Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА
2
– вербална комуникација КАКО је речено (карактеристике гласа)
ШТА је речено – садржај – вербална комуникација КАКО је речено (карактеристике гласа) – паравербална комуникација ШТА ЈЕ ПРАТИЛО говор (контекст) - невербална комуникација
3
Вербална комуникација
Вербална комуникација може бити: 1. усмена и 2. писана Писана комуникација обезбеђује записе за будућност. Предности и недостаци Усмена комуникација важно је знати због чега улазимо у конверзацију понашање током разговора треба прилагодити особи или особама са којима разговарамо пожељно је запамтити имена саговорника. треба бити активан слушалац.
4
Вербална усмена комуникација
Трба водити рачуна о: интонацији избегавати мононију и једнобојност у гласу, наглашавати битне сегменте усклађивању фацијалне експресије са говором.
5
Паравербалне комуникације:
Брзина Ритам Јачина гласа Боја гласа Арткулација Мелодија Јасноћа Смејање и други гласови
6
Тон гласа: тон не би требало да буде превише груб, али ни превише умилан. Важно је да тон буде самоуверен. Интензитет (јачина) гласа: што је интензитет већи разумевање саговорника је боље. Промена јачине (интензитета) звука односно гласа даје осећај динамичности. Боја гласа: условљена полом и физиолошким карактеристикама човека, међутим може бити и релевантан показатељ «психичког стања» особе. Висина гласа зависи од: природе и темперамента особе, од њеног васпитања, односа према саговорнику и тренутног расположења
7
Темпо се изражава бројем изговорених слогова у секунди
Темпо се изражава бројем изговорених слогова у секунди. Брзина говора, односно темпо, зависи од: спољашњих фактора и унутрашњих фактора Вокална бука помаже у изражавању ставова и осећања (смех, крике радости односно уживања, бола као и уобичајене изразе гађења, тријумфа и слично)
8
Коришћење паузе Паузе могу бити: гласне и безгласне. Пауза може бити:
Паузе могу бити: гласне и безгласне. Пауза може бити: Логичка или пауза разграничења Психичка Ритмичка Техничка Пауза услед истицања Пауза оклевања Пауза прекида говора
9
Невербална комуникација
процес комуникације кроз примање и слање негласовних порука потврђује изговорено, обликује, мења, допуњује вербално, изражава емоције, намере и очекивања, пружа информације о реаговању на дато саопштење, пружа информације о нама.
10
Невербална комуникација има вишеструке функције:
користи се да би нагласила вербалну поруку, допуњује вербалну поруку, али може бити и контрадикторна са њом. регулише интеракције може бити замена за вербалну поруку
11
Канали невербалне комуникације
Контакт очима Изрази лица Покрети главом Гестови и покрети тела Држање и став Раздаљина и оријентација Додир Изглед
Сличне презентације
© 2023 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.