91/10 - ispravka); Zakon o zaštiti spomenika kulture(„Službeni glasnik RS“, broj 71/94); Zakon o poljoprivrednom zemljištu(„Službeni glasnik RS“, бр. 62/06, 65/08 – dr. zak. 41/09); Zakon o šumama („Službeni glasnik RS“, broj 30/10); Podzakonski akti i drugi propisi.

6 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973 Ukupna, procenjena dužina plovnog puta je oko 650 km; Ovaj plovni put zajedno sa glavnim, evropskim plovnim putem Rajna-Majna-Dunav treba da predstavlja najkraću vezu evropske unutrašnje plovidbe sa istočnim delom Sredozemnog mora, Bliskim Istokom i Sueckim kanalom, čime bi se postojeći plovni put preko Dunava, Crnog mora i Bosfora skratio za oko 1200 km a putovanje bi se skratilo za 3 dana; Plovni put je predviđen da se izgradi u kategoriji E, za najnižu kategoriju oznake IV prema klasifikaciji EU za unutrašnje plovne puteve, mada je za nove plovne puteve preporučeno da zadovolje najmanje kriterijume Vb kategorije prema AGN sporazumu;

7 KLASIFIKACIJA EVROPSKIH UNUTRAŠNJIH VODNIH PUTEVA OD MEĐUNARODNOG ZNAČAJA
Evropski sporazum o glavnim unutrašnjim vodnim putevima od međunarodnog značaja (AGN), Ženeva, 1996.

8 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973 Osnovne dimenzije plovnog puta Morava-Vardar-Aksios su: Dubina vode u sredini profila: 4,0 m; Širina na vodenom ogledalu: 43,0 m; Minimalna širina na nivou gaza: 28,0 m; Minimalni poluprečnik krivine: 800,0 m; Minimalne dimenzije ispod mostova: slobodna visina iznad normalnog nivoa vode: 5,25-10 m; slobodan otvor pod mostom: 50,0-70 m; Minimalna visina ispod dalekovoda visokog napona: 10,0-13,0 m; Predviđen broj prevodnica i brodskih liftova/uspinjača: broj prevodnica: 58; broj uspinjaca: 5.

9 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973 Plovni put je, uslovno, sa hidrograđevinskog stanovišta podeljen na 5 deonica: Ušće Velike Morave do sustava Južne i Zapadne Morave kod Stalaća, dužine 149,6 km - uglavnom korišćenje prirodnog korita Velike Morave; Od Stalaća, Južnom Moravom, do vododelnice kod Preševa- 107,6 km prirodnog korita Južne Morave i 88,54 km lateralnog kanala; Od vododelnice do horizontalnog kanala između 2 sliva, dužine 29,68 km; Od kraja horizontalnog kanala na vododelnici kroz Republiku Makedoniju, do makedonsko - grčke granice, dužine 201,68 km (prirodna korita Vardara i Pčinje - dužine 169,4 km i odvojenog lateralnog kanala- dužine 32,28 km) Od makedonsko-grčke granice do Soluna i Egejskog mora, dužine 73 km (prirodnim koritom Vardara/Aksiosa- dužine 57 km, i lateralni kanal na kraju dužine 17 km do Soluna).

10 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973

11 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973

12 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973

13 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA Izvod iz dokumentacije: Plovni put Morava – Vardar – Aksios, „Dopuna idejnog rešenja”- Projektni institut Ivan Milutinović PIM, 1973, Beograd i Plovni put Morava-Vardar-Aksios, Izveštaj eksperata UN, 1973 Na plovnom putu Morava-Vardar predviđena su sledeća pristaništa: Jagodina sa prometom – t/god, Stalać sa prometom do t/god, na Zapadnoj Moravi Kruševac sa prometom – t/god, na Zapadnoj Moravi Kraljevo sa prometom – t/god, Niš sa prometom – t/god, Leskovac sa prometom – t/god, Vranje sa prometom t/god, Kumanovo sa prometom – t/god i Skoplje sa prometom – t/god.

14 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE PLOVNOG PUTA
JP Elektroprivreda Srbije i nemački RWE su formirali zajedničko privredno društvo “Moravske HE”; U planu je da se od Stalaća do ušća Morave u Dunav iskoristi hidroenergetski potencijal izgradnjom 5-7 hidroelektrana; Prema dostupnim informacijama Republičkoj agenciji za prostorno planiranje, na osnovu ovog dokumenta je pripremljena Prethodna studija opravdanosti sa Generalnim projektom sistema hidroelektrana na Velikoj Moravi, koja se trenutno nalazi u postupku stručne kontrole tehničke dokumentacije u nadležnom ministarstvu. (Conceptual Design of the HPPs on Velika Morava River within integral use of available Velika Morava RiverWaters (South East Europe Consultants Ltd. – S.E.E.C, godine, Beograd)

15 SARADNJA MPRR PP i RAPP SA GEZOUBA GROUP Co
Prva poseta predstavnika Radne grupe iz Kine – mart 2013: Sastanci sa predstavnicima Radne grupe iz Kine, MPRRPP i RAPP. Desetodnevni radni boravak kolega iz Kine u maju/junu 2013: Konsultacije sa vise od dvadeset strucnih institucija/fakulteta/udruženja u Srbiji. Plovidba Velikom Moravom do Ljubičevskog mosta koji je omogućila Žandarmerija ____ Obilazak karakterističnih lokacija u toku Južne Morave.

16 MOGUĆI/OČEKIVANI PROBLEMI PRI IZRADI PPPPN
Postojeća i planirana infrastruktura: Nepostojanje tehničke dokumentacije Uskladjivanje postojeće planske i projektne dokumentacije Visine postojećih mostova u odnosu na propisane standarde Pristupna infrastruktura potencijalnim mostovima sa puteva različitih kategorija Izmeštanje železničke pruge Dalekovodi, gasovodi... Zauzimanje kvalitetnog poljoprivrednog zemljišta Reakcija javnog mnjenja

17 HVALA NA PAŽNJI www.rapp.gov.rs www.mprrpp.gov.rs


Скинути ppt "PPPPN vodnog puta hidroenergetskog sistema kanala Dunav-Morava"

Сличне презентације


Реклама од Google