Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

UNIVERZITET SINGIDUNUM DEPARTMAN ZA MASTER STUDIJE

Сличне презентације


Презентација на тему: "UNIVERZITET SINGIDUNUM DEPARTMAN ZA MASTER STUDIJE"— Транскрипт презентације:

1 UNIVERZITET SINGIDUNUM DEPARTMAN ZA MASTER STUDIJE
Upotreba 5G u IoT(Internet of things) Principi modernih komunikacija UNIVERZITET SINGIDUNUM DEPARTMAN ZA MASTER STUDIJE

2 Uvod IoT (Internet of things) - Internet stvari (je mreža uređaja. Ova mreža je često bežična. Internet stvari čine elektornika (mikrokontroleri), senzori, aktuatori i mrežna povezanost koja omogućava elemetima u mreži da međusobno razmenjuju podatke. 5G - 5G je najnovija generacija mobilnih komunikacija. Trenutna mreža koja se koristi jeste 4G, dok su 3G i 2G već iza nas. Performanse 5G ciljaju visoku brzinu prenosa podataka, smanjenu energiju, smanjenje troškova, veći kapacitet sistema i veliku povezanost uređaja. Prva faza 5G Interneta biće završena do aprila 2019 kako bi se prilagodila ranoj komercijalnoj primeni, dok se druga faza očekuje do aprila 2020, čime bi time počela masovno da se koristi.

3 Predviđa se da će se Internet stvari sastojati od 50 milijardi uređaja do 2020 godine, od priključnih senzora temperature do autonomnih vozila). Od danas ovi sistemi pokriveni su nebrojanim bežičnim komunikacionim tehnologijama (npr. Wirelless Local Network), Wlan, ZigBee i drugi. Ovo je mesto gde 5G postaje relevantan sa svojom veoma fleksibilnom arhitekturom koja je dizajnirana da bude prilagodljiva skoro svakom slučaju upotrebe IoT koristeći napredne tehnike kao što su mrežno rezanje i virtualizacija mrežnih funkcija (Network Function Virtualization NFV).Nudeći jedinstvenu komunikacijsku platformu za Internet stvari.

4 U poređenju sa prethodnim generacijama mobilnih tehnologija, 5G sistemi će prošititi usluge mobilne komunikacije izvan mobilne telefonije. Ovaj rad opisuje slučajeve vertikalnih domena IoT koje su razvijene u projektima fokusiranim na IoT. Štaviše, ovde se opisuju specifični zahtevi koje ovi slučajevi upotrebe nameću na mrežnu infrastrukturu koja je u osnovi.

5 Automated Valet Parking (AVP)
Opis automatizovano parkiranje vozila (AVP) je široko rasprostranjen širom sveta, na primer od lukzunih hotela i restorana , prodavnica i drugih biznisa. Kada kupac stigne sa svojim vozilom u hotelu, on / ona izlazi iz vozila i predaje ključeve automobila hotelskom osoblju, koje će tada voziti vozilo na svoje parking mesto, oslobađajući klijenta od tog zadatka. . U međuvremenu, vlasnik vozila može npr. prijavite se ili da prisustvujete sastanku. Isto tako, osoblje hotela vraća vozilo na zahtev relevantnog kupca. Koristeći tehnološku evoluciju vozila koja se samostalno voze, logičan je sledeći korak da se automatizuje koncept parkiranja vozila, koji se dalje naziva Autonomni Valet Parking, ili AVP.

6 U ovom slučaju, IoT igra važnu ulogu i primenjuje se za poboljšanje rada autonomnog voznog vozila kada se koristi u scenariju parkiranja vozila. U AVP-u, opis je dat na slici 1, autonomno vozilo će se parkirati nakon što je vozač napustio automobil (korak 1) na tački za spuštanje, koja se može nalaziti blizu ulaza u parkiralište. Autonomno vozilo će naći raspoloživo parking mesto (korak 2) i voziti se i parkirati (korak 3). Kada vozač želi da napusti lokaciju, on / ona će jednostavno zatražiti od autonomnog vozila da se sam vrati (korak 4) u tačku prikupljanja, koristeći (na primer) aplikaciju za Smartphone.

7 Za bezbedno kretanje oko parkinga do svog odredišta, automatizovano vozilo koristi funkcije vožnje na osnovu znanja o okolini oko vozila. Primer bi bila funkcionalnost navigacije zasnovana na digitalnoj mapi, pozicijama automatizovanog vozila i sva prava zadržana, Alijansa za Internet Inovacije Stvari (AIOTI) vakuumska parking mesta. Vozilo može da koristi sopstvene funkcije i senzore za posmatranje neposrednog okruženja, ali takođe može da ima koristi od prikupljanja dodatnih podataka koji nadilaze ono što njegov senzor može posmatrati - kao što je pristup IoT platformama koje mogu da obezbede podatke i funkcije zasnovane na senzorima sa IoT tehnologijom kao što su parking kamere kao i informacije o poziciji iz drugih vozila koja voze (ili su parkirana) na parkingu. Štaviše, IoT platforme mogu pružiti informacije za podršku uslugama za rezervisanje parking mesta i organizovanje (automatizovano) plaćanje.

8

9 Potencijalni zahtevi AVP funkcionalnost se može podeliti u dve ključne komponente. Jedna komponenta se fokusira na proces autonomne vožnje, a druga je odgovorna za pružanje informacija vozilima na dostupnim parking mestima. Informacije o raspoloživim parking mestima, koje takođe mogu uključivati informacije o ruti, ne smatraju se vremenski kritičnim, jer se očekuje da se vozila kreću sa malim brzinama unutar parkinga / garaže.

10 Postojeća 5G obećanja o performansama, vidi Tabelu 1, su u stanju da podrže zahteve koje nameće AVP slučaj korišćenja čak i na složenijoj i zahtevnijoj obradi i na podržavanju sistema na cesti za prikupljanje više podataka od drugih senzora i izvora.

11 Highway Pilot Očekuje se da će autonomna vožnja radikalno preoblikovati transportne mreže širom sveta smanjenjem zagušenja, smrtnih slučajeva i potrošnje goriva i poboljšanjem drugih uslova vožnje, posebno u okruženju autoputa. Štaviše, očekuje se da će autonomna vožnja u okruženju autoputeva smanjiti troškove u liniji za transport kamiona sa (do) 40%, dok funkcija Pilot za autoputeve automatizuje vožnju autoputevima, što znači da se upravljanje i podešavanje brzine obavljaju automatizovanim sistemom vožnje.

12 Опасности за путеве могу се односити на неколико догађаја и ситуација, као што су:
• возила за хитно кочење / спора возила, • стационарна возила (кварови или незгоде), • брза возила за хитне случајеве, • гужве и редови, • радови на путу или модификације руте; присуство бицикала или пешака у близини, • пали предмети (од возила, дрвећа), • кварови на путевима (рупе, ударци, шљунак), • промене на путевима повезане са временом (voda, лед)

13

14 Potencijalni zahtevi slučaj pilota autoputa može se podeliti u dve ključne komponente. Jedna komponenta se fokusira na proces autonomne vožnje, a druga je odgovorna da otkrije prepreke na putu i da informiše vozilo da prilagodi svoje ponašanje u vožnji u skladu s tim. Prepreke na (ili u) površini puta mogu se detektovati od strane različitih senzora u vozilu. To se može postići detektovanjem aktiviranja ABS senzora. Projekat AUTOPILOT smatra da će autonomno vozilo moći samostalno da radi i vozi čak i ako ovo vozilo ne komunicira sa spoljnim senzorima i izvorima. U situacijama kada vozilo koje samostalno vozi koristi komunikaciona sredstva i podatke generisane spoljašnjim senzorima i izvorima, može donositi bolje i preciznije odluke o tome kako postupiti.

15 Постојећа 5G обећања о перформансама, kao na tabeli 1, су у стању да подрже захтеве које намећу обе компоненте пилота за употребу аутопута, које су: (1) аутономна вожња и (2) откривање препрека на путу и дељење тих информација возила да прилагоде своје понашање у вожњи на путу

16 Smart Agricuture Motivacija slučaja upotrebe je sve veća potražnja i tržište za pametnu poljoprivredu za koju se očekuje da će porasti sa 13,7 milijardi dolara u na 26,8 milijardi do godine. Gubitak kroz prikupljanje podataka u realnom vremenu, analizu podataka i implementaciju kontrolnih mehanizama. Cilj rešenja pametne poljoprivrede je povećanje produktivnosti, sigurnosti hrane i efikasnosti poljoprivrednih procesa.

17 • Precizna poljoprivreda podrazumeva dobijanje podataka u realnom vremenu o uslovima useva, zemljišta i vazduha • Pametno navodnjavanje meri različite parametre kao što su vlažnost, vlažnost tla, temperatura i intenzitet svetlosti za izračunavanje preciznih zahteva za vodu. Dokazano je da takav mehanizam može doprineti većoj efikasnosti navodnjavanja.

18 •Pametni staklenik omogućava poljoprivrednicima da uzgajaju useve uz minimalnu ljudsku intervenciju. Klimatski uslovi kao što su temperatura, vlažnost, osvetljenost i vlažnost zemljišta se stalno prate u stakleniku. Varijacije u ovim uslovima će pokrenuti automatizovane akcije. Ove akcije će zatim proceniti promene i sprovesti korektivne mere kako bi se održali optimalni uslovi za rast biljaka. • Precizno stočarstvo podržava praćenje proizvodnje, zdravlja i dobrobiti stoke u realnom vremenu kako bi se obezbedio optimalan prinos.

19 Preduslovi: Da bi se omogućio slučaj korišćenja, preduslov je 5G povezanost u usevima i farmama gde se moraju postaviti IoT uređaji za nadgledanje zemljanih i vremenskih uslova i za kontrolu procesa navodnjavanja. Uređaj periodično šalje podatke senzora i čeka odgovor IoT platforme. Ako platforma ima novu konfiguraciju, platforma uključuje ovu konfiguraciju u poruci odgovora koja se šalje prema uređaju.

20 IrrigNET je dostupan za mnoge vrste useva: kukuruz, soja, šećerna repa, krompir, luk, krastavac, paprika, vinogradi, borovnice. Novi usevi se dodaju kontinuirano i mogu se napraviti na zahtev.

21 Zaključak Očekuje se da če 5G sistemi prošititi usluge mobilne komunikacije izvan mobilne tehnologije. Ovi slučajevi upotrebe i zahtevi mogu se koristiti od strane SDOs(Standards Developing Organizations) organizacije za ravoj standarda. Nema sumnje da će budućnost koja nas očekuje u skorije vreme preplaviti pamtnim uređajima uz korišćenje 5G, i time nam omogućiti lepši i lakši život.

22 Literatura Wikipedia Fundamentals of 5G Mobile Networks
IoT relation and Impact on 5G (AIOTI WG03- IoT Standardisation)

23 HVALA NA PAŽNJI


Скинути ppt "UNIVERZITET SINGIDUNUM DEPARTMAN ZA MASTER STUDIJE"

Сличне презентације


Реклама од Google