Зависност разлике од умањеника

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Мерење силе динамометром
Advertisements

Непроменљиве речи обрада
Да се мало забавимо? Аутор презентације: Мирјана Рашић Митић,
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Kliknite ovde za unos prikaza časa u Word dokumentu!
Основна својства дељивости природних бројева
Ponašanje potrošača.
SMANJENJE GUBITAKA U MREŽI BARA KAO REZULTAT IZMJEŠTANJA I UGRADNJE NOVIH BROJILA I UVOĐENJA AMM-a Sve studije gubitaka električne energije,koje su do.
UPISI U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
UPISI U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Односне реченице.
Свет око нас Дани у недељи Први разред.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
РОД ИМЕНИЦА - обрада Данијела Бујагић.
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
OPASNOSTI I ZLOUPOTREBAA LIČNIH PODATAKA
Сабирање разломака Обрада.
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
Logička ili Booleova algebra 1.dio
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ЗДРАВО ПЕТАЦИ! Хајде да научимо нешто ново данас!
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Vježbe 3: Izgradnja tima
Мала математичка игрица
Rješavanje jednadžbi 2.
Електрична сила Кулонов закон.
ПРЕПРЕКА НА ПУТУ -Поучна прича-
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac
Funkcije.
Сабирање и одузимње преко 1000
OШ “Краљ Петар I” ВеСеЛа МаТеМаТиКа Наташа Гавриловић.
Pozitivna klima i (ne)nasilje u odeljenju
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
METODA SUPROTNIH KOEFICJENATA
Logički sklopovi Zadaci.
вјероучитељ Драган Ђурић
„БАКА И ТОРТА“ -поучна прича.
Др Наташа Папић-Благојевић
Др Ката Шкарић Јовановић
Oдређујемо непознати умањилац
2. RODITELJSKI SASTANAK 2. RAZRED
ДА ЛИ СТЕ ПОХЛЕПНИ? -поучна прича Припремио: вјероучитељ Драган Ђурић.
Elektronsko poslovanje- EPOS i EFTPOS
Zadaci za vježbu Q-Basic Dušanka Tomić.
Ass. Alma Zildžić MAKROEKONOMIJA Poglavlje 5 „TRŽIŠTE DOBARA I FINANSIJSKA TRŽIŠTA: MODEL IS-LM” Ass. Alma Zildžić.
Т А М А Е И М Т К Сабирање
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ЗДРАВО ПЕТАЦИ ! Хајде да научимо нешто ново данас !
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Brojevi, zamjenice, glagoli
Mihailo Micev Prof. dr Vladan Vujičić Doc. dr Martin Ćalasan
OSNOVNE LOGIČKE FUNKCIJE
5. razreda.
ZAMAJAC.
Категорија:Обавезни предмети – Природа и друштво Разред: III
ВРСТЕ ТЛА И ЊИХОВА СВОЈСТВА
Добар дан! Научили смо да множимо разломке.
Primena matričnog računa
Разломци Снежана Стефановић.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић" Лозница
Poglavlje treće: Troškovi kao vid ulaganja u reprodukciju
Завод за унапређивање образовања и васпитања
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Транскрипт презентације:

Зависност разлике од умањеника

Прича о џепарцу Дечак је сваке недеље добијао од родитеља џепарац, како би могао током седмице куповати себи ситнице, које му причињавају задовољство. Међутим, једне недеље дечак је одлучио да почне штедети новац, како би купио нови бицикл. Бицикл је коштао 7 500 динара. Дечак је штедео и штедео, и његова уштеђевина је стално расла. Једног дана решио је да преброји сакупљени новац и видео да је сакупио 8 000 динара. Брзо је израчунао да ће му када купи бицикл од 7 500 динара, остати још 500 динара.

Када бисмо причу о џепарцу представили математичким језиком, то би игледало овако : 8000 – 7500 = 500 разлика умањеник умањилац уштеђевина трошак кусур

Умањеник Умањеник је одређен да буде смањен, као што је уштеђевина одређена да буде потрошена за нешто. уштеђевина

Умањилац Умањилац је онај који умањује. Умањилац је сваки трошак, који нашу уштеђевину чини мањом.

Разлика Разлика је онај део који остане када умањеника смањи умањилац. Разлика је кусур.

Како разлика зависи од умањеника? Објаснимо, прво, шта је то зависност! Зависан је неко ко је подређен и ко није самосталан, ко не би могао без некога или нечега. Беба је зависна од родитеља. Њен развој зависи од утицаја родитеља на њу. ЗА- ВИСИТИ

Како разлика зависи од увећања умањеника? Вратимо се на причу о џепарцу и уштеђевини. УШТЕЂЕВИНА = УМАЊЕНИК Ако се уштеђевина повећава, а трошак остаје исти, повећава се и кусур. 8 000 динара - 7 500 динара = 500 динара 8 000 + 500 динара - 7 500 динара = 1 000 динара (500 + 500)

Како разлика зависи од смањења умањеника? Вратимо се на причу о џепарцу и уштеђевини. УШТЕЂЕВИНА = УМАЊЕНИК Ако се уштеђевина смањује, а трошак остаје исти и кусур се смањује. 8 000 динара - 7 500 динара = 500 динара 8 000 - 400 динара - 7 500 динара = 7 600 -7 500 = 100 динара (500 - 400)

Хајде да разлику и зависност разлике од умањеника представимо графички! Разлика бројева 8 – 3 = 5 8 - 3 = 5

Шта се дешава са разликом бројева 8 и 3 када се умањеник смањи? Шта се дешава са разликом бројева 8 и 3 када се умањеник смањи? 8 – 3 = 5 (8 - 1) - 3 = (5 - 1) 8 – 3 = 5 (8 - 1) – 3 = 7 – 3 = 4, односно 5 – 1

Када умањеник смањимо за неки број Још један пример: Када се умањеник смањи... 10 – 4 = 6 (10 - 5) – 4 = 5 – 4 = 1 Умањеник се смањио за 5. Разлика се смањила за 6 -1 = 5. Закључак: Када умањеник смањимо за неки број и разлика се смањи за тај исти број. (a – x) – b = (c – x)

Шта се дешава са разликом бројева 8 и 3 када се умањеник повећа? Шта се дешава са разликом бројева 8 и 3 када се умањеник повећа? (8 + 1) - 3 = (5 +1) 8 – 3 = 5 8 – 3 = 5 (8 + 1) – 3 = 9 – 3 = 6, односно 5 + 1

Када се умањеник повећа... Још један пример: Када се умањеник повећа... 10 - 4 = 6 (10 + 5) – 4 = 15 – 4 = 11 Умањеник се повећао за 5. Разлика се повећала за 11 - 6 = 5. Закључак: Када умањеник повећамо за неки број и разлика се повећа за тај исти број. (a + x) – b = (c + x)

Задаци за утврђивање Ако се умањеник увећа за 250, шта ће се догодити са разликом бројева? Разлика ће се увећати за 250. (а + 250) – b = (c + 250) 2. Шта ће се догодити са разликом бројева, ако се умањеник смањи за 400? Разлика ће се смањити за 400. (а - 400) – b = (c - 400) 3. Попуни таблицу: умањеник 4 800 4 700 4 600 4 500 4 400 4 300 умањилац 100 разлика 4 700 4 600 4 500 4 400 4 300 4 200 4. Ако је а – b = 3000, израчунај: (a + 130) - b = (a – 45) - b = (a + 130) - b = 3000 + 130 = 3130 Израчунај: 7 390 – 1 796 = 5 594 (7 390 + Х ) – 1 796 = 5 600 Х = ____________________________ b) (a – 45) - b = 3000 – 45 = 2955 Одреди вредност разлике. Рачунај само једном. 30 000 – 5 000 = 25 000 ( 30 000 + 200 ) – 5 000 = __________________________ 25 000 + 200 = 25 200 5 600 - 5 594 = 6

Наставни листић

Провера листића Допуни реченице: Ако се умањеник смањи за 5 000,   Ако се умањеник смањи за 5 000, разлика се __________________________ за ________________________. Ако се разлика повећала за 1 345, то значи да се и ____________________________ повећао за _________________________. смањи 5 000 умањеник 1 345 Разлика два броја је 3 879. Колика ће бити разлика та два броја, када се умањеник повећа за 39?    Рачун: ______________________________________________________________________ Одговор: _______________________________________________________________________  3 879 + 39 = 3 918 Разлика ће се повећати за 39. Ако је b – 1 478 = 6000 онда је (b – 25) – 1 478 = ______________________ 6 000 – 25 = 5 975

Вредносна оса Час је био у потпуности неуспешан. Час је био у потпуности успешан. Средње успешан час. Заузмите своје место на вредносној оси у зависности од тога колико је час, по вашем мишљењу, био успешан!