Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Kreativna ekonomija u svetu digitalizacije; Kultura, muzika, turizam

Сличне презентације


Презентација на тему: "Kreativna ekonomija u svetu digitalizacije; Kultura, muzika, turizam"— Транскрипт презентације:

1 Kreativna ekonomija u svetu digitalizacije; Kultura, muzika, turizam
Petar Đukić Kreativna ekonomija u svetu digitalizacije; Kultura, muzika, turizam

2 MUZIČKO STVARALAŠTVO KULURA I RAZVOJ
Iz sadaržaja : U fokusu je kreativne ekonomija i turizam u sklopu šire teme „Nova ekonomija“ Da li su “Exit” i “Guča” jedini srpski muzički brendovi? Šta se dobija od muzike?.Koje pretnje današnje muzike? Da li je muzika dovoljna sama sebi kao ekonomska aktivnost? Kuda danas ide popularna muzika? Hoće li se ikada isplatiti klasika? Muzička produkcija - kultura, film, teatar, igra… Tehnologije - muzička kultura i biznis Budućnost „žive“ muzike - u kreativnosti..

3 DUHOVNOST i interkulturalnost MUZIKE
Starac arhimandrit Tadej (Vitovnica) “KAKO DA IZMENIMO MISLI I DELA?” “gde je tu muzika” ? Divna Ljubojević: - Ovo što izvodimo "Melodi" i ja slušaju i Turci, Kinezi, Španci, Afrikanci, Francuzi, i svi uživaju u tom smirenju i ispunjenosti duha… Ofra Haza: Jevrejsko-arapska pop zvezda: preminula 2000:muzički spoj jevrejske, arapske i zapadne kulture. Poslušajte Yerushalayim Shel Zahav youtube:

4 Najpoznatije muzičke tragedije – kako i zašto? Obožavanje do smrti?
Džon Lenon, 8. XII 1980. Kistina Grimi , 10. jun 2016.

5 Možda da pođemo od muzičkog obrazovanja:
Najpre 6 zabluda i pitanja o muzici: Ko od nas pamti prijatne časove muzike? Da li je u redu da nam se svima sviđaju isti zvuci? Da li postoje pravci dobre i loše muzike? Zašto nam se muzički ukusi menjaju? Šta nam i zašto nešto u muzici postaje odvratno, tragično ili privlačno? Uloga medija.. Šta tehnološki progres donosi muzičkom stvaralaštvu, a šta biznisu?

6 Šta je muzika ekonomski?
Specifična usluga kao praznik za uši Muzika kao javno dobro – da li je lepota zvuka besplatna Sredstvo propagande Ljudi, muzika kao deo civilizacija Izvor i institucija - pozajmice i plagijati – NEKI IZVORI: Žak Atali: BUKA -Ogled o političkoj ekonomiji muzike, «muzika kao izuzetno sredstvo za predviđanje budućnosti ljudskih društava i za prevenciju njihovog srljanja u samoubistvo”. Samuelson: Institucije su odgovor zašto neke zemlje više od drugih uspevaju u dugom roku. Zaštita autorstva svakog stvaralaštva – uslov svih uslova Muzikonomija - Uvod u muzički menadžment, ekonomiju i marketing, prof. dr Dimitrija Bužarovskog Univerzitet u Nišu Dimitrije Golemović, Muzika zapadne Srbije

7 Španija – lider turizma i kreativne ekonomije

8 Kreativna ekonomija SRBIJE– etno biznis i stvaralaštvo
Kada je otpočeo muzički etno biznis u Srbiji? I kako je nastajala “Guča”? Dragačevski ćilimi: Tek posle rata okupljaju se žene čiji ćilimi će obići svet.. Na tu nit se nastavlja delo Dobrile Smiljanić u Sirogojnu… Tek kasnije dolazi uspeh Dragačevske trube Trubaštvo u Srbiji od19. veka kada je Knjaz Miloš u nameri da uveliča svečanosti na svom dvoru u Kragujevcu, naredio osnivanje prvog vojnog orkestra sa evropskim muzičkim instrumentima. U tu svrhu pozvao je svestrano muzički obrazovanog kapelnika Josifa Šlezingera. Srpski i ex Yu rok kao izvor Exita: Bregovićeva eklektika na filmu Čuveni sarajevski etno- pop rok A sevdah kao vladajući muzički izraz Balkana

9 Održivi turizam: muzika i narodno stvaralaštvo
Sva muzika je narodna: - pitanje porekla - izvora - svrhe U krajnjoj liniji sve zavisi od konzumenata – korisnika i izvođača MUZIKA: Kao razmena energije (koncerti…) Kao princip života “Sve bilo je muzika” - A. Dedić Kao estetika i inspiracija – ne zavisi uvek od sluha Nema čoveka koji ne može da razvije uživanje u nekoj vrsti muzike. Ali ponekad i agresiju…! Različitost je dobra – pre svega za razvoj

10 Podela dobara: gde pripada muzika?
Privatna dobra - Hamburger Odeća - Zakrčeni putevi sa drumarinom Muzika u privatnoj izvedbi Zajednički resursi - Riba u okeanu - Životna sredina Zakrčeni putevi bez drumarine Muzika sa radija i televizije Youtube Prirodni monopoli - Protivpožarna zaštita Gradska čistoća - Nezakrčeni putevi sa drumarinom Filharmonija Javna dobra - Sirena za uzbunjivanje - Nacionalna odbrana Nezakrčeni putevi bez drumarine Muzika Rivalitet (?) DA NE Isključivost (?) da ne Motivi (održivog) ekonomskog razvoja se mogu definisati šire kao težnja ka: - sve višoj efikasnosti - višem nivou sigurnosti - ekološkoj održivosti - kulturnom diverzitetu i razvoju kulture Primeri kontroverznih javnih dobara i zajedničkih resursa. Vidi sliku..

11 Muzika kao javno dobro – neometani pristup prednosti i mane: negativne eksternalije
Dominiraju lepe asocijacije: muzika i rekreacija, sport, zabava, zdravlje, socijalne aktivnosti… Ali ima o i onih loših: u zavisnosti od prekomernog korišćenja - najčešća negativne eksternalije: buka, monotonija… Evo primera preovađujućeg ukusa: “mladi u…. zaobilaze knjižare i pozorišta, ali zato jako vole da slušaju klabing muziku i narodnjake….”, Nedostaje: “u Zadru” i konkretizacija: slušaju: “Daru Bubamaru i Tompsona” (Prema nedavnom istraživanju u Hrvatskoj)

12 KRITIKA SAVREMENE MUZIKE
Sa pozicije tržišnih sloboda kritika ne postoji Ali , muzika kao sveprisutna komercijalna zabava je jedno a kulturna vrednost drugo!!! - Mora li muzika da bude komercijalna? Kako da opstane nešto što nije komercijalno.? Entuzijazam: odličan ali kratko traje Država: loš i neefikasan organizator, ali… Nevladin sektor: da, ali, kako do finansijske podrške Filantropija: donacije i sponzorstva – dobri sve do krize Kako U KRIZI očuvati nekomercijalnu muziku? Gde je klasika? Kako je to radio Mokranjac? Šta je sve radio Carevac Kako danas opstaju: Kolundžija, Madžar, Milenković, Pogorelić Radulović? Ni u svetu nema mnogo dobra za velike muzičke radnike? Jedno je sigurno: krizna vremena zahtevaju više rada i odricanja

13 SIROMAŠTVO, muzička kultura i SOCIJALNA ISKLJUČENOST
Apsolutno siromaštvo - Relativno siromaštvo -stvar konvencije Svetska banka pokušava da definiše “dohodno” siromaštvo, manje više neuspešno Ali, Hristos reče: “Blago siromašnima duhom…njihovo je carstvo nebesko…”. Nije rekao “siromašnima sluhom”… Muzička kultura, razvoj muzike, ples- igra, svirka, pevanje i pojanje – sve su to kreativne pretpostavke i izvori ekonomske aktivnosti i u najširem smislu… Muzika i kultura pomažu u prevladavanju siromaštva!!! Samo u kreativnoj kombinaciji – kultura – muzika – igra , stvaralaštvo je prilika za održivi razvoj

14 Hvala na pažnji!


Скинути ppt "Kreativna ekonomija u svetu digitalizacije; Kultura, muzika, turizam"

Сличне презентације


Реклама од Google