Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

18.12.2019 РЕПУБЛИКА СРПСКА МИНИСТАРСТВО ПРОСВЈЕТЕ И КУЛТУРЕ РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД ПРОВЈЕРА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ПЕТОГ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ИЗ СРПСКОГ.

Сличне презентације


Презентација на тему: "18.12.2019 РЕПУБЛИКА СРПСКА МИНИСТАРСТВО ПРОСВЈЕТЕ И КУЛТУРЕ РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД ПРОВЈЕРА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ПЕТОГ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ИЗ СРПСКОГ."— Транскрипт презентације:

1 РЕПУБЛИКА СРПСКА МИНИСТАРСТВО ПРОСВЈЕТЕ И КУЛТУРЕ РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД ПРОВЈЕРА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ПЕТОГ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА И МАТЕМАТИКЕ школска 2018/2019. година Добој/Бијељина, август 2019.године Инспектор-просвјетни савјетник: Гордана Попадић

2 У складу са Годишњим програмом рада Републичког педагошког завода, а у сегменту који се односи на праћење и оцјену квалитета у образовању, и школске 2018/19. године организована и проведена је провјера постигнућа ученика ПЕТОГ разреда у свим основним школама Републике Српске. Провјера постигнућа ученика ПЕТОГ разреда из српског језика и математика проведена је 21. и 30. маја 2019.године.

3 Основни циљ провјере постигнућа
Утврђивање степена остварености очекиваних исхода учења, дефинисаних наставним програмом за српски језик и математику тј. утврђивање нивоа ученичких знања у односу на очекиване исходе предвиђене Наставним планом и програмом на крају 5.разреда. Посебни циљеви Поштовање правила и прописане процедуре провјере постигнућа. Утврђивање способности ученика за рјешавање одређених типова задатака. Повећање објективности вредновања постигнућа ученика. Упоређивање постигнућа на овом и осталим облицима вредновања постигнућа тј. постигнућем ученика у наставном предмету за одређени наставни период (на крају 1.полугодишта).

4 Број обухваћених ученика Број обухваћених ученика
Узорак за провјеру постигнућа на нивоу Републике Српске, Регије Добој/Регије Бијељина Наставни предмет Број школа Број обухваћених ученика Српски језик 93 5056 Математика 94 4586 Укупно: школа ученика Наставни предмет Број школа Број обухваћених ученика Српски језик 17 / 9 973 / 516 Математика 18 / 9 658 / 541 Укупно: / 18 школа / 1057 ученик/а

5 Провјером постигнућа за српски језик обухваћене су три
Провјера постигнућа ученика вршена је низом задатака објективног типа који су формулисани у складу са захтјевима наставног програма за српски језик и математику. Захтјеви у задацима се односе, како на дефинисане исходе у настави српског језика и математике у петом разреду, тако и на кључна знања из ових наставних предмета, а која ученик петог разреда треба да има. Провјером постигнућа за српски језик обухваћене су три наставне области/теме/садржаји: Језик, Књижевност и Језичка култура (правопис) *Задаци на три нивоа сложености (1.ниво-9 задатака, 2.ниво-7 задатака, 3.ниво-4 задатка). Провјером постигнућа за математику обухваћено је пет наставних тема/области/садржаја: Бројеви, Сабирање и одузимање у скупу N и скупу N0 (једначине), Множење и дијељење у скупу N и скупу N0, Математички изрази, Мјерење и мјере (јединице за површину). *За сваку од пет тема/области/садржаја по три задатка на три нивоа сложености.

6 Задацима објективног типа из српског језика настојали смо сазнати колико су ученици остварили очекиване исходе тј. колико су у стању да: препознају ријечи супротног значења, разликују врсте именица (заједничке, властите, збирне, градивне), уоче и препознају врсту придјева, уоче и разликују врсте ријечи (именица, глагол, придјев, замјеница), правилно пишу дати број, проналазе личне замјенице, разликују врсту писаног казивања на основу прочитаног текста ( описивање, приповиједање, дијалог, монолог), препознају и разликују књижевно дјело и књижевну врсту, препознају правилно написан управни говор, примијене знања о глаголским временима (претварају глаголске облике),

7 Задацима објективног типа из српског језика настојали смо сазнати колико су ученици остварили очекиване исходе тј. колико су у стању да: одређују значење и правилно пишу скраћенице, уоче неправилно употријебљену ријечцу НЕ уз именице, глаголе и придјеве, напишу у ијекавском облику екавске облике датих ријечи, утврде погрешно употријебљен сугласник ј, разликују реченице по значењу (изјавне, упитне, узвичне) и облику (потврдне, одричне), препознају главне реченичке дијелове, издвоје прилошку одредбу за вријеме и мјесто у датој реченици, читају са истраживањем и изведу закључак на основу информација у датом тексту, те примијењују правописна правила: правилно пишу велико слово (властита имена, имена улица, тргова, установа, књига и часописа).

8 Критеријуми за одређивање нивоа постигнућа
Ниво постигнућа Ознака нивоа Број/проценат освојених бодова незадовољавајућа постигнућа НЗП од до 44 % бодова низак ниво постигнућа ННП од 45% до 54 % бодова средњи ниво постигнућа СНП од 55% до 74% бодова висок ниво постигнућа ВНП од 75% до 100% бодова

9 Сарајевско-романијска
Резултати ППУ из СРПСКОГ ЈЕЗИКА по регијама и на нивоу Републике Српске Р. Б. Регија Број школа Број ученика Ниво постигнућа на регији % 1. Бања Лука 24 1379 СНП 64,06 2. Херцеговина 5 240 62,53 3. Приједор 22 1010 58,32 4. Сарајевско-романијска 9 474 56,11 5. Добој 17 973 55,21 6. Бијељина 516 ННП 53,52 7. Бирач 7 464 46,66 УКУПНО 93 5056 57,72

10 Резултати ППУ из МАТЕМАТИКЕ по регијама и на нивоу Републике Српске
Резултати ППУ из МАТЕМАТИКЕ по регијама и на нивоу Републике Српске Р. Б. Регија Број школа Број ученика Ниво постигнућа на регији % 1. Бања Лука 23 1032 СНП 55,1 2. Херцеговина 4 393 ННП 54,20 3. Бијељина 9 541 51,3 4. Приједор 1062 50,4 5. Сарајевско-романијска 494 46,8 6. Добој 18 658 46,2 7. Бирач 8 406 НЗП 44,3 УКУПНО 94 4586 50,21

11 “Озрен” Доња Пакленица 8 71,35% СНП 2. “Горња Слатина” Горња Слатина
Резултати провјере постигнућа за СРПСКИ ЈЕЗИК на нивоу школа Регије Добој  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 1. “Озрен” Доња Пакленица 8 71,35% СНП 2. “Горња Слатина” Горња Слатина 13 67,95 % 3. “Свети Сава” Какмуж 17 67,16 % 4. “Петар Кочић” Угодновић 19 66,23 % 5. “Свети Сава” Добој 161 64,08 % 6. “Васо Пелагић” Пелагићево 36 59,38% 7. “Вук Стефановић Караџић” Добој 109 56,57 % 8. “Никола Тесла” Дервента 113 54,9 % ННП 9. “Свети Сава” Брод 83 53,41% 10. “Свети Сава” Модрича 82 51,93 %

12 Укупно 17 основних школа 973 55,21 % СНП
Резултати провјере постигнућа за СРПСКИ ЈЕЗИК на нивоу школа Регије Добој  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 11. “Милан Ракић” Буковица Велика 92 50,59% ННП 12. “Вук Караџић” Теслић 60 49,03% 13. “Иво Андрић” Ђулићи 66 48,30 % 14. “Ђорђо Панзаловић” Осиња 29 47,99 % 15. “Шамац” Шамац 50 47,08 % 16. “Јеврем Станковић” Чечава 20 45,00% 17. “Петар П. Његош” Бољанић 15 41,67 % НЗП Укупно 17 основних школа 973 55,21 % СНП

13 Најбољи и најслабији резултати провјере постигнућа за српски језик-на нивоу Регије Добој
Најбољи резултат остварили су ученици из ЈУ Основне школе: „Озрен“ Доња Пакленица (8 ученика-71,35%) „Горња Слатина“ Горња Слатина (13 ученика-67,95 %) „Свети Сава“ Какмуж (17 ученика-67,16%) Најслабији резултат имали су ученици из ЈУ Основне школе: „Петар П. Његош“ Бољанић (15 ученика – 41,67%) „Јеврем Станковић“ Чечава(20 ученика -45,00 %) „Шамац“ Шамац (50 ученика-47,08%)

14 3. 58 58,55 % 6. 46 46,92% Укупно 9 основних школа 516 53,52 %
Резултати провјере постигнућа за СРПСКИ ЈЕЗИК на нивоу школа Регије Бијељина  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 1. “Дворови” Дворови 62 62,37% СНП 2. “Свети Сава” Бијељина 137 59,00% 3. “Алекса Шантић” Угљевик 58 58,55 % 4. “Јован Дучић” Бијељина 126 48,51 % ННП 5. “Филип Вишњић” Трнова 17 47,06 % 6. “Меша Селимовић” Јања 46 46,92% 7. “Доситеј Обрадовић” Суво Поље 24 46,7 % “Свети Сава” Црњелово 23 46,56% 9. “Вук Караџић” Забрђе 43,84% НЗП Укупно 9 основних школа 516 53,52 %

15 Најбољи и најслабији резултати провјере постигнућа за српски језик-на нивоу Регије Бијељина
Најбољи резултат остварили су ученици из ЈУ Основне школе: „Дворови“ Дворови (62 ученика-62,37%) „Свети Сава“ Бијељина(137 ученика-59,00 %) „Алекса Шантић“ Угљевик (58 ученика-58,55%) Најслабији резултат имали су ученици из ЈУ Основне школе: „Вук Караџић“ Забрђе (23 ученика – 43,84%) „Свети Сава“ Црњелово (23 ученика -46,56 %) „Доситеј Обрадовић“ Суво Поље(24 ученика-46,70%)

16 Ниво и проценат ријешености задатака према нивоима сложености
Преглед резултата, нивои постигнућа по задацима из српског језика на нивоу Републике Српске ВНП (25 %), СНП (35 %), ННП (20%), НЗП (20%) Редни број задатка 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. % постигнућа 70,23 82,87 77,18 73,20 90,45 50,69 61,67 91,77 67,21 42,25 Ниво постигнућа СНП ВНП ННП НЗП Редни број задатка 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. % постигнућа 76,66 50,10 46,99 72,61 59,89 65,96 42,97 46,15 41,43 20,20 Ниво постигнућа ВНП ННП СНП НЗП Ниво и проценат ријешености задатака према нивоима сложености Први ниво – 70,60% (СНП) Други ниво – 63,46% (СНП) Трећи ниво – 37,68 % (НЗП)

17 Задаци/исходи учења из српског језика ријешени/остварени с највише успјешности-Република Српска, Регија Добој и Регија Бијељина Ранг % Редни број задатка Исход учења Ниво постигнућа 1. 91,77 92,50 92,44 8. (II ниво) 8. РС/ РДО/ РБН -Разликује врсту писаног казивања на основу прочитаног текста (описивање, приповиједање, дијалог, монолог). ВНП/ВНП/ВНП 2. 90,45 90,13 88,95 5. (I ниво) 5. РС/ РДО/ РБН -Препознаје личне замјенице у датој реченици. 3. 82,87 82,01 2. (I ниво) РС/ РДО/ РБН -Разликује врсте именица (заједничке, властите, збирне, градивне).

18 Задаци/исходи учења из српског језика ријешени/остварени с најмање успјешности-Република Српска, Регија Добој и Регија Бијељина Ранг % Редни број задатка Исход учења Ниво постигнућа 1. 20,20 37,10 33,14 20. (III ниво) 20. РС/ РДО/ РБН -Примијењује правописна правила, велико слово у писању властитих имена, имена улица, тргова, установа, књига и часописа. НЗП/НЗП/ НЗП 2. 41,43 41,62 40,50 19. (III ниво) 12. (II ниво) 6. (I ниво) РС-Чита са истраживањем и изводи закључке на основу информација из прочитаног текста. РДО-Примијењује знања о глаголским временима тј. претварању глаголских облика. РБН-Препозна/разликује основне и редне бројеве и правилно их пише. 3. 42,25 41,32 37,98 10. (II ниво) 10. РС/ РДО/ РБН -Препознаје и разликује књижевне врсте.

19 “Доситеј Обрадовић” Блатница 39 54,36% ННП 2. “Ђура Јакшић” Подновље
Резултати провјере постигнућа за MATEMATИKУ на нивоу школа Регије Добој  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 1. “Доситеј Обрадовић” Блатница 39 54,36% ННП 2. “Ђура Јакшић” Подновље 24 53,61 % 3. “19.април” Дервента 61 53,33 % 4. “Лијешће” Лијешће 25 48,53 % 5. “Петар П. Његош” Теслић 95 48,42 % 6. “Десанка Максимовић” Станари 46,15 % 7. “Вук Караџић” Петрово 23 46,09 % “Сутјеска” Модрича 93 9. “Доситеј Обрадовић” Добој 52 46,03 % 10. “Обудовац” Обудовац 32 45,83 %

20 “Радоје Домановић” Осјечани Горњи 25 43,20% 13.
Резултати провјере постигнућа за MATEMATИKУ на нивоу школа Регије Добој  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 11. “Србија “ Црквина 20 43,67 % НЗП 12. “Радоје Домановић” Осјечани Горњи 25 43,20% 13. “Доњи Жабар” Доњи Жабар 16 41,67 14. “Стеван Душанић” Прибинић 41,33 15. “Тодор Докић” Календеровци 39,33 16. “Вук Караџић” Витковци 9 36,30% 17. “Петар Кочић” Сјенина Ријека 31 33,55 % 18. “Алекса Шантић” Вукосавље 29 33,10 % Укупно 18 основних школа 658 46,2 % ННП

21 Најбољи и најслабији резултати провјере постигнућа за математику - на нивоу Регије Добој
Најбољи резултат остварили су ученици из ЈУ Основне школе: „Доситеј Обрадовић“ Блатница (39 ученика-54,36%) „Ђура Јакшић“ Подновље (24 ученика-53,61%) „19. април“ Дервента (61 ученик-53,33%) Најслабији резултат имали су ученици из ЈУ Основне школе: „Вук Караџић“ Витковци (9 ученика-36,30%) „Петар Кочић“ Сјенина Ријека (31 ученик-33,55%) „Алекса Шантић“ Вукосавље (29 ученика-33,10 %)

22 “Ћирило и Методије” Главичице 22 64,55% СНП 2.
Резултати провјере постигнућа за MATEMATИKУ на нивоу школа Регије Бијељина  Ранг ЈУ Основна школа: обухваћених ученика Број постигнућа % Ниво 1. “Ћирило и Методије” Главичице 22 64,55% СНП 2. “Кнез Иво од Семберије” Бијељина 146 57,21 % 3. “Вук Караџић” Бијељина 141 55,32 % 4. “Петар Кочић” Бродац 59 51,07 % ННП 5. “Петар П. Његош” Велика Обарска 38 49,30 % 6. “Стеван Немања” Драгаљевац 52 43,59 % НЗП 7. “Вељко Чубриловић” Прибој 15 31,67 % “Свети Сава” Лопаре 39 31,28 % 9. “Доситеј Обрадовић” Корај 29 27,13 % Укупно 9 основних школа 541 51,34%

23 Најбољи и најслабији резултати провјере постигнућа за математику - на нивоу Регије Бијељина
Најбољи резултат остварили су ученици из ЈУ Основне школе: „Ћирило и Методије“ Главичице (22 ученика-64,55%) „Кнез Иво од Семберије“ Бијељина (146 ученика-57,21%) „Вук Караџић“ Бијељина (141 ученик-55,32%) Најслабији резултат имали су ученици из ЈУ Основне школе: „Доситеј Обрадовић“ Корај (29 ученика-27,13%) „Свети Сава“ Лопаре (39 ученика-31,28%) „Вељко Чубриловић“ Прибој (15 ученика-31,67 %)

24 Ниво и проценат ријешености задатака према нивоима сложености
Преглед резултата, нивои постигнућа по задацима из математике на нивоу Републике Српске ВНП (26,66%), СНП (13,33%), ННП (6,66%), НЗП (53,33%) Редни број задатка 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. % постигнућа 87,61 78,80 24,69 85,26 39,86 22,97 74,68 31,24 Ниво постигнућа ВНП НЗП СНП Редни број задатка 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. % постигнућа 25,48 82,31 34,45 11,81 73,42 46,98 33,80 Ниво постигнућа НЗП ВНП СНП ННП Ниво и проценат ријешености задатака према нивоима сложености Први ниво – 80,65% (ВНП) Други ниво – 46,26% (ННП) Трећи ниво – 23,7 % ( НЗП)

25 Множење и дијељење природних бројева 85,26 % 39,86 % 22,97%
Сумарни преглед процента успјешности према нивоима сложености задатака у наставним темама/областима/садржајима које су биле обухваћене из МАТЕМАТИКЕ на нивоу Републике Српске Наставна тема/област/садржај Проценат успјешности према нивоима сложености задатака Први ниво Други ниво Трећи ниво Природни бројеви 87,61 % 78,80% 24,69 % Множење и дијељење природних бројева 85,26 % 39,86 % 22,97% Математички изрази са више операција 74,68% 31,24 % 25,48% Мјерење и мјере-јединице за површину 82,32 % 34,45 % 11,81 % Једначине 73,42% 46,98 % 33,80%

26 Ученици су најуспјешнији били у рјешавању задатака гдје су требали:
Задаци/исходи учења из математике ријешени/остварени с највише и најмање успјешности на нивоу Републике Српске Ученици су најуспјешнији били у рјешавању задатака гдје су требали: написати ријечима вишецифрен број (87,61% успјешности), израчунати производ два једноцифрена броја (85,26% успјешности). Несигурност су ученици исказали при рјешавању задатака гдје су требали: примијенити знања о јединицама за површину у рјешавању текстуалног задатка (само 11,81% успјешности), ријешити текстуални задатак претварањем у нумерички сложени израз и израчунати вриједност израза (22,97% успјешности), у изразу поставити рачунске операције и заграде како би се добила тражена вриједност израза (25,48%).

27 проценат освојених бодова
Резултати провјере постигнућа за српски језик и математику на нивоу Републике Српске, Регије Добој и Регије Бијељина – и 2018.године Наставни предмет Година Ниво постигнућа/ проценат освојених бодова РЕПУБЛИКА СРПСКА Регија ДОБОЈ БИЈЕЉИНА Српски језик 2019. 57,72 % 55,21 % 53,52 % 2018. 69,18 % 63,13 % 66,80 % Разлика - 11,46 % - 7,92 % - 13,28 % Математика 50,44 % 46,2 % 51,3% 66,00% 65,00 % 64,00 % - 15,56 % - 18,8% - 12,7 %

28 З а к љ у ч а к Спољашњом провјером постигнућа ученика из српског језика и математике у Републици Српској, школске 2018/19.године, обухваћено је 9642 (српски језик и математика-4586) ученика петог разреда. Узорак за српски језик чинили су ученици из 93 основне школе Републике Српске, а за математику ученици из 94 основне школе. Подаци указују да су ученици са пет регија Републике Српске остварили средњи ниво постигнућа, док су на двије регије Републике Српске ученици имали низак ниво постигнућа из српског језика. Подаци за математику указују да су ученици са пет регија остварили низак ниво постигнућа, те да су на по једној регији имали средњи и незадовољавајући ниво постигнућа.

29 З а к љ у ч а к 3. Најуспјешнији из српског језика су били ученици из 24 основне школе Регије Бања Лука са 64,06 % рјешености по задатку, док су најслабији резултат имали ученици из седам основних школа Регије Бирач са 46,66% рјешености по задатку. За математику најуспјешнији су били ученици из 23 основне школе Регије Бања Лука са 55,1 % рјешености по задатку, док су најслабији резултат имали ученици из осам основних школа Регије Бирач са 44,3% рјешености по задатку. 4. На нивоу Републике Српске ученици 5. разреда из српског језика остварили су средњи ниво постигнућа или 57,72 % успјешно ријешених задатака. У односу на прошлогодишње резултате провјере из српског језика, овогодишња постигнућа су слабија за 11,46%.

30 З а к љ у ч а к 5. Резултати провјере постигнућа из математике указују на остварен низак ниво постигнућа или 50,44 % ријешених задатака из математике. Овогодишња постигнућа из математике на нивоу Републике Српске су слабија за 15,56% од прошлогодишњих резултата. 6. Просјечна оцјена, коју су ученици на нивоу Републике Српске остварили приликом израде задатака објективног типа мања је за 1,11 од просјечне оцјене из српског језика коју су ученици имали на крају првог полугодишта 2018/19.године. (Просјечна оцјена на задацима објективног типа је 2,88, а на крају првог полугодишта била је 3,99).

31 Број школа према оствареном нивоу постигнућа / %
З а к љ у ч а к 7. За српски језик највећи број школа је имао средњи ниво постигнућа (49,46%), док је за математику највише школа имало низак ниво постигнућа (41,48%). Наставни предмет Број школа према оствареном нивоу постигнућа / % ВНП СНП ННП НЗП Српски језик 2 школе 2,15 % 46 школа 49,46 % 33 школе 35,48 % 12 школа 12,90 % Математика 1 школа 1,06 % 19 школа 20,21 % 39 школа 41,48 % 35 школа 37,23 %

32 З а к љ у ч а к 8.Ученици су успјешно ријешеним задацима и постигнутим резултатима показали да су овладали сљедећим исходима учења из српског језика: разликовање врсте писаног казивања на основу прочитаног текста (описивање, приповиједање, дијалог, монолог), познавање личних замјеница, разликовање врста именица (заједничке, властите, збирне, градивне). 9. Незадовољавајући и низак ниво постигнућа нам указује да нису остварени сљедећи исходи учења из српског језика: примјена правописних правила и великог слова у писању властитих имена, имена улица, тргова, установа, књига и часописа, читање са истраживањем и извођењем закључка на основу информација прочитаног текста, разликовање књижевних врста.

33 З а к љ у ч а к 10. Задаци за математику током овогодишње провјере постигнућа били су приближно исти као и прошлогодишњи. Ученици су показали да имају елементарно знање које подразумијева препознавање и репродукцију, али да нису довољно оспособљени за задатке који захтијевају обраду датих података и примјену математичког знања. 11. Ученици су у рјешавању задатака “првог и другог нивоа” сложености у математици били успјешнији, што је и било за очекивати, а најуспјешнији су били у области “Природни бројеви” (87,61 % и 78,8 %). Најмање успјешни ученици су били у садржајима “Једначине” (73,42 % и 46,98 %). У задацима трећег нивоа (најсложенији задаци) најбољи проценат успјешности је био у садржајима “Једначине” (33,80%), а најмању успјешност ученици су имали у области “Мјерење и мјере-јединице за површину” (11,81%).

34 З а к љ у ч а к 12. Приликом планирања, припремања и реализације наставе математике акценат треба да буде на оспособљавању ученика за примјену математичког знања. То конкретно значи уочавање и препознавање података, сортирање података, обраду података и интерпретацију резултата. 13. Објективност мјерења степена остварености исхода учења, без обзира на примјену низа задатака објективног типа, може бити доведена у питање, јер је могуће постојање различитих приступа испитном поступку, као и самом начину бодовања, иако су упутства и кључ рјешења били за све исти. Нисмо сигурни да смо обезбиједили објективне и поуздане резултате, због чега ћемо у наредним провјерама постигнућа вршити провјеру објективности и тачности резултата.

35 З а к љ у ч а к 14. Општи утисак је да су школе врло одговорно приступиле провођењу провјере постигнућа ученика петог разреда из српског језика и математике. Уз достављене табеле и извјештаје, многе школе су доставиле и анализе резултата провјере постигнућа ученика петог разреда, као и одређене сугестије, првенствено када је у питању начин бодовања одређених задатака (српски језик). Што се тиче примјерености задатака узрасту ученика, те првенствено усклађености са исходима учења дефинисаним Наставним планом и програмом за српски језик и математику, наставници су дали позитивно мишљење и нису имали примједбе за овај сегмент задатака објективног типа.


Скинути ppt "18.12.2019 РЕПУБЛИКА СРПСКА МИНИСТАРСТВО ПРОСВЈЕТЕ И КУЛТУРЕ РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД ПРОВЈЕРА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА ПЕТОГ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ ИЗ СРПСКОГ."

Сличне презентације


Реклама од Google