Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Conversion rate optimisation CRO

Сличне презентације


Презентација на тему: "Conversion rate optimisation CRO"— Транскрипт презентације:

1 Conversion rate optimisation CRO
Оптимизација конверзија

2 Оптимизација конверзија
CRO – метода коришћења статистике сајта и повратних информација од корисника за побољшање перформанси сајта CRO – спознаја о томе шта корисници очекују од вашег сајта и омогућавање остваривања постављених циљева Претварање пасивних корисника у активне

3 Зашто је важан CRO? Висок степен оптимизованости конверзија значи већи приход од уложених средстава (ROI - return on investment) Повећава се број активних корисника – ово је ефектније од тражења нових корисника Повећава се пажња корисника

4 Појмови повезани са CRO
Bounce rate – проценат корисника који напуштају сајт после прве странице. Висок bounce rate – сајт се мора боље оптимизовати! Exit rate – проценат корисника који напушта сајт на одређеној страници. Страница са виоким процентом напуштања се мора додатно оптимизовати Average time on site – просечно време проведено на сајту Average page visitors – просечан број посећених страница

5 Мали број посећених страница и кратко време проведено на сајту – знак да је неопходна боља оптимизација конверзија Google Analytics – креирањем налога код овог сервиса и убацивањем кода за праћење у значајне странице сајта може да се прати статистика сајта

6 Google Analytics site tracking code
<script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','// ga('create', 'UA ', 'auto'); ga('send', 'pageview'); </script>

7 Анализа оптимизованости садржаја
Уколико на сајту имате акцију (куповину, регистрацију, ...) коју желите да корисник покренене, испитајте следеће: Да ли се кориснику исплати покретање акције, тј. Да ли сте му дали добар раѕлог да покрене акцију? Да ли се садржај вашег странице поклапа са очекивањима корисника?

8 Колико је јасна концепција странице
Колико је јасна концепција странице? Да ли је једноставно покренути акцију? Да ли имате јасно истакнут CA (call to action)? (нпр. Дугме на коме пише: Региструј cе овде!) Да ли сте уклонили са странице све непотребне елементе који одвлаче корисникову пажњу (сајдбар, клизећи текст, рекламе..)

9 Који је први елемент странице који се запажа на страници
Који је први елемент странице који се запажа на страници? Да ли је он у служби покретања акције, или насупрот, није повезан са жељеним поретањем акције? Зашто би корисник одмах покренуо акцију? Која порука (награда) ће га навести да одмах покрене акцију?

10 А/B сплит тест Формирање хипотезе да ли ће промена на сајту А или B донети повећање броја активних корисника. Најпре извршити промену А, мерити конверзије, па потом извршити промену B, и упоредити резултате. Пример: А – понуда бесплатне тајал верзије, B – форум са порукама задовољних корисника

11 crazyEgg – приказује колико дуго корисници скролују низ страницу и места са највише кликова

12 Искуство корисника Смањити фрустрацију код корисника: смањити непотребне кликове, непотребне странице (скратити број кликова до жељене странице), споро учитавање страница,... Смањити потребу за умним напрезањем корисника: Избацити сваку двоисмисленост!

13 Landing page – страница на коју указују спољни линкови
Важан је ефектан наслов на овој страници Важно имати и ефектну слику која прати наслов Порука о повољности покетања акције Јасан и адекватан позив на акцију (CA) Сведочења корисника Корисник треба у оквиру 5-10 секунди да се одлучи за акцију (текст треба да буде јасан, али са довољно детаља)

14 Да ли имате тзв. Must-have expirience на страници?
На страници треба да буде само једна понуда, тј. Једна акција коју корисник треба да покрене. Превише различитих акција збуњује корисника Акција коју нудимо мора да буде повезана са кључним речима које доводе корисника на сајт

15 Смањење bounce rate и exit rate

16 Први корак је да из аналитике спознамо које су странице проблематичне
Преиспитати читљивост (фонт) и дизајн стране Преиспитати употребљивост – да ли сви корисници могу лако снаћи на страници? Преиспитати брзину учитавања – изоставити непотребне слике и плагинове

17 Преиспитивање да ли је на страници све подређено циљу корисника – не заборавити којим кључним речима сте кориснике привукли на страницу Да ли имамо CA (call to action) и да ли је довољно упадљив –користити алат за оптимизацију (тзв.buttom optimizer)

18

19 Дугме треба да буде у боји, не црно или сиво или бело
Треба да одскаче од позадине Треба да привлачи пажњу

20 Једноставност

21 Кликабилност мора да буде очигледна
Кратак слоган

22 Јасне порука акције и временска ознака

23 Технички аспекти сајта
Уклањање раскинутих линкова, Валидација кода, нарочито скриптова! Провера брзине учитавања Провера лакоће навигације


Скинути ppt "Conversion rate optimisation CRO"

Сличне презентације


Реклама од Google