Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

UPRAVLJANJE INVESTICIJAMA

Сличне презентације


Презентација на тему: "UPRAVLJANJE INVESTICIJAMA"— Транскрипт презентације:

1 UPRAVLJANJE INVESTICIJAMA
Jelena Kovačević 92/09

2 SAMOSTALNI RAD TEMA: -UGOVARANJE IZVOĐENJA GRAĐEVINSKIH RADOVA

3 SADRŽAJ: Uvod Sprovođenje licitacije
Organizaciju i upravljanje procesom podnošenja ponuda Procena, vrednovanje ponuda i ugovaranje Procena izbora najpovoljnijeg ponuđača Licitaciona dokumentacija Dokumentacija koju dostavlja ponuđač Uslovi ugovaranja Izbor izvođača Ugovor o izgradnji i opremanju objekta Ugovori o izgradnji u našoj i svetskoj praksi Osnovne odredbe ugovora Gradilišna dokumentacija Finansijske garancije Garantni rokovi

4 UVOD: Izvođenje radova obuhvata,pored projektovanja i procedura koje su vezane za pripremanje lokacije,pre izvođenja radova predhodi i izbor izvođača radova.Izbor izbođača radova se obavlja pozivnim ili javnim nadmetanjem,odnosno sprovođenjem licitacije.

5 Sprovođenje licitacije obuhvata:
Organizaciju i upravljanje procesom podnošenja ponuda. Procenu,vrednovanje ponuda i ugovaranje.

6 Organizaciju i upravljanje procesom podnošenja ponuda obuhvata:
opšta objava o nameri sprovođenja licitacije, priprema i objavljivanje poziva na licitaciju, dostavljanje ponuđačima tenderske dokumentacije, obilazak lokacije gradilišta, razjašnjenja ponuđačima, eventualna priprema dodatka tenderske dokumentacije (adenduma), registrovanje potvrda prijema ponuda, javno otvaranje ponuda i priprema i potpisivanje zapisnika od strane učesnika u licitaciji.

7 Procena,vrednovanje ponuda i ugovaranje
komisijsko ocenjivanje,vrednovanje i rangiranje ponuda, priprema nacrta izveštaja o ocenjivanju tendera, priprema i podnošenje izvešaja nadležnim organima, potpisivanje ugovora, dobijanje saglasnosti od strane finansijera,gde je neophodno.

8 finansiranje iz budžeta,
Procedure izbora najpovoljnijeg ponuđača može se razvrstati prema izvorima finansiranja finansiranje iz budžeta, finansiranje iz sradstava međunarodnih finansijskih institucija, finansiranje iz privatnih sredstava.

9 LICITACIONA DOKUMENTACIJA
LICITACIONA DOKUMENTACIJA SADRŽI: DOKUMENTACIJA KOJU OBEZBEĐUJE INVESTITOR: 1.Podloge i uslovi 1.1Upustva ponuđačima 1.2Uslovi ugovaranja 1.2.1.opšti uslovi ugovaranja 1.2.2.posebni uslovi ugovaranja 2. Radovi 2.1 Karakteristični delovi projekta 2.2 Predmer radova

10 DOKUMENTACIJA KOJU OBEZBEĐUJE PONUĐAČ
3.Ponuda sa prilozima 3.1 Rekapitulacija vrednosti svih ponuđenih radova 3.2 Propratno pismo uz ponudu 3.3 Ponuda 3.4 Garancija uz ponudu 3.5 Prilozi Spisak radova koji se izdaju podizvođačima 3.5.2.Detaljni projekat organizacije građenja Spisak sopstvene i potrebne građevinske mehanizacije. Plan radne snage sa strukturom i spiskom stručnjaka. Finansijski plan po mesecima i vrstama radova Cene mehanizacije,radne snage i materijala Predlog metodologije za obračun razlike u ceni Analize cena za sve pozicije radova.

11 USLOVI UGOVARANJA Opšti uslovi ugovaranja Posebni uslovi ugovaranja

12 OPŠTI USLOVI UGOVARANJA Neki od značajnijih uslova ugovaranja za uspešnu realizaciju objekta:
- Nadzorni organ - Prenos prava iz ugovora - Obim ugovora - Ugovorna dokumenta - Opšte obaveze - Radna snaga - Materijal i izrada - Početak izvođenja radova i zakašnjenja - Garantni rok - Izmene i naknadni radovi - Mehanizacija,pripremni radovi i materijai - Plaćanje radova - Hitne prepravke - Rešavanje sporova - Obaveštavanje - Izmene projekta

13 POSEBNI USLOVI UGOVARANJA:
Posebni uslovi jasno definišu: - Predmet ugovora - Tehničku dokumentaciju - Lokaciju na kojoj se gradi - Dužnosti izvođača radova - Kvalitet materijala - Kontrolu i ispitivanje materijala i izvedenih radova, - Dužnosti izvođača radova, - Uvođenje izvođača u posao, - Početak radova i rok završetka - Ugovorenu cenu inačin isplate - Prijem radova - Osiguranje objekta i zaštita na gradilištu - Dinamika radova - Raskid ugovora - Nadzor nad izvođenjem radova - Kordinaciju radova sa dugim izvođačima - Koordinaciju radova sa drugim izvođačima - Ugovorenu kaznu i premije,garantni rok,garancije za izvršenje radova,gradilišna dokumentacija,kao i alternativna projektna rešenje.

14 IZBOR IZVOĐAČA - Ponuđena cena građenja - Ponuđeni uslovi plaćanja - Rok izgranje - Iskustvo ponuđača na predmetnim poslovima - Realnost ponuđenih cena - Ponuđeni garantni rok - Ponuđeni elementi za formiranje cena naknadnih radova - Poslovni rezultati ponuđača

15 UGOVOR O IZGRADNJI I OPREMANJU OBJEKTA
Ugovaranje je važna aktivnost u izgradnji projekta u građevinarstvu. U građevinarstvu prema dobro poznatim uslovima ugovaranjima koje propisuje Međunarodno društvo inženjera konsultanata FIDIC Po FIDIC-kovim uslovima ugovarač je: Poslodavac (employer) izvođač radova (contractor) Nezvanično poslodavac je i investitor ili klijent.Investitor je ujedno i kupac. Kod nas se koriste termini investitor i izvođač. U nekom poslu su prema standardu Međunarodne organizacije za standardizaciju-ISO (International Organization for Standardization),ugovorene strane čine: Korisnik(customer) i organizacija (organization). Dalji termini su: Isporučilac (supplier) ,zainteresovana strana (interested party) i dr.

16 NAČINI UGOVARANJA U NAŠOJ I SVETSKOJ PRAKSI
Po jedinici mere ugrađenog materijala Po m2 izgrađenog prostora Po sistemu ključ u ruke Parcijalno ugovaranje

17 Načini ugovaranja u svetskoj praksi
Lump sum contracts – fiksno ugovorena cena bez naznake količine radova Bill of quantities contracts – ugovori po kojima se plaćaju izvedene količine radova Schedule contracts – ugovori koji se zaključuju na osnovu cena koje je odredio investitor Cost reimburement contracts – ugovori prema kojima investitor plaća izvođaču stvarne troškove izvršenih radova uvećanje za troškove poslovanja. All-in contracts – ugovori kojima se od izvođača traži da izvrši projektovanje,građenje i održavanje objekta u nekom određenom periodu. Nogotiated contracts- ugovori koje investitor sklapa sa izvođačem bez licitacije na osnovu prethodnog dogovaranja direktnom pogodbom. Management contracts - ugovori prema kojima investitor bira izvođače koji sarađuju sa investitorovim konsultantima.

18 OSNOVNE ODREDBE UGOVORA
Predmet ugovora-radovi koji se ugovaraju Radovi koji se izvode po nalogu investitora- naknadni radovi Višak radova-ugovaranje po m2 izgrađene površine Nepredviđeni radovi-oni radovi koji nisu predviđeni projektom Cena-cena koja se ugovori rezultat je revidovane i ugovorene cene iz ponude izvođača. Bazni datum- datum formiranja cene Revalorizacija cene-razlika u ceni(klizna skala) Način isplate izvršenih radova-najčešće privremenim mesečnim situacijama Rokovi izvršenja radova i produženje rokova-usaglašava se u fazi usvajanja ponude. Cena, rok, kvalitet su praktično, najznačajnije osnovne odredbe ugovora izneđu investitora i izvođača. Osim navedenih odredbi ugovora,ugovaraju se i: Garancije koje izvođač daje investitoru,garantni rokovi za pojedine vrste radova,kazne i premije za neizvršenje,način rešavanja sporova,kao i druga prava i obaveze investitra i izvođača.

19 GRADILIŠNA DOKUMENTACIJA
Gradilišnu dokumentaciju čine: - Građevinski dnevnik - Građevinske knjiga - Evidencija prisustva radnika na poslu - Knjiga građevinske inspekcije - Elaborat zaštite na radu - Knjiga interne kontrole - Kompletna projektna dokumentacija dopunjena izvođačkom dokumentacijom - Operativni dinamički plan realizacije radova - Plan radne snage i materijala - Kopija ugovora o izgradnji objekta - Odobrenje za izgradnju - Projekat betona - Organizaciona šema gradilišta sa saglasnostima na priključak.

20 FINANSIJSKE GARANCIJE
Finansijske garancije izvođač daje investitoru u toku licitacione procedure i u toku ugovaranja radova. Pod garancijom se podrazumeva pismena isprava kojom se garant obavezuje da će izvršiti plaćanje umesto dužnika. Prema zakonu o obligacionim odnosima “bankarskom garancijom se obavezuje banka prema primaocu garancije (korisniku ,investitoru) Garancija uz ponudu-licitaciona garancija-podnosi se neposredno pre licitacije ili na samoj licitaciji.Uobičajno glasi na 0,5 % od vrednosti ponude .Ova garancija se vraća ponuđačima nakon uspešno sprovedene licitacije. Činidbena garancija-garancija za dobro izvršenje posla ili za savesno izvršenje ugovorenih obaveza iznosi 10% od vrednosti ponude. Avansna garancija-garancija za primljeni avans,Iznosi 5-10% od vrednosti avansa. Zadržani iznosi-ova garancija važi do kraja garantnog roka.Uobičajno iznosi 10% od vrednosti ponude radova.

21 GARANTNI ROKOVI Garantni rok predstavlja jedan od posebnih uslova ugovaranja,koji se odnosi na konkretan objekat.Odlukom o minimalnom garantnom roku za pojedine vrste izgrađenih objekata propisani su garantni rokovi. Od 5 godina (visoke brane,hidroelektrene,trefostanice,objekti za masovni prijem ljudi...) Od 3 godine (pruge,putevi,tornjevi,rafinerije,hale raspona preko 15m i dr.) Od 2 godine (poslovne zgrade,obrazovne i zdravstvene institucije,komunalni objekti). -Rok koji određuje investitor ili izvođač,predstavlja rok u toku i posle gradnje na objektu,gde je dužnost izvođača,da prilikom kvara ili štete na objektu izađe i sanira štetu. -Nakon završetka radova izvođač garantuje da će otklanjati nedostatke na objektu u ugovorenom garantnom roku.


Скинути ppt "UPRAVLJANJE INVESTICIJAMA"

Сличне презентације


Реклама од Google