Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Процесни приступ Радна недеља Тематска целина Циљ 4

Сличне презентације


Презентација на тему: "Процесни приступ Радна недеља Тематска целина Циљ 4"— Транскрипт презентације:

1

2 Процесни приступ Радна недеља Тематска целина Циљ 4
3. Процеси и процесни приступ Оспособљавање за адекватно сагледавање места,улоге и значаја процеса у савременим пословним системима.Разумевање процесног приступа,препознавање процеса по врстама,инжењеринга и реинжењеринга пословних процеса.Сагледавање места и значаја управљања процесима у савременој производној и пословној пракси Тематска јединица 3.1 Зашто процеси? Сагледавање значаја процеса као посебног вида структуре пословних система 3.2 Процесни приступ Упознавање са значајем и поступком примене процесног приступа.Разумевање тока и корака процесног приступа 3.3 Врсте процеса Разумевање најважнијих критеријума разврставања процеса и препознавање основних врста.Посебно рутинских,креативних, приоритетних,критичних и кључних процеса

3 ИНЖЕЊЕРИНГ ПРОЦЕСА И ПРОЦЕСНИ ПРИСТУП су основа за:
Зашто процеси? ИНЖЕЊЕРИНГ ПРОЦЕСА И ПРОЦЕСНИ ПРИСТУП су основа за: 1. Уређење П.С. структура, подела рада, дефинисање одговорности ... 2. Савремено и ефикасно управљање . . . н. Примену стандарда (било ког)

4 ПОДЕЛЕ ПРОЦЕСА (виђење релевантних аутора)
Врсте процеса ПОДЕЛЕ ПРОЦЕСА (виђење релевантних аутора) Melan (1992): производни и услужни процеси Harrington (1991): пословни процеси Bergman i Klefsjo (1995): функционални и индивидуални процеси Firma “Ericsson”: оперативни, подешавајући и управљачки процеси Rentzhog (1997): базни и подржавајући процеси

5 Критеријуми разврставања:
Врсте процеса ВРСТЕ ПРОЦЕСА Р.бр. Критеријуми разврставања: Процеси могу бити: 1 Врста предмета рада 1.1 Производни 1.2 Услужни 2 Утицај на предмет рада 2.1 Директни 2.2 Индиректни 3 Посебности система 3.1 Специјализовани 3.2 Универзални 4 Начин одвијања, тока, извршења 4.1 Рутински 4.2 Креативни 4.3 Комбиновани 5 Интегрисаност 5.1 Интегрисани (индивидуални) 5.2 Неинтегрисани (функционални) 6 Испуњење пословних циљева (директно и индиректно) 6.1 Базни 6.2 Подржавајући

6 Врсте процеса ВРСТЕ ПРОЦЕСА Р.бр. Критеријуми разврставања:
Процеси могу бити: 7 Стање и значај процеса у односу на тренутне циљеве пословног система 7.1 Приоритетни 7.2 Критични 7.3 Кључни 8 Врсте надлежности и одговорности 8.1 Процеси оперативног рада 8.2 Процеси управљања 8.3 Комбиновани 9 Учесталост 9.1 Свакодневни 9.2 Повремени 9.3 Веома ретки 10 Учешће човека и опреме за рад у извршењу процеса 10.1 Процеси ручног рада 10.2 Процеси аутоматизованог рада 10.3 Комбиновани 11 Припадност кључним фазама стварања и функционисања система 11.1 Процеси пројектовања система 11.2 Процеси уређења система 11.3 Процеси функционисања система

7 ТОК АКТИВНОСТИ ПРОЦЕСНОГ ПРИСТУПА
Процесни приступ ТОК АКТИВНОСТИ ПРОЦЕСНОГ ПРИСТУПА

8 Процесни приступ ТОК АКТИВНОСТИ ПРОЦЕСНОГ ПРИСТУПА

9 Врсте процеса ПИТАЊА: Врсте процеса.
Које поделе процеса имају посебан значај? Који процеси су приоритетни? Који процеси су критични? Који процеси су кључни’?

10 Инжењеринг и реинжењеринг процеса
Радна недеља Тематска целина Циљ 5 3. Процеси и процесни приступ Оспособљавање за адекватно сагледавање места,улоге и значаја процеса у савременим пословним системима.Разумевање процесног приступа,препознавање процеса по врстама,инжењеринга и реинжењеринга пословних процеса.Сагледавање места и значаја управљања процесима у савременој производној и пословној пракси Тематска јединица 3.4 Инжењеринг и реинжењеринг процеса Разумевање места и значаја инжењеринга и реинжењеринга процеса.Препознавање разлика између инкременталног побољшања процеса,редизајна и радикалне промене процеса 3.5 Управљање процесима Сагледавање свих предности управљања процесима помоћу индикатора успешности процеса у односу на класично управљање помоћу циљева организационих целина

11 КОРАК 10: Преиспитивање, побољшање и/или реинжењеринг процеса
Процесни приступ КОРАК 10: Преиспитивање, побољшање и/или реинжењеринг процеса Избор критичних процеса за преиспитивање, побољшање и реинжењеринг процеса; Одређивање тима за преиспитивање, побољшање и реинжењеринг процеса; Обука тима; Ажурирање података о процесу; Снимање постојећег стања процеса; Анализа стања процеса; Предлог побољшања или реинжењеринга процеса; Упоредна анализа постојећег и новог стања, и План спровођења решења

12 КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС?
Инжењеринг и реинжењеринг процеса КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС? поремећаји У Л А З Материјал Алат Документација Енергија Информације Ток процеса ИЗЛАЗ - ПРЕДМЕТ РАДА - ИНФОРМАЦИЈЕ ДОКУМЕНТАЦИЈА (ЗАПИСИ) Р Е С У Р С И П О Ч Е Т А К ЉУДИ ОПРЕМА ПРОСТОР ЕНЕРГИЈА К Р А Ј Фиксни (статички) МАТЕРИЈАЛ (ПРЕДМЕТ РАДА) покретни (динамички) ИНФОРМАЦИЈЕ ДОКУМЕНТА комбиновани

13 КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС?
Инжењеринг и реинжењеринг процеса КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС? ТОК ПРОЦЕСА (PROCESS FLOW) ПОЧЕТАК УЛАЗ ПРЕДМЕТА РАДА ВЕЗА СА ПРЕТХОДНИМ ПРОЦЕСИМА (из мреже, логичког стабла, каталога) ПУТАЊА СТВАРАЊА ПРОИЗВОДА И/ИЛИ ПРУЖАЊА УСЛУГА НА ДИРЕКТАН ИЛИ ИНДИРЕКТАН НАЧИН (линија редоследа одвијања активности, операција, ...) A - 1 A - 2

14 КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС?
Инжењеринг и реинжењеринг процеса КАКО ТРЕБА ПРИКАЗАТИ ПРОЦЕС? ТО К П Р О Ц Е С А (PROCESS FLOW) УЛАЗ ПОДЛОГА, ОСНОВА ЗА ИЗВРШЕЊЕ АКТИВНОСТИ (упутства, поступци, ...) НАЗИВ АКТИВНОСТИ (подпроцеса) ИЗВРШИОЦИ A - i ИЗЛАЗ РЕЗУЛТАТА РАДА А-и У ВИДУ ПОДЛОГА ЗА ИЗВОЂЕЊЕ ДРУГИХ АКТИВНОСТИ И ПРОЦЕСА (одлуке, записи, ...) A - n КРАЈ ВЕЗА СА НАРЕДНИМ ПРОЦЕСИМА (из мреже, логичког стабла, каталога) ИЗЛАЗ ПРЕДМЕТА РАДА

15 ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА
Инжењеринг и реинжењеринг процеса ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА Друга половина XX века и почетак XXI века Убрзане промене технологије и тржишних услова Потребе за брзим и лаким прилагођавањима Развој нових концепата рада и управљања ОРГАНИЗАЦИОНУ СТРУКТУРУ ОРИЈЕНТИСАНИ СУ НА ПРОЦЕСЕ

16 ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА
Инжењеринг и реинжењеринг процеса ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА КАКО СЕ ОБИЧНО РАДИ ? КАКО ТРЕБА РАДИТИ ? ??? - Подела рада, надлежности и одговорности ПРОЦЕСНО ОРИЈЕНТИСАНА ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА - Куповина ИТ (РАЧУНАРА) - Информатичко пројектовање - Примена захтева стандарда - Вођење трошкова преко процеса - непогрешиво - ТОК ПРОЦЕСА - PROCESS FLOW - рационално - брзо ИТ - УПРАВЉАЊЕ ПРОЦЕСОМ ФУНДАМЕНТАЛНА РЕШЕЊА - П Р О Ц Е С И . . . - КРИТЕРИЈУМИ, МЕРИЛА КВАЛИТЕТА ПРОЦЕСА - параметри, атрибути - јединица мере - скале промена - начин утврђивања !!!? - СТАНДАРДИ - ОРГАНИЗАЦИЈА - КУПОВИНА РАЧУНАРA ФУНДАМЕНТАЛНА РЕ Ш ЕЊА - П Р О Ц Е С И

17 ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА
Инжењеринг и реинжењеринг процеса ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА Процеси као основа за поделу рада, надлежности и одговорности: П Р O Ц E С И A Н T M K У НЕ О К Р У Ж Е Њ Е КРИТЕРИЈУМИ - Специфичности технологије извршења - Сличности - Рационалност обједињење орган. извршења - Аутономност - Хијерархијска надређеност ПРИНЦИПИ И ПРАВИЛА ДА ИЗВОЂЕЊЕ (ИЗВРШЕЊЕ) У ОКВИРУ ПОСМАТРАНОГ ПОСЛОВНОГ СИСТЕМА ОРГАНИЗАЦИОНЕ ПОДЕЛА РАДА НАДЛЕЖНОСТИ И ОДГОВОРНОСТИ ЦЕЛИНЕ СИСТЕМАТИЗАЦИЈА РАДНИХ МЕСТА ПРОЦЕСИ ВРСТЕ РАДНИХ МЕСТА

18 ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА
Инжењеринг и реинжењеринг процеса - - (ОРГАНИЗОВАТИ ПРОЦЕС) * И Н Ж Е Њ E Р Г П O Ц С A - ПО ЋИ ОД ДОБРО ДЕФИНИСАНОГ ПРОЦЕСА (назив, шифра, почетак, крај, ... , место у мрежи процеса, у логичком стаблу процеса, у КАТАЛОГУ процеса, у МОДЕЛУ процеса.) ПРОЦЕСИ И ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА -ОДРЕДИТИ УЛАЗЕ У ПРОЦЕС И ИЗЛАЗЕ ИЗ ПРОЦЕСА -ДЕФИНИСАТИ ТОК (НАЧИН ОДВИЈАЊА) ПРОЦЕСА -ОДРЕДИТИ РЕСУРСЕ ПРОЦЕСА Организовање процеса, инжењеринг процеса и управљање процесом -УТВРДИТИ ПОДЕЛУ РАДА, НАДЛЕЖНОСТИ И ОДГОВОРНОСТИ ЗА ДЕЛОВЕ ПРОЦЕСА И ПРОЦЕС У ЦЕЛИНИ (СПЕЦИФИЦИРАТИ ПРОЦЕС) -ДЕФИНИСАТИ КРИТЕРИЈУМЕ: - ЗНАЧАЈНОСТИ ПРОЦЕСА - УСПЕШНОСТИ (способност, рационалност ...) - ПОУЗДАНОСТИ СТАБИЛНОСТИ -ОДРЕДИТИ НАЧИН УПРАВЉАЊА ПРОЦЕСОМ (контролне тачке, управљачке информације, начин прибављања и дистрибуције информација ...) - УСПОСТАВИТИ СИСТЕМ ЗА ПРЕИСПИТИВАЊЕ, УСАВРШАВАЊЕ, ... , РЕИНЖЕЊЕРИНГ ПРОЦЕСА -УПРАВЉАТИ ПРОЦЕСОМ (monitoring однoсno посматрање) (Д -> K -> Р) (детекција, компарација, регулација или посматрање, анализа, одлука, акција)

19 Управљање процесима

20 Управљање процесима Из чега се састоји систем за У.П.?
Процесни модел Регистри процеса Систем за препознавање ПKK Циљеви ПС (декомпоновани) Веза између процесног модела и циљева (да се препознају кључни процеси) Индикатори перформанси процеса Како се успоставља систем за У.П.? Софтверска подршка У.П.

21 Разлике између извршења, преиспитивања, побољшања или реинжењеринга и управљања процесом
Одреднице које се посматрају Извршење процеса Преиспитивање, побољшање или реинжењеринг процеса Управљање процесом Р.бр. Назив 1. ЦИЉ Остварење одговарајућег излаза из процеса Побошљање функционисања процеса и усклађивање са циљевима процеса који омогућавају испуњење захтева корисника Да се лако и тачно види како се процес одвија, колико је стварни излаз у складу са планираним, колико су стварни параметри процеса у складу са планираним 2. ИЗВРШИЛАЦ Запослени у процесу Тим за процес Власник процеса 3. ОСНОВНИ ПРЕДУСЛОВИ Простор, опрема, извршиоци, процедуре (поступци и упутства), радни налог Обучен тим за процес, адекватан приказ стања процеса, записи о контроли,рекламацијама... Успостављен систем за УП, Извештаји о индикаторима 4. ДОКУМЕНТАЦИЈА Радни налог, поступци, упутства, записи Процесни модел, ИД картон процеса; Шема процеса; Ток процеса са описом стања процеса Мрежа условљености процеса Табеле и дијаграми индикатора процеса са трендовима, записи о излазу из процеса, контроли, рекламацијама, ИД каторн процеса

22 Успостављање система за управљање процесима ФОНа
Глобални предмет рада? Специјализовани процес? Циљеви ФОНа: Задовољство клијента услугом; ... Кључни процеси: Извођење наставе; Организација испита; Индикатори успешности процеса Извођење наставе: Просечна оцена добијена од студената Однос броја студената који положе све испите у току уписане године и броја уписаних Индикатори успешности процеса Организација испита: Број нерасположивих сала Број неоправданих одсуства са дежурстава

23 Извршење процеса Организација испита

24 Управљање процесом Организација испита
Главни дежурни је дужан да дође на Факултет 15 минута пре почетка испита и да провери расположивост сала предвиђених за полагање испита. Уколико је нека од предвиђених сала заузета, главни дежурни контактира Продекана за наставу. Продекан за наставу након завршетка испитног рока попуњава Извештај о организацији испита у конкретном року, где уписује број нерасположивих сала дефинисаних у распореду испита. Након одржаног испита, главни дежурни попуњава Записник о одржаном испиту, где уписује ко се од дежурача није појавио на додељено дежурство. Након завршетка испитног рока, Продекан за наставу уноси у Базу података сарадника податке из свих записника о одржаним испитима. Број неоправданих одсуства сарадника Продекан за наставу уноси у Извештај о организацији испита у конкретном року. Одговорност за: Извршење Управљање Контролу (извршење) Контролу (управљање) Према процедури Д.СП.001 Организација испита Продекан за наставу Декан

25 Управљање процесима ПИТАЊА:
Основне активности (кораци) преиспитивања и побољшања и/или реинжењеринга процеса. Шема процеса као један од начина приказивања процеса. Ток процеса (Process flow) као један од начина приказивања процеса. Процеси као основа за поделу рада,надлежности и одговорности. Шта подразумева организовање процеса? Шта подразумева управљање процесима? Шта подразумева инжењеринг процеса? Разлике између извршења процеса;преиспитивања, побољшања и/или реинжењеринга процеса;и управљања процесом. Из чега се састоји и како се успоставља систем за управљање процесима?

26


Скинути ppt "Процесни приступ Радна недеља Тематска целина Циљ 4"

Сличне презентације


Реклама од Google