Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Rano iskustvo.

Сличне презентације


Презентација на тему: "Rano iskustvo."— Транскрипт презентације:

1 Rano iskustvo

2 Platon ( p.n.e.): Prvi korak je najvažniji, naročito kada se radi o mladim i nežnim osobama. To je vreme kada se one formiraju i kada svaki utisak koji im priredimo ostavlja trajni trag. Kvintilijan ( n.e.): Po prirodi smo najuporniji u onome što smo upili u detinjstvu, kao što miris kojim se impregniraju lađe dok su nove ostaje u njima ... Džon Lok ( ): Mali ili gotovo neosetni utisci iz našeg ranog detinjstva imaju vrlo važne i trajne posledice

3 J. B. Votson (1928): Kada dete napuni tri godine, već je postavljen čitav njegov emocionalni plan, kao i njegova emocionalna dispozicija. S. Frojd (1949): Izgleda da se neuroze dobijaju samo u ranom detinjstvu (do šeste godine)...psihološki, dete je otac čoveka

4 Značaj ranog iskustva Psihoanaliza Teorije učenja

5 Psihoanalitički pristup izučavanju značaja ranog iskustva
Značaj ranog detinjstva kao formativnog perioda u razvoju ličnosti i karaktera Frojdova teorija razvoja ličnosti Posledice ranog negativnog iskustva po mentalno zdravlje i funkcionisanje ličnosti Afektivno lišavanje Hospitalizam Spitz observed young children in an orphanage who were fed and kept clean and were initially in good physical condition but who received no consistent affection from a sole caregiver. The long-standing absence of emotional warmth took an enormous toll on the children, primarily on their emotional development but also on their physical growth and development condition. Spitz concluded that providing only for a baby's physical needs is not sufficient for normal development. A short while later, John Bowlby, a psychoanalyst interested in the parallels between human infants and animal babies, incorporated Harlow's research on rhesus monkeys into his study of the child's tie to its mother. He concluded that separations during the first few months of life negatively impact a baby's psychic organization and that separation from a parental figure causes separation anxiety. In a film entitled A-Two-Year-Old Goes to Hospital, Bowlby shows that an infant goes through several phases in reaction to separation. The infant goes from protest to crying to a sad state and, finally, to a more desolate state of resignation regarding the loss.

6 Džon Bolbi: Afektivna vezanost (attachment)- odnos između deteta i roditelja koji se uspostavlja tokom prvih meseci života na osnovu urođene potrebe deteta za kontaktom Rene Špic: Hospitalizam-negativne psihofizičke posledice afektivnog lišavanja usled hospitalizacije ili odvajanja uopšte Duža odvajanja deteta od majke u ranom dečjem uzrastu (do dve godine) imaju drastične i nepopravljive posledice. Najpre stradaju više psihičke funkcije kao što su govor, apstraktno mišljenje, složene emocije. Ukoliko se afektivni nedostatak produžava, -regresije zahvata hod, uzimanje hrane, spavanje.

7 Istraživanje značaja ranog iskustva u okviru teorija učenja
Utiskivanje Izlaganje draži (držanje u ruci, elekrični šokovi) Senzorno lišavanje

8 Klasična teza o ranom iskustvu (nikla u okviru psihoanalize i teorija učenja)
Period ranog detinjstva predstavlja senzitivni ili kritični period razvoja Efekti ranog iskustva su trajni i ireverzibilni Efekti ranog iskustva su globalni (opšti)

9 Klark i Klark : Rano iskustvo, mit ili činjenica
Klarkovi analiziraju tri grupe studija: Studije na deci odrasloj u uslovima ekstremno teškog socijalnog lišavanja (izolacije) Studije o razvoju domske dece i dece gajene u porodici ali u krajnje nepovoljnim uslovima Studije o delovanju kompenzatornih programa -

10 Studije na deci odrasloj u uslovima ekstremno teškog socijalnog lišavanja (izolacije)
-Psiholingvistička studija jednog modernog divljeg deteta, S. Kertis- potvrđuje ireverzibilno negativno dejstvo ranog jezičkog lišavanja - Studija blizanaca ; J. Koluhova – ukazuje da su efekti ranog negativnog iskustva nadoknadivi

11 Studije o razvoju domske dece i dece gajene u porodici ali u krajnje nepovoljnim uslovima
Deca iz Kreša u Libanu, Denis – rano detinjstvo (prve dve godine) je kritičan period za razvoj inteligencije Gvatemalska studija, Kegan – efekti ranog iskustva su nadoknadivi

12 Dejstvo kompenzatornih programa
Efekte treba tumačiti u kontekstu sadržaja primenjenih programa i testova evaluacije Efekti su bolji u domenima u kojima je stepen početnog zaostajanja manji Dugotrajni programi dodatne stimulacije daju bolje efekte od kratkotrajnijih Efekti su bolji što je raniji uzrast na kome se počinje sa primenom programa


Скинути ppt "Rano iskustvo."

Сличне презентације


Реклама од Google