Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

DRŽAVNOPRAVNI RAZVITAK BIH

Сличне презентације


Презентација на тему: "DRŽAVNOPRAVNI RAZVITAK BIH"— Транскрипт презентације:

1 DRŽAVNOPRAVNI RAZVITAK BIH
Doc.dr. Benjamina Londrc

2 BOSNA I HERCEGOVINA KAO SAMOSTALNA SUVERENA DRŽAVA
A. RASPAD SFRJ B. PRIZNANJE BIH, RATNA DRAMA I MIROVNI UGOVORI

3 1. Radikalizacija jugoslavenske krize i BiH
2. Ustavne promjene u Srbiji (kriza na Kosovu) 3. Ustavne promjene u Hrvatskoj i Sloveniji – proglašenje nezavisnosti 4. Internacionalizacija jugoslavenskog pitanja 5. BiH kao samostalna država 6. Rat protiv BiH 7. Vašingtonski (Washington) sporazum i Federacija BiH 8. Dejtonski (Dayton) mir 9. BiH i međunarodna zajednica

4 1. Radikalizacija jugoslav. krize i BiH
a) Oživljavanje ideje „Vel. Srbije“,8. sjedn. CKSK Srbije, “antibirokratska revolucija“, kriza Predsjedništva, prikr. državni udar; b) Formir. pol. partija u BiH u ljeto i prvi višestran. izbori , (nove stranke na vlasti, posebno SDS – potkopava državne institucije); c) Ostvarenje projekta Vel. Srbije i Vel. Hrv. na tlu BiH: Srb.,C. Gora i Hrv. su kao zemlje agresori na BiH, izvršile nečuvene zločine; d) Formiranje Međunar. haškog suda za procesuiranje ratnih zloč. na tlu Jugosl. – (Sud je formirao Savjet bezbj. Rezolucij. 808 i 824 od i );

5 a) Oživljavanje ideje „Vel. Srbije“, 8. sjedn
a) Oživljavanje ideje „Vel. Srbije“, 8. sjedn. CKSK Srbije,“antibirokratska revolucija“, kriza Predsjedništva, prikriven državni udar a) Nakon Titove smrti 1980., u određenim srpskim intelek- tualnim i politič. krugovima sasvim otvoreno traži se: - (1) ukidanje: Ustava iz i autonomije Vojv. i Kosova i - (2) od sredine 80-tih, rušenje Jugoslavije i stvaranje Vel. Srbije; b) Na 8. sjednici CK SK Srb., 1987., vlast preuzimaju ekstremne velikosrp. snage i kroz tzv. „antibirokratsku revoluciju“ razbijaju ustavne osnove SFRJ; c) Tokom dolazi do krize Predsjedništva SFRJ, uz istovremeno isticanje Generalštaba JNA kao Vrhovne komande Oruž. snaga SFRJ, sa ovlastima samostalnog donošenja odluka; d) Time je u Jugosl. izvršen prikriveni državni udar.

6 b) Formiranje pol. partija u BiH u ljeto 1990
b) Formiranje pol. partija u BiH u ljeto i prvi višestranački izbori , (nove stranke na vlasti, posebno SDS – potkopav. drž. institucije) a) U ljeto u BiH osnovane su tri tzv. nacionalne političke stranke: bošnj. SDA, srpska SDS i hrv. HDZ; b) Rezultati prvih višestr. izbora, : od 240 mand. u Skupštini BiH, tzv. nac. str. osvojile su ukup. 202 mjesta, od čega SDA 87, SDS 71 i HDZ 44; c) Stranke pobjednice formirale su koalicionu vladu i općenito preuzele cjelokupnu vlast u BiH – od dotadaš. komunističkih struktura; d) U praksi, međutim, stranke pobjedn., svaka na svoj način, posebno SDS, od samog poč. potkopavale su drž. institucije, što je zemlju vodilo u sve dublju krizu.

7 c) Ostvarenje projekta Vel. Srbije i Vel. Hrv. na tlu BiH: Srb. , C
c) Ostvarenje projekta Vel. Srbije i Vel. Hrv. na tlu BiH: Srb., C. Gora i Hrv. su kao zemlje agresori na BiH, izvršile nečuvene zločine a) Umjesto stabilizacije, poslije izbora država je namjerno destabil. u korist ostvar. projekta „Vel. Srbije“, a istovr. ili nešto kasnije - projekta „Vel. Hrvat.“; b) Kako kaže prof. Mustafa Imamović, oba projekta mogla su se realiz. samo na račun BiH i genocidom nad Bošnjacima kao muslimanima; c) U agresiji na BiH ubijeno je preko njenih sta- novnika, najvećim dijelom Bošnjaka, a preko milion prot- jerano i raseljeno.

8 d) Formiranje Međunar. haškog suda za suđ. ratnih zloč. na tlu Jugosl
d) Formiranje Međunar. haškog suda za suđ. ratnih zloč. na tlu Jugosl. – (Rezoluc. Savjeta bezbj i 824 od i ) a) Međunarodna zajnica je zločine na tlu BiH okvalifik. kao kršenje Međun. zakona, poseb. Ženev. konvenc. iz , kojom je sankcionisala ratni zločin genocida; b) Jedina svrha form. Suda je „vođenje kaznen. postup. protiv osoba odgov. za teška kršenja Međunarodnog humanitar. prava počinjenih na područ. bivše Jug. od g.“; c) Vlada Republike BiH je potpisala u Hagu Memorandum o saradnji sa tužiocem ovog međunar. Tribunala;

9 2. Ustavne promj. u Srbiji-kriza na Kosovu
a) Kosovo: - Odlukom Skupštine Srbije, raspuštana je Skupština Autonomne pokr. Kosovo (juli 1990.), - Albanski članovi raspuštene skupštine Kosova, tajno proglašavaju Republiku Kosovo (Kačanik), b) Novi ustav Srbije, - proglašen ; - dvije pokrajine gube autonomiju), - bošnj.-musliman. Nacionalno vijeće Sandžaka formira se ,

10 a) Raspuštanje Skupštine Autonomne pokr. Kosovo (juli 1990
a) Raspuštanje Skupštine Autonomne pokr. Kosovo (juli 1990.), njeni albanski čl., na taj-nom sastanku, proglašavaju Republiku Koso-vo (Kačanik) a) Tokom i u procesu tzv. antibirokratske revolucije, razvlašteni su centralni komiteti SK Kosova i Vojvodine; b) Početkom jula odlukom Skupštine Srbije faktički je raspuštena Skupština Autonomne Pokr. Kosovo; c) Kao odgovor - alb. čl. raspušt. Skupštine Kosova, poč. sept , na tajnom sastanku u Kačaniku, proglasili su „nezavisnu i suverenu“ Republiku Kosovo;

11 b) Novi ustav, Skupština Srb. progl. 28. 9. 1990
b) Novi ustav, Skupština Srb. progl (dvije pokrajine gube auton.), for-mira se bošnj.-muslimansko Nacionalno vije-će Sandžaka) a) Dvije autonom. pokr., lišene su atributa autonomije, njihov status sveden je na formu teritor. autonomije, ali bez političke i ekonomske vlasti; b) Kao svojevrstan odgovor na tu politiku. nacionlnog ugnjet. i negiranja ustavnih prava narodnosti u Srbiji, konstitituše se bošnjačko-musl. Nac. vijeće Sandžaka; c) Vijeće je istupilo sa Deklaracijom, u kojoj je stojalo da je od tog trenutka zaštita svih interesa muslimana-Boš- njaka u Srbiji u nadležnosti tog viijeća

12 3. Ustavne promjene u Hrvatskoj i Sloveniji – proglašenje nezavisnosti
a) Božićni ustav u Hrvatskoj, ; ustavni amand- man Slovenačke skupštine (otvoren put u ne- zavisnost); b) Sloven. i Hrv. sinhroizovano proglašav. nezavisnost, istog dana, , ali njihove deklaracije o nezavisn. nisu isto intonirane;

13 a) Božićni ustav u Hrvat. , 22. 12. 1990. ; ustavni amandman Slovenač
a) Božićni ustav u Hrvat., ; ustavni amandman Slovenač. skupštine, (otvoren put u nezavisnost) a) Hrvat. sabor je na svom zasj., usvojio tzv. Božićni ustav, kojim su srušeni principi dotadaš. socijalist- ičke ustavnosti; b) Istovremeno, obnovljeni su principi „jedinstvene i nedjeljive demokratske socijalne države“; c) Slovenačka skupština je usvoj. ustavni amandman, kojim je Sloveniju definirala kao samost. Državu... d) ...koja će kao „jedna od nasljedn. SFRJ regulirati svoje odnose sa dugim državama na osnovu međunarodnog prava“;

14 b) Sloven. i Hrv. sinhroizovano proglašavaju nezavisnost, istog dana, , ali njiho-ve deklaracije o nezavisn. nisu isto intonirane a) Skupština Slov. je usvojila Deklaraciju o nezavisnosti i odvajanju od SFRJ; b) Samo mjesec dana kasnije, , slovenač. skupšt. usvojila je Odluku o moratorijumu, kojom je svoje odvajanje od SFRJ suspendirala na 3 mjeseca; c) Nasuprot tome, Hrvatski sabor je jednoglas. prihvatio Deklaraciju o proglaš. nezavisne i suverene države, čime je počeo proces razdvajanja od SFRJ; d) Hrvatski sabor je istovremeno usvojio Povelju o pravi- ma Srba i drugih nac. manjina, čije odredbe u praksi nisu ostvarene.

15 4. Internacionalizacija jugoslav. pitanja
a) Zahtjevi i pokušaji spasavanja Jugosl.: Apel Ustavnog odbora SFRJ da se poštuje Ustav iz ( ), zah- tjev SFRJ da posreduje EZ; b) Badinterova komisija (form. na osnovu Deklaracije o Jug. u jesen 1991.) i uspostavila kriterije za priznav. novih država u istoč. Evr.; c) Sve bivše jug. republike, osim Srb. i C. Gore, podnijele su zahtjev za priznav. nezavis. do roka određenog. Deklar. Badinterove kom. (rok je bio ); d) Mišlj. Badinterove kom. u vezi sa BiH, od : važeći Ustav, uklj. i amandm. iz određuje BiH kao „suv. demokratsku državu“; e) Odluka Badinterove komisije da je SFRJ službeno pres- tala postojati, ;

16 a) Zahtjevi i pokušaji spasavanja Jugosl. : Apel Ustavn
a) Zahtjevi i pokušaji spasavanja Jugosl.: Apel Ustavn. odbora SFRJ da se poštuje Ustav iz ( ), zahtjev SFRJ da posre-duje EZ a) U jeku polit. previranja, Ustav. odbor SFRJ je podnio jedan nacrt ugovora o nekoj vrsti konfederalnog uređenja jugosl. zajednice, te pozvao republič. skupštine da poštuju Ustav iz g.; c) Odgovarajući organi SFRJ su istovremeno uputili zah- tjev Evropskoj zajednici (EZ) za pomoć u rješav. jugoslav. ustavnog i politič. zastoja i ćorsokaka; d) EZ je usvojila Deklaraciju o Jugoslav., kojom je podrž. sazivanje jedne mirovne konf. i uspostavljanje nezavisne arbitražne komisije koja bi o tome odlučivala;

17 b) Badinterova komisija (formir. na osnovu Deklaracije o Jug
b) Badinterova komisija (formir. na osnovu Deklaracije o Jug. u jesen 1991.) i uspostavila kriterije za priznav. novih drž. u ist. Evropi a) To je nezavisna međunar. arbitražna komisija za Jugosl. od 5 čl., izabranih iz sastava ustav. sudova zemalja EZ; b) Na čelo Komisije postavljen je predsjednik Ustav. savjeta Francuske Robert Badinter, po kojem postaje poznata kao Badinterova komisija; c) Deklaracija Badinterove komis. od : opći kriteriji za prizn. novih drž. u istoč. Evr. poslije raspada SSSR i komunističkog bloka; d) Prema Deklaraciji, nove drž. će se priznati „u skladu sa normalnim stand. međunar. prakse i političke realnosti u svakom pojedinačnom slučaju“;

18 c) Sve bivše jug. republike, osim Srb. i C
c) Sve bivše jug. republike, osim Srb. i C. Gore, podnijele zahtjev za prizn. nezavis. do roka određ. Deklarac. Badinterove komisije ( ) a) Svoje zahtjeve za priznavanje nezavisnosti u zadatom roku podnijele: Slovenija, Hrvatska, BiH i Makedonija; b) Vlade Srbije i C. Gore su izjavile da su punu drž. nezav. dobile još na Berlin. kongresu i da od tada imaju potpuni međun.pravni legaltet i legitimitet;

19 d) Mišljenje Badinterove kom. u vezi sa BiH, od 11. 1. 1992
d) Mišljenje Badinterove kom. u vezi sa BiH, od : važeći Ustav, uklj. i amandm. iz određuje BiH kao „suv. demokratsku državu“, a) (1) Svim svojim građ. i narodima, Musl., Srb. i Hrv., sa pripadn. drugih naroda i narodnosti koji žive na njenoj teritoritoriji, BiH garantira jednaka prava; b) (2) BiH je kao pravna i demokratska država u stanju da poštuje ljudska prava; c) (3) Vlasti BiH pružile su uvjeravanje da ova republika nema nikakvih teritorijalnih pretenzija prema susjednim zemljama; d) (4) Vlasti BiH su obećale da će primjenjivati Povelju UN, Završni akt iz Hels. i sve dr. međunar. akte koji garantuju ljudska, odnosno građ. i politička prava i slobode.;

20 e) Odluka Badinterove komisije da je SFRJ službeno prestala postojati, 15. 1. 1992.
a) Badinterova komisija je, na osnovu svih raspoloživih materijala, donijela odluku da je SFRJ služ- beno prestala postojati; b) To je, potom, potvrđeno i odgovarajućim rezolucijama Savjeta bezbjednosti Ujedinjenih nacija; c) Prema tome, , može se uzeti kao datum služ- bene disolucije SFRJ, t.j. prestanka njenog postojanja;

21 5. BiH kao samostalna država
a) Memorandum o nezavisnosti usvojen u Skupštini SR BiH, i srpska reakcija: plebiscit o ostanku srpskog naroda u državnoj zajednici sa Srbijom i Crnom Gorom; b) SDS u međuvremenu protivustavno formira tzv. srpske autonomne oblasti (SAO) u pojedinim krajevima BiH; c) Referendum o nezavisnosti BiH, i , većina građana „Za“; d) Reakcije na srpskoj strani: nakon referend, svih 77 posl. srpske nac. (71 iz SDS i 6 iz dr. str.), , napušta Skupštinu BiH, usvajaju ustav srpskog naroda u BiH

22 a) Memorandum o nezavisnosti usvojen u Skupštini SR BiH, 15. 10. 1991
a) Memorandum o nezavisnosti usvojen u Skupštini SR BiH, i srpske reak-cije: plebiscit o ostanku srpskog naroda u državnoj zajednici sa Srb. i C.G. a) Prilikom glasanja za Memorandum o nezavisnosti u Skupštini BiH, od 240 poslanika ili zastup- nika, apstinirao je 71 član SDS; b) Poslanici SDS koji su apstinirali prilikom glasanja za Memorandum o nezavisnosti poduzimaju sljedeće: - konstituisali su „Skupštinu srpskog naroda u BiH“ ( ); - Istovrem. zakazuju plebiscit o ostanku srp. naroda u drž. zajednici sa Srb. i C.G. (tzv. „Krnjom Jugoslavijom“) koji je organizovan 9. i ;

23 b) SDS u međuvremenu protivustavno formira tzv
b) SDS u međuvremenu protivustavno formira tzv. srpske autonomne oblasti (SAO) u poje-dinim krajevima BiH a) Srpske autonomne oblasti (SAO) činile su teritorijalnu i vojnu osnovu za agresiju na BiH (Romanija, istočna Herce- govina, Krajina); b) Objedinjavanjem ovih oblasti, u BiH je na nezakonit način stvoren srpski entitet, kako bi se unaprijed doveo u pitanje referendum o nezavisnosti BiH;

24 c) Referendum o nezavisnosti BiH, 29. 2. i 1. 3. 1992
c) Referendum o nezavisnosti BiH, i , većina građana „Za“ a) Većina građana bila je „za“ BiH kao samostalnu, nezavisnu i suverenu državu ravnopravnih građana i naroda b) Skupština BiH, , opet uz odsus. posl. SDS, potvrđuje referend. odluku, kojom se BiH definira kao suver. i nezavisna država ravnopravnih građana i naroda, Muslimana (Bošnjaka), Srba, Hrvata i drugih;

25 d) Reakcije na srp. strani: nakon referend. , svih 77 posl. srp. nac
d) Reakcije na srp. strani: nakon referend., svih 77 posl. srp. nac. (71 iz SDS i 6 iz dr. str.), , napušta Skupštinu BiH, usvajaju ustav srpskog naroda u BiH a) Nakon napuštanja Skupštine BiH, srpski posl. na svom posebnom zasjedanju usvajaju „Ustav srps. naroda u BiH“; b) Istovr., u uzavr. vojno-pol. situaciji, proglaš. da se ovaj „srpski narodni entitet“ smatra federalnom jedinicom ostatka ili tzv. krnje Jugoslavije; c) Tako nastaje stanje, poznato u pravu kao „vlada de facto“ uprkos činjenici da su EZ i UN stalno izjavljivljivali da poštuju teritor. integritet i cjelovitost BiH; d) Ta je „de facto“ situacija legalizirana Dejtonskim (Dayton) mirovnim sporazumom, kao Republika Srpska;

26 6. Rat protiv BiH a) Priznanje nezavisnosti i poč. agresije na BiH, , proglaš. stanja neposr. ratne opasnosti i ime- novanje agresora, ; b) Po svojoj pravnoj prirodi rat u BiH bio je agresija; obje- kat agresije: nezav. drž. BiH; agresori: SR Jugoslavija (tj. Srbija i C. Gora) i Hrvatska; c) Iskrivljivanje pravne prirode rata protiv BiH (sa elemen- tima građanskog rata); d) Republika Herceg Bosna odraz Srpske Republike u BiH (za razliku od Spske republike, nije priznata ni Vašington. ni Dejtonskim sporazumom);

27 a) Priznanje nezavisnosti i poč. agresije na BiH, , proglaš. stanja neposr. ratne opasnosti i imenovanje agresora, , a) Skupština BiH: proglašava stanje „nepos- redne ratne opasnosti“ i ovlašć. Predsjedništvo da donosi odluke koje imaju snagu zakona; b) Predsjedništvo BiH: – donosi dluku o proglaš. ratnog stanja (imenuje ostatatak Jugosl. - Srbiju i C.G., bivšu JNA i paravojsku bosan. i ostalih Srba kao agresora; c) Predsjedništvo BiH: usljed razvoja situacije zaključuje da traži spoljnu vojnu pomoć, što je formalizovano odlu- kom od ;

28 b) Po svojoj pravnoj prirodi, rat u BiH bio je agresija; objekat agresije: nezavis. drž. BiH; agresori: SR Jugosl.(tj. Srbija i C.G) i Hrvatska a) Ovakva pravna kvalifikacija rata u BiH potvrđena je već Rezolucijom Savjeta sigurnosti br. 757, ko- jom su prema SR Jugoslav. uvedene ekonom. i diplomat. sankcije, dok je Hrvats. zaprijećeno takvim sankcijama; b) Gen. skupština UN je donijela novu Rezo- luciju „o situaciji u BiH“, kojom osuđuje Srb. i C.G. „zbog napada na suverenitet, teritorijalni integritet i pol. samo- stalnost Republike BiH“; c) Istovr. je preporučeno Savjetu bezbj. da pozove „srp. i crnogor. snage“ da najkasnije do „okončaju agresorske akcije na Republiku BiH“;

29 c) Iskrivljivanje pravne prirode rata protiv BiH (sa elementima građanskog rata)
a) Kako se ni ova posljednja rezolucija UN nije provela, međunaroda zajednica počinje iskrivljivati prirodu rata protiv BiH; b) Čin spoljne invazije na BiH nastojao se predstaviti kao „interni oružani sukob“, odnosno građanski rat između triju njenih etničkih grupa; c) Rat protiv BiH imao je, istina, i elemente građ. rata, ali je taj „interni sukob“ bio proizvod spoljne agresije, pa su dvije od „tri zaraćene strane“ bile u njenoj funkciji;

30 d) Republika Herceg Bosna odraz Srpske Re-publike u BiH (za razliku od Spske rep., nije priznata ni Vašington. ni Dejtonskim sporaz.) a) Tokom u BiH je formirano Hrv. vijeće obrane (HVO) kao oružana snaga Hrvatske zajednice Herceg Bosne, kasnije preimen. u Republiku Herceg Bosnu; b) Herceg Bosna je praktično u svemu bila odraz Srpske Republike u BiH, s jednom bitnom razlikom - što ona kao „vlada de facto“ nije pravno priznata ni Vašingtonskim niti Dejtonskim mirov. Sporazumom;

31 7. Vašingtonski (Washington) sporazum i Federacija BiH
a) Oruž. sukobi Armije BiH i HVO - mirov. intervencije i okončanje sukoba, intervencijom SAD, početkom 1994.; b) Nakon potpisivanja Vašingtonsk. sporaz., Ustav F. BiH proglašen (Bošnjaci i Hrv. konstitutivni narodi, 10 kantona u Feder.)

32 a) Oruž. sukobi Armije BiH i HVO - mirovne intervencije i okončanje sukoba intervenc. SAD, početkom g. a) Na liniji SH sporaz. o podj. BiH, poč došlo je do oruž. sukoba između A R BiH i HVO, dotadašnjih savezni- ka u borbi protiv velikosrpske agresije; b) Vojne akcije su se vodile na prostoru srednje Bosne i dolinom rijeke Neretve i time samo usložile situaciju u ci- jeloj BiH; c) Intervencijom SAD, početkom 1994., sukob je okon- čan Vašingtonskim sporazumom kojim je uspostavljena Federacija BiH.

33 b) Nakon potpisivanja Vašingt. sporaz. , Ustav F. BiH proglašen 30. 3
b) Nakon potpisivanja Vašingt. sporaz., Ustav F. BiH proglašen (Bošnjaci i Hrv. konstitutivni narodi, 10 kantona u Federaciji) a) Po tom ustavu „Bošnjaci i Hrv. kao konstitutivni narodi“, zajedno sa ostalim građ. R BiH preoblikuju „unutrašnju strukt.“ teritorije sa većinskim bošnj. i hrv. stanovn. u F. BiH koja se sastoji od „feder. jedinica...” b) ...odnosno 10 kantona ili županija, koji imaju velika ovlašt. i nadležn. u svim oblastima vlasti; ustanovljen je dvodomni federalni parlament i vlada; c) Što se tiče statusa teritorije Republike BiH s „većinskim srpskim stanov.“, to je ostavljeno za mirov. pregovore na Međunar. konferenciji o bivšoj Jugoslaviji; d) Takva konferencija održana je u Dejtonu, nov

34 8. Dejtonski (Dayton) mir
a) Mirovne inicijative i propali pokušaji uspostave mira u BiH (bilo ih je više): crtane su mape i planovi na osnovu njene etničke podjele; b) Kutiljerov i drugi mir. planovi – Vens, Stoltemberg - (neuspješni jer nisu imali vojnu podrška na terenu); c) Pregovori u Dejtonu u nov , Mir. sporazum potpis. u Parizu (učešćem Hrvat. i Srbije, potvrđen čin njihove agresije na BiH); d) Dejt. spor. utvrđ. 5 osn. ciljeva i BiH defin. kao demokr. drž. – koja funkcionira „u skladu sa zak. i na osnovu slob. demokr. izbora“ - ima 14 ustava koji čine njen konstituci- oni sistem

35 a) Mirovne inicijative i propali pokušaji uspo-stave mira u BiH: crtane su mape i planovi na osnovu njene etničke podjele a) Tokom rata protiv BiH više puta su inicirani mirovni pregovori i donošeno više mirovnih planova; b) Zajedničko im je bilo – da su uspostavljanje mira u BiH zamišljali na osnovu njene etničke podjele unutar jedne labave i međunarodno priznate države;

36 b) Kutiljerov i drugi mirovni planovi – Vens, Stoltemberg - (neuspješni jer nisu imali vojnu podrška na terenu) a) Prvi mirovni plan, tzv. „evropski radni prijedlog“ buduć. ustavnog ustrojstva BiH još u martu izradio je portu- galski diplomata Huan Citilliero (Kutiljero); b) Nakon tog plana, kao mirovni posrednik dolazi ame- rički političar Cyrus Vance (Sajrus Vens), kojem se ubrzo pridružio i britanac David Owen; c) Kada se Vens povukao, u plan je uskočio norveški diplomat Torwald Stoltenberg; d) Svi ti diplomatski planovi su propali - tek su američ. vojnom akcijom, u jesen 1995., agresori na BiH dovedeni za pregovarački stol;

37 c) Pregovori u Dejtonu u nov. 1995. , Mir
c) Pregovori u Dejtonu u nov , Mir. spo-razum potpisan u Parizu (učeš-ćem Hrvat. i Srbije potvrđen čin njihove agre-sije na BiH) a) Mirovni pregovori pod američkim posred. održani su tokom prve tri sedmice nov u američ. vazd. bazi u gradu Dayton u drž. Ohajo; b) Mir. ugovore sveč. su potpisali predst. BiH, Hrv., i Srb.,, odn. SRJ, te članovi. tzv. kontakt grupe (Franc., Njem., Rus., SAD i V. Brit.), u Parizu; c) Činjenicom da su ugovor potpisali predst. Srbije i Hrv., implicitno je priznat i potvrđen čin agresije na BiH; d) Agresija je trajala skoro 4 g., odnijela je oko žrtava i izazvala najveću izbjegličku krizu u Evropi od za- vršetka Drugog svjetskog rata,

38 d) Dejt. sporaz. definiše BiH kao demokr. drž
d) Dejt. sporaz. definiše BiH kao demokr. drž. – koja funkcionira „u skladu sa zakonom i na osnovu slob. dem. izbora“ - ima 14 ustava koji čine njen konstitucioni sistem a) To su: Ustav BiH (Aneks 4 mir. spor.), ustavi dva konsti- tucionalna entiteta BiH i 10 kantonal. ustava u okviru F BiH, te od , Distrikt Brčko; b) Sastavni dio Ustava su prava i slob. po Evropsk. konv. za zaštitu ljudskih pr. i osnovnih sloboda koji u BiH „imaju prioritet nad svim ostalim zakonima“; c) Dejtonskim sporazumom utvrđuje se još 5 osn. ciljeva: (1) sloboda kretanja, (2) sloboda medija, (3) povratak izbjeglica, (4) hapšenje i procesuiranje ratnih zločinaca, (5) saradnja sa Haškim tribunalom.

39 9. BiH i međunarodna zajednica
a) Međunar. medijatori priznali tri zaraćene strane, izjedn- ačili agresora i žrtvu, a pitanje agresije definisali kao hu- manitarnu katastrofu; b) Zapadni medijatori su djelovali kao pristalice politke smirivanja, popuštajući agresorima i zločinc., što je imalo katastrof. Posljedice; c) Agresija i rat protiv Bosne, te zločin i genocid međunar. razmjera predstavlj. i vođeni kao mirovna operacija u kojoj je Bosni i Bošnjacima oduzeto pravo na samoodbr.; d) Nivelaciju i izjednačavanje zaraćenih strana zapad nameće kao uslov budućnosti BiH.

40 a) Međunar. medijatori priznali tri zaraćene strane, izjednač
a) Međunar. medijatori priznali tri zaraćene strane, izjednač. agresora i žrtvu, a pitanje agresije definisali kao humanit. katastrofu a) Iako su tzv. Jugoslaviji bile nametnute ekon. sankcije, a jedan broj srps. i hrv. politič. proglaš. za ratne zločince, Vens, Owen i Stoltenberg su im za pregovaračkim stolom produžili legitimnost; b) Međunar. su medijatori agresora i žrtvu prihvatili na osn. njihove trenutne vojne moći, što je poslužilo da se via facti ozakone teritorij. osvajanja i genocid (eufemistički nazvan „etničko čišćenje); c) Pitanje agresije na BiH se tretiralo u međunarodnim krugovima (EU) kao humanitarna katastrofa, što je dovelo do iskrivljivanja pravne prirode rata protiv BiH, odnosno predstavljanja agresije kao građanskog rata.

41 b) Zap. medijatori su djelovali kao pristalice polit
b) Zap. medijatori su djelovali kao pristalice polit. smirivanja, popuštajući agresorima i zločinc., što je imalo katastrof. posljedice a) Dok su predst. međunar. zajednice mlako prijetili i iskrivili prirodu sukoba, da bi opravd. svoje nečinjenje, naoružani počinitelji genocida, razorili su bosans. druš. koje je dijelilo mnoge demokrat. vrijednosti Zapada; b) Kao ignoranti, zapadni su diplomati uporno pokušavali u Bosni prikazati nešto drugo, perući svoju savjest huma- nizmom; c) Nije se htjelo vidjeti da je rat protiv Bosne prava kata- klizma, koja je srušila mnoge mentalne svjetove, u čemu doprinos međunarodne zajednice, prije svega tzv. Evrope, nije bio nimalo zanemarljiv;

42 c) Agresija protiv Bosne, te zločin i genocid međunar
c) Agresija protiv Bosne, te zločin i genocid međunar. razmjera predstavlj. i vođeni kao mir. operacija u kojoj je Bosni i Bošnjacima oduzeto pravo na samoodbranu a) Bošnjaci su tako od žrtve postali jednom od „zarać. strana“, pa je u skladu s tim, Dejton potpuno ignorisao da su Bošnjaci bili žrtve genocida; c) Eufemizam „etničko čišćenje“ sugerira da su ga pro- vodile sve „strane u ratu“; c) Tako se sistematski razvodnjavaju i brišu razlike i gra- nice između odbrambenog rata u kojem je bilo lokalnih i pojedinačnih ekscesa i - izdaleka planiranog i priprema- nog pohoda osvajanja i uništenja, čime se Bošnjacima uskraćuje pravda;

43 d) Nivelaciju i izjednačavanje zaraćenih strana zapad nameće kao uslov budućn. BiH
a) Na državotvornoj razini to znači prisiljavanje građana BiH da prihvate postojeću entitetsku podjelu BiH na etno- nacionalnoj osnovi; b) Takva struktura BiH nema ni historijskog, ni etičkog, niti ekonomsko-geografskog uporišta i opravdanja.

44 e) Zaključak Što se tiče budućnosti države BiH, rezultati genocida u državotvornom smislu mogu se poništiti samo promjenom sporazuma iz Dejtona i vraćanjem na temeljne principe ZAVNOBiH-a, čime bi se BiH obnovila kao moderna građanska država.

45

46


Скинути ppt "DRŽAVNOPRAVNI RAZVITAK BIH"

Сличне презентације


Реклама од Google