Разломци Снежана Стефановић.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Advertisements

- PREDAVANJE 9 - Nikola Zubić Novi Sad,
Знак једнакости =.
Мерење силе динамометром
Шта видимо на слици? Ко је на слици? Шта ради дечак? Дечак чита књигу.
Добар дан, драга децо! Данас ћемо учити: САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
Да се мало забавимо? Аутор презентације: Мирјана Рашић Митић,
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
Зависност разлике од умањеника
Мерење дужина.
Primjena programiranja u nastavi matematike
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
КОЦКА И КВАДАР.
Рад са графичким објектима
Точак знања!.
Велики победник тема4 тема5 1 бод 1 бод 1 бод 1 бод 1 бод 2 бода
СУБЈЕКАТ ПРЕДИКАТ Свјетлана Поповић.
VEDSKA MATEMATIKA (Trikovi lakšeg računanja) 
Целобројно и реално дељење
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
Predstavljanje podataka u računaru
Kviz:Spužva Bob Skockani
Mjerenje ploštine Tijela i tvari.
ОШ „Краљ Петар Први” Правописна вежба.
Сабирање разломака Обрада.
ЗДРАВО ПЕТАЦИ! Хајде да научимо нешто ново данас!
Мала математичка игрица
PRAVOUGAONIK.
Obrada teksta Tekstni okviri predavač:.
Rješavanje jednadžbi 2.
229. Premestite četiri Od 20 palidrvaca sastavljeno je 5 kvadrata. Premestite 4 palidrvca da biste dobili 7 kvadrata
Ms Word 2010 Oblikovanje znakova.
Пројекат Тепих Сјерпински у ОШ “Ђорђе Крстић”
Kliknite ovde za unos prikaza časa u Word dokumentu!
Проблемска ситуација Експериментисање Истраживачки рад ??? Досетљивост Маштовитост Оригиналност Комбинаторне способности Решавање проблема на више начина.
Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac
Funkcije.
Сабирање и одузимње преко 1000
OШ “Краљ Петар I” ВеСеЛа МаТеМаТиКа Наташа Гавриловић.
Ak. god. 2018/2019 izv. prof. dr. sc. Marko Maliković
Притисак чврстих тела.
Сабирање разломака Извор:
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
7.2 Faza, početna faza i fazna razlika naizmeničnih veličina
A evo kako je trebalo.....
A-Osnovni + + U S Č P = 550 Vreme rešavanja: 1 Minut
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
METODA SUPROTNIH KOEFICJENATA
Усмено рачунање.
ЛИНИЈА И ОБЛАСТ ВЕЖБАЊЕ 1
Upute za korištenje 1 Izbrišite crte i tekst koji vam nisu potrebni 2
Други разред Задаци са јабукама.
JEZIK RAČUNALA: bit i bajt
ЗДРАВО ПЕТАЦИ ! Хајде да научимо нешто ново данас !
KREIRANJE GRAFIKONA U EXCEL-U
7.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
"С в е т и С а в а" Аранђеловац Симетрала дужи. Симетрала угла
Brojevi, zamjenice, glagoli
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
Знак плус +.
Добар дан! Научили смо да множимо разломке.
Izradili: Lucia Šarić i Lovre Lukić BROJ PI
Бројеви већи од 1000.
Primena matričnog računa
Саобраћај.
Веће од мање од.
Dijeljenje decimalnih brojeva
Od 2001 nije mogao ustati iz kreveta..
10 – црвена 9 - сива 8 - браон 7 - плава 6 - црвена 4 - зелена
Знак једнакости =.
Транскрипт презентације:

Разломци Снежана Стефановић

На колико делова су подељене фигуре и тела на сликама? d a b c e g f h

Који делови целине су обојени? 1 2 3 4 5 6 7

Погледај слику и одговори на постављена питања: На колико делова је подељен квадрат на слици? Како се зове један тај део? Колико делова је обојено? Прочитај разломак испод слике и запиши га речима. 3 4

Напиши како се зову елементи разломка: 3 4

Решење: бројилац разломачка црта именилац 3 4 Разломачка црта – делимо Именилац – на колико делова делимо Бројилац – колико делова издвајамо

Речима напиши који део фигуре је обојен:

Решење: три петине једна половина четири седмине две трећине три седмине пет осмина

Запиши речима разломке : 7 8 5 6 3 5 2 3 4 7

Решење: седам осмина пет шестина три петине две трећине четири седмине 7 седам осмина пет шестина три петине две трећине четири седмине 8 5 6 3 5 2 3 4 7

Запиши бројевима разломке: (кликни прво на икону Text Box па на место где уписујеш цифру, а онда упиши потребан број) четири деветине три осмине пет седмина једна половина

Решење: четири деветине три осмине пет седмина једна половина 4 9 3 8 5 7 1 8

Запиши разломцима који део фигуре је обојен жутом, а који љубичастом бојом: жута љубичаста

Решење: 4 5 1 4 1 жута љубичаста 2 7 9 6 3 4 2 1 3 2 2 9 6 7 3

Колико једно цело има: шестина: 6 половина: осмина: трећина: 6 6 1= 1= шестина: 6 половина: осмина: трећина: 1= 6 1= 1= 1=

Једно цело има: шестина: 6 половина: 2 осмина: 8 трећина: 3 6 6 1= 1= шестина: 6 половина: 2 осмина: 8 трећина: 3 1= 6 2 1= 2 1= 8 8 3 1= 3

Обој део фигуре означен разломком: 2 5 3 4 7 10 5 6 4 3 4 9 8 7

Решење: 2 5 3 4 7 10 5 6 4 3 4 9 8 7

Обој делове правоугаоника једнаке обојеном делу првог правоугаоника и запиши одговарајуће тразломке: 1 1 2

Решење: 1 1 2 4 8 2 4 3 6

Израчунај 3 од 48 = од 250 = 3 8 4 5 2 од 189= 9

Решење: 3 од 48 = 48:8 ∙3=18 од 250 = 250:5 ∙4=200 3 8 4 5 2 од 189= 189:9 ∙2= 42 9

Одреди х ако је: 2 од х = 30 х = 5 3 од х = 48 х= 8 6 од х = 60 х= 10

Решење: 2 од х = 30 х = 30:2·5=75 5 од х = 48 х= 48:3·8=128 8 6 од х = 30 х = 30:2·5=75 5 3 од х = 48 х= 48:3·8=128 8 6 од х = 60 х=60:6·10= 100 10

Колика је укупна дужина пута чијих износи 720 метара? Колика је укупна дужина пута чијих износи 720 метара? од х = 720

Решење: од х = 720 Х= 720:9·10= 800 Дужина пута је 800 метара.

Пут од 1400km путник је прешао аутобусом, бродом и колима, и то: аутобусом пута бродом преосталог дела пута, а колима остатак пута. Колико километара је путник прешао: аутобусом: бродом: колима: 3 5 1 4

Решење: Аутобусом: 1400:5·3=840 Бродом: 1400:4= 350 Колима: 1400 – (840+350) = 210 Путник је аутобусом прешао 840km, бродом 350km , а колима 210km.

Милош је прешао предвиђеног пута. Остало му је да пређе још 8km . Колика је укупна дужина пута? Нацртај!

Решење: 8 km 1 X = 8 X = 8 ·5 =40 5 Укупна дужина пута је 40 km.

И за крај, мало забаве Радићете у паровима. Сешћете за компјутер свог суседа и вратити се на почетак презентације – слајд број 2. Обојићете по део сваке нацртане фигуре. То исто ће урадити и друг на твојој презентацији. Затим се вратите на своја места и испод сваке фигуре разломком запишите који је њен део обојен. (избриши слово испод фигуре, нацртај разломачку црту, а даље знаш . На крају провери је ли друг тачно урадио, а он ће проверити твој рад.