Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА Економско-трговинска школа Бечеј

Сличне презентације


Презентација на тему: "РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА Економско-трговинска школа Бечеј"— Транскрипт презентације:

1 РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА Економско-трговинска школа Бечеј
Датум обраде:

2 Број испитаних одељења: 35
Узорак : Број испитаних одељења: Број испитаних ученика : Бр. одраслих из школе који су испитани: 89 Број ученика у фокус групама: Број родитеља у фокус групама: Дубински интервјуи: са представницима школе и школског одбора

3 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Проблемски блок I НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици . 3 3

4 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Током похађања средње школе 56% ученика било изложено појединачном или учесталом насилном понашању вршњака, али тек код 14.9 % ученика изложеност таквом понашању је систематска.

5 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Од ученика који су изложени насиљу највише њих је било изложено насиљу: 1 или 2 пута, што сугерише да су у питању инциденти, а не систематско понашање. Оваква матрица резултата је присутна у сва четири разреда. 5

6 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Изложеност насиљу је учесталија у 2. и 3. разред. Ученици 1. разреда, који су у школи тек неколико месеци, учесталост насилног понашања вршњака процењују као мање него ученици старијих разреда 6

7 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
По мишљењу ученика веома је лако постати жртва. „Одлична сам ученица и у септембру нисам донела свеску на час и један дечко је одмах пријавио и ругали су ми се цео дан, пребацивали и смејали ми се.“ „Разредна је у другом разреду када сам почела да се бавим парламентом и тим стварима, она је то јако подржавала, а разреду је то јако сметало, јер су рекли да сам ја миљеница, да имам другачији третман и причали су да ко зна шта све стоји иза тога. А разредна је на родитељском износила како ја претерујем и да треба да престанем да се бавим глупостима и свим ваннаставним активностима...“ 7

8 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Ученици различите националне припадности у подједнакој мери су изложени насиљу других ученика. 8

9 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Ученице много чешће него ученици извештавају да су у школи имале инцидентна искуства насиља 9

10 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
У тренутку спровођења овог испитивања 21 ученик (или око 3%) актуелно је изложено насиљу вршњака које се учестало понавља, док 4 ученика чак извештава о врло честој угрожености. 10

11 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Ученици процењују да су у својој средњој школи мање изложени насиљу, него што су то били током боравка у основној школи. 11

12 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Процена запослених у школи 68,1% сматра да проблем насиља данас јесте израженији у школама него пре неколико година Мишљење радика школе са којима се разговарало: физичко насиље се није повећало, али психичко насиље је много присутније 12

13 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Процена запослених у школи 11,1% наставника сматра: у школи постоје већи проблем са насилним понашањем. Мишљење наставника се поклапа са проценама ученика: у 2. и 3. разреду има највише насиља 13

14 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Процена запослених у школи Запослени немају добар увид у израженост проблема насиља међу својим ученицима. Потцењују количину насиља која се јавља међу ученицима. (Зачудо стручни сарадници као да имају бољи увид у ситуацију о којој извештавају ученици.) Запослени немају реалну слику о степену у коме су њихови ученици угрожени насиљем. 14

15 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Мишљење родитеља НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици У последњих неколико година има све више и више насиља, чак и у породицама, а и шире 15

16 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Најзаступнији облици психолошког насиља: исмевање, вређање називање погрдним именима Скоро свако десето дете је изложено овом виду психолошког насиља. 16

17 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Ученици мисле да вређање није забрањено и тешко је доказиво. Наводе да у сваком одељењу има неког ко трпи. Ученици кажу: ``страшно јер нико скоро не зна више да реши проблеме лепим речима, већ само употребом насиља.`` 17

18 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
На нивоу инцидента (1 или више пута) у последња три месеца; 18 ученика (2.3%) доживело је туче, шутирање, гурање. 24 ученика (3.0%) отимање новца и/или ништавање ствари. Закључавање и затварање доживело је 16 испитаника (2.1%). НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици 18

19 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
О присиљавању на сексуалне активности (једном или више пута) извештава 8 ученика (1%). О сексуалном узнемиравању и непријатном додиривању (једном или више пута) извештава 34 испитаника (5%). НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици 19

20 Облици електронског насиља НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Само 2 ученика извештавају да су свакодневно изложени претећим или увредљивим е-мејл порукама и снимањем мобилним телефоном због понижавања. Чак 25 ученика једном или више снимано (мобилним телефоном) у сврхе малтретирања и понижавања. НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици 20

21 Процена запослених у школи: облици вршњачког насиља
Наставници су свесни постојања баш свих наведених типова насиља, дакле целог дијапазона различитих облика насиља (психолошко, физичко, сексуално). Жртве су сви: сами ученици преко околине и сами наставници, тј они који би требало да спроводе програме усмерене на превенцију и решавање проблема насиља помоћу техника ненасилне комуникације. НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици 21

22 Од 20% ученика који су одговарали на ово питање,
НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА - Врсте насилника Од 20% ученика који су одговарали на ово питање, 8.2% сматра да насилници потичу из њихове школе. 7.8% наводи да их има у самој школи, али да долазе и из других школа . Вршњачко насиље није затворено само у школске оквире. У интервентне програме мора бити укључена и сарадња између колектива различитих школа, као и сарадња школе и локалне заједнице. 22

23 КОНТЕКСТ ВРШЊАЧКОГ НAСИЉА
Проблемски блок II КОНТЕКСТ ВРШЊАЧКОГ НAСИЉА . 23 23

24 88,4% учениа је изјавио да у пколи нема ученика којих се плаши.
83 ученика (10.6%) се плаши барем једног ученика/ученице у својој школи и доживљава вршњаке као насилне и претеће. А 7 од њих се плаши од великог броја ученика. Они дакле доживљавају своју школу као једну несигурну средину у којој осећају известан степен страха. НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА - Врсте насилника 24

25 Вршњачко насиље није затворено само у школске оквире.
У интервентне програме мора бити укључена и сарадња између колектива различитих школа, као и сарадња школе и локалне заједнице. НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА - Врсте насилника 25

26 Ученици од наведених места сматрају посебно ризичним:
НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА - Врсте насилника Ученици од наведених места сматрају посебно ризичним: учионица и то када наставник није присутан школско двориште током одмора пут до школе 26

27 НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА
Проблемски блок III НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА учесталост и облици . 27 27

28 НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици
НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици Преко 25% ученичких одговора указује на изложеност вербалном насиљу од стране својих наставника. Признавали то ученици или не, али наставници као и други одрасли појављују се као модели за њихово понашање. 28

29 НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици
30 ученика, тј. око 4%, изјављује да је барем једном било изложено физичком насиљу наставника, (2 ученика тврди да су свакодневно у таквим ситуацијама.) Насиље између ученика и професора је обострана, али више професора према ученицима. Професори најчешће омаловажавају неке ученике, дају казнене контролне, групне казне, нису доследни у понашању и не понашају се према свима исто. ``дођу са својим проблемима од куће, па се на нама иживљавају``. ``Деси се да професор повиси глас без разлога и то тотално убије морал.“ НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици 29

30 Тачно 50% наставника у школи је свестан претходно уоченог проблема.
Они сматрају да се барем један од њихових колега насилно понаша према ученицима. Од укупно 47 наставника који су на то одговорили 19 није спремна да реагују кад примећују насиље других колега. 19 настваника на то њих реагује понекад. док 9 то чини увек или готово увек. НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици 30

31 НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици
239 ученика (31%) извештава да су бар једном или два пута били сведоци вербалних напада ученика на наставнике. 74 ученика (близу 10%) тврди да су се такве сцене више пута понављале, а по 41 ученику је у питању свакодневна појава. Извештавање о појединачним инцидентима физичког напада ученика на наставнике појављује се у 37 случајева, док 18 ученика извештава да су се такве ситуације понављале. По изјави 6 ученика то се деси свакодневно. НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици 31

32 НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици
Постоји систематска недоследност у извештавању наставника и ученика о насиљу у овој школи. Могуће је да наставници ублажавају слику, могуће је да ученици измишљају, а могуће је да постоје форме насиља које одрасли класификују као бенигно, деца га тако не доживљавају. Најважније је дијагностиковати разлоге за овакву систематску дискрапанцу и у различите активности интервентних програма треба укључити све актере школског живота. НАСИЉЕ ИЗМЕЂУ НАСТАВНИКА И УЧЕНИКА - учесталост и облици 32

33 процена сопственог насилног понашања
Проблемски блок IV УЧЕНИЦИ КАО НАСИЛНИЦИ процена сопственог насилног понашања . 33 33

34 658 ученика (око 85%) себе не процењују као насилне према другима.
УЧЕНИЦИ КАО НАСИЛНИЦИ - процена сопственог насилног понашања 658 ученика (око 85%) себе не процењују као насилне према другима. 98 ученика показују спремност да признају изоловане акте насилног понашања. 21 ученик код себе препознаје тенденцију да се према другима чешће понаша насилно. 48 ученика изјављује да оружје и опасне предмете учесталије носи у школу. Спремност да се призна сопствено насилно понашање, је добра полазна основа за даљи корективни рад са ученицима склоним насилним актима. 34

35 РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА
Проблемски блок V РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА . 35 35

36 “Зашто си био изложен насиљу других ученика”
На питање: “Зашто си био изложен насиљу других ученика” 10% деце нису била спремна да артикулишу чак ни кроз анонимну анкету. Један од могућих разлога насиља чине узроци које жртва уочава у властитом понашању. Другу групу потенцијалних узрока чине особине насилника и на првом месту се односе на процену да насилници уживају у таквом понашању, као и да им такво понашање доноси популарност (20 ученика - 2.6%.) РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА 36

37 РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА
37

38 Жртве су склоније да разлоге припишу неким својим особинама,
РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА Жртве су склоније да разлоге припишу неким својим особинама, а насилници ретко идентификују понашање и особине жртве као могући разлог за своје насилно понашање. 38

39 Процена чиниоца који доводе до насилног понашања:
Наставници највећу важност придају породичним факторима. Као најмање важни фактори по њима су лоши међуљудски односи у школском колективу, неодговарајући програми и методе наставе и неодговарајуће реаговање школе на насиље. С друге стране криве се медији и вршњаци, а пре свега систем вредности и општа ситуација у Србији. Фактори који су за наставнике и школу потенцијално контролабилни се занемарују, а одговорност се пребацује на ширу заједницу. Овакав став наставника може постати проблем када се примене програми за ослобађање школе од насиља. 39

40 Најчешће насиљу изложени врло добри ученици, тј. осредњи ученици
РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА Најчешће насиљу изложени врло добри ученици, тј. осредњи ученици који се не истичу ни својим добрим ни својим лошим оценама. Ученик коме се више пута дешавало да се понаша насилно је одличан. Чак десетак је одличних ученика и девет врло добрих понеки пут било насилно према другој деци. По мишљењу родитеља: деца су подељена на националној основи, постоји обострана дискриминација. Има јако пуно предрасуда и то није добро. 40

41 Веома мали проценат ученика (2,99%) веома воли да иде у школу,
а међу њима нема оних који су доживели насиље. Мали је и проценат ученика (8,05%) који уопште не воле да иду у школу, а међу њима је 2 који имају честа искуства с насиљем. Упркос ономе што се чини наставницима нема статистички значајне разлике између става према школи и изложености насиљу. . РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА 41

42 Жртве насиља су пре свега слаби и незаштићени.
РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА Генерално мали проценат ученика сматра да постоји слабо слагање у одељењу (13.26%), 65% деце која процењују да имају више добрих другова нису ниједном била изложена насиљу. Жртве насиља су пре свега слаби и незаштићени. Велики број пријатеља је важан протективни фактор за изложеност насиљу. 42

43 На основу анализа образовање родитеља
РАЗЛОЗИ НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА На основу анализа образовање родитеља није у статистички значајној вези са изложеношћу насиљу. Ниједан од испитиваних породичних фактора не доприноси насилном понашању ученика. Међу наставницима се могао често уочити став да су типичне жртве или насилници ученици из проблематичних породица, са лошим школским успехом или са одличним успехом, важно је нагласти да се у раду у школи пажња мора усмерити и на процес разбијања предрасуда. 43

44 РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ
Проблемски блок VI РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ . 44 44

45 РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ
45

46 на агресију узврати агресијом
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Избегавање представља доминантну стратегију суочавања с насилним ученицима. Око 16% ученика користи разговор и шалу као начин да се суочи са агресивним вршњаком. Заштиту одраслих тражи око 8% ученика, заштиту вршњака 9% ученика. Укупно 17% ученика испољава пасивност као реакцију Укупно 33% ученика је склоно да на агресију узврати агресијом Дечаци (55%) су у већој мери склони да узврате истом мером него девојчице (32%) 46

47 ученици се углавном обраћају пријатељима, одн. вршњацима (19.7%),
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Ако су изложени насиљу ученици се углавном обраћају пријатељима, одн. вршњацима (19.7%), али у скоро истој мери и родитељима (17%). а разговарају и са браћом и сестрама (12%). Одређени број се обраћа и наставницима (9.4%). Алармантан је податак да се само 2.6% обратило стручном особљу школе (психологу или педагогу). Још алармантније да се 10.6% ученика никоме није обратило у вези с доживљеним насиљем. 47

48 Генерално: ефикасност наставника у погледу реаговања на насиље
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Генерално: ефикасност наставника у погледу реаговања на насиље од стране ученика је процењена као ниска. 48

49 Мишљење ученика у фокус групама:
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Мишљење ученика у фокус групама: Већина одраслих не реагује добро у ситуацијама када им ученици пријаве насилне догађаје. Професори не санкционишу овакве облике понашања. На часу реагују прекидом у смислу: „ћутите, решићете то после на одмору“. „Углавном им је битно да испредају час, а после ми да решавамо како год знамо и умемо.“ „Или ураде оно детињасто што никад не пали: хајде сад се рукујте, сад се ти извини њему, ти њему и крај, али и то бар прекида насиље тада.“ „Одељењски старешина подели укоре онима који врше насиље и то понекад делује, али шта они више могу?“ Родитељима се мало прича, а и када им испричају за неке ситуације они такође обично не реагују. 49

50 РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ
50

51 Као и у случају реакција жртви, реакције сведока се могу поделити на конструктивне и неконструктивне. Број ученика који не реагују адекватно на уочено насиље других вршњака је релатибно велик. 51

52 По учесницима фокус групе:
Они који присуствују сценама насиља обично не реагују већ гледају када се деси туча: ``као да су у циркусу``. Има и оних који се који се придружују насилнику, снимају. Насилници некада наговоре остале да постану саучесници, и некад будеш приморан да урадиш нешто само да те не би дискриминисали, игнорисали и избацили из друштва. Чињеницу да велики број ученика не реагује на њихово понашање, насилни ученици могу тумачити на позитиван начин, сматрајући да је оно прихватљиво и да им омогућује популарност. РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ 52

53 Реакције ученика на насилно понашање – процена наставника
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Реакције ученика на насилно понашање – процена наставника 53

54 са представницима школе. Разлог зато је вероватно чињеница
РЕАКЦИЈЕ НА НАСИЛНО ПОНАШАЊЕ Може се видети да 90% ученика никада није било у ситуацији да разговара о свом понашању са представницима школе. Разлог зато је вероватно чињеница да се ради о ученицима који у свом понашању не манифестују насилништво. 54

55 СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА
Проблемски блок VII СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА . 55 55

56 Изјашњавајући се о ефектима сарадње ученика и наставника
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА Изјашњавајући се о ефектима сарадње ученика и наставника у овим активностима, две трећине ученика ефекте ове сарадње на сакли од 1-10 процењује оценом 5 или више. 56

57 СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА
. 57

58 Ученици из фокус групе:
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА Ученици из фокус групе: “Професори би требало да буду строжији и да буду доследни, јер прете, а никад ништа не ураде – па боље онда да не причају!” “Потребна је додатна настава, више активности за испуњење слободног времена.” „Најважније је да сви извршавамо своје обавезе и онда неће бити проблема!“ . 58

59 НАСИЉЕ МЕЂУ УЧЕНИЦИМА учесталост и облици
Процена запослених у школи Запослени немају добар увид у израженост проблема насиља међу својим ученицима. Потцењују количину насиља која се јавља међу ученицима. (Зачудо стручни сарадници као да имају бољи увид у ситуацију о којој извештавају ученици.) Запослени немају реалну слику о степену у коме су њихови ученици угрожени насиљем. 59

60 Као најефикаснији начин наставници сматрају
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника Као најефикаснији начин наставници сматрају развијање вештина ненасилне комуникације. Помиње се као битна и боља сарадња школе и родитеља. То упућује да би у неке компоненте интервентних програма требало укључити и родитеље ученика. Друга два поступка које су наставници најчешће процењивали као ефикасне су веће ангажовање стручних сарадника (психолога и педагога) и принципијелније кажњавање ученика који се насилно понашају. 60

61 Поред наведених алтернатива борбе против насиља у школи,
наставници су могли да додају и неки свој предлог. Неке занимљиве могућности: ангажовање познатих личности у борби против насиља (спортисти, глумци), цензурисање насиља у медијима, промена односа професора према настави. Било је и наставника који су мишљења да је то проблем друштва и да се он у школи не може се решити. . СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника 61

62 на решавању проблема насиља у школи.
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника Питање наставницима: “Колико су вам се пута, у протекле две године, ученици који су били изложени насилном понашању обратили за помоћ?” Резултати показују изнадпросечну али ипак не комплетну спремност наставника да се више ангажују на решавању проблема насиља у школи. 62

63 високо процењују своју компетентност
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника Ангажованост наставника у спречавању насиља у школи Може се констатовати да наставници високо процењују своју компетентност за суочавање са конкретним ситуацијама насиља и њихово решавање. 63

64 Скоро две трећине од наставника мишљења је
СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника Ангажованост наставника у спречавању насиља у школи Скоро две трећине од наставника мишљења је да се у оквиру школе може учинити много на смањењу учесталости насиља , док 25% њихових колега верује да школа мало тога може да учини 64

65 Наставници са којима је разговарано кажу
да знају да постоји Протокол о заштити деце али сам протокол у детаље не познају. Не знају ко је у тиму, знају да је психолог нешто причала, али не знају конкретно шта. Чак и они који су веома заинтересовани нису у довољној мери информисани, ни активни у изналажењу начина да се смањи насиље међу вршњацима. . СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника 65

66 РЕЗИМЕ . 66 66

67 Оно што за се сазнаје из истраживања је да насиље постоји,
РЕЗИМЕ Оно што за се сазнаје из истраживања је да насиље постоји, да се и деца и одрасли слажу да оно узима бројне форме, али такође да ове две узрасне групе веома различито процењују количину насиља које се одиграва. . 67

68 Родитељи из фокус групе сматрају:
Насиље се може смањити уз пуно рада и труда. Подстицање и подршка акција која деца покрену, информисање деце о правима, обавезама, могућностима, законским регулативама Неопходне су додатне едукације за све, јер и сами родитељи кажу да некада пуно ствари раде из незнања. . СТАВ ПРЕМА ПРЕВЕНЦИЈИ НАСИЉА – процена наставника 68

69 Постоји одређени проценат деце у школи која пате
и одрасли који уопште немају слуха да проблем постоји. Позитивни аспект је да код наставничког кадра постоји регистровани потенцијал да се промене изврше. Школа нема проблема са предрасудама које простичу из националне или класне припадности што је врло позитивно за заједницу у Бечеју. . РЕЗИМЕ 69

70 Поруке ученика, родитеља, наставника
„Имајте поверења у себе, у своје вршњаке, професоре, родитеље – НЕМОЈТЕ ОКРЕТАТИ ГЛАВУ!“ „Размишљајте главом!” „Ти си крив ако си насилан, не они које дираш!” „Ако трпиш, немој то држати у себи, јер штетиш сам себи – пријави обавезно неком у кога имаш поверења!” ``Осмех, лепа реч може преокренути некоме живот.`` . РЕЗИМЕ 70

71 Хвала на пажњи ! 71


Скинути ppt "РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА Економско-трговинска школа Бечеј"

Сличне презентације


Реклама од Google