Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Analiza upotrebe digitalnih tehnologija u turističkoj ponudi Crne Gore na primjeru hotela u Baru Ivana Tomašević University Adriatic, Faculty for Business.

Сличне презентације


Презентација на тему: "Analiza upotrebe digitalnih tehnologija u turističkoj ponudi Crne Gore na primjeru hotela u Baru Ivana Tomašević University Adriatic, Faculty for Business."— Транскрипт презентације:

1 Analiza upotrebe digitalnih tehnologija u turističkoj ponudi Crne Gore na primjeru hotela u Baru Ivana Tomašević University Adriatic, Faculty for Business Economics and Law Bar, Montenegro Sandra Đurović University Adriatic, Faculty for Business Economics and Law Bar, Montenegro Nikola Abramović University Adriatic, Faculty for Business Economics and Law Bar, Montenegro   The topics of internationalization and cognitive styles have been investigated extensively in an unrelated manner over decades. From the latter psycho-sociological approach, it can be stated that the decision maker cognitive characteristics have an impact on the organization’s strategic decisions. Goal of proposal is to enlighten the influence of the manager’s cognitive style on international business (IB) decisions of small-and-medium enterprises (SMEs). Main focus is devoted toward examining managers’ cognitive capability choices about internationalization process. In the intersection of decision making, cognitive styles and internationalization process.

2 kvalitet internet prisutnosti (4 parametra)
U radu je prikazana analiza trenutnog stanja upotrebe digitalnih tehnologija od strane kategorisanih pružalaca usluga hotelskog smeštaja u opštini Bar. Analizirani su: kvalitet internet prisutnosti (4 parametra) nivo umrežavanja sa lokalnim turističkim preduzećima, (4 parametra) korišćenje logističkih inovacija u turizmu (3 provajdera) i intenzitet korišćenja društvenih mreža. (3 parametra) Cilj je bio da se identifikuje nivo aktuelnog digitalnog prepoznavanja i stepen korišćenja informacionih tehnologija kako bi se ukazalo na neiskorišćeni potencijal za razvoj preduzetništva u hotelskoj industriji. PREDMET TEORIJA DISKUSIJA METODOLOGIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases ZAKLJUČCI

3 Izazov za turističke destinacije je:
Razvoj SMART (pametnog) turizma i upotreba digitalnih tehnologija u turizmu Navedeno podrazumijeva umrežavanje turističkih sadržaja širom zemlje u pravcu ostvarivanja „pametnog iskustva“ turiste kroz angažovanje lokalne zajednice u kreiranju vrijednosti i stvaranja „pametnog poslovnog ekosistema“. Izazov za hotele je: Hoteli na turističkim destinacijama moraju iskoristiti nove tehnologije i uključiti različite poslovne, socio-kulturne, psihološke i obrazovne komponente u svoju ponudu. PREDMET Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

4 Da li se radi o tehnološkom napretku u sektoru turizma?
„SMART turizam je novi koncept koji opisuje tehnološki, ekonomski i društveni razvoj podstaknut tehnologijama koje se oslanjaju na senzore, administriranjem velikim količinama podataka, velikim bazama podataka, otvorene podatke, nove načine povezivanja i razmene informacija kao i sposobnost da se izvode zaključci iz podataka i razviju nova znanja“ - Gretzel, Sigala, Ksiang, Koo (2015). Pitanje: Da li se radi o tehnološkom napretku u sektoru turizma? Oblast turizma se u velikoj mjeri oslanja na informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) koje se koriste za transformaciju ogromne količine podataka u kreiranje vrijednoti za ciljno tržište (turiste). Zapravo se radi o interkonekciji, sinhronizaciji i upotrebi različitih postojećih tehnologija za stvaranje nove vrijednosti.- Hojer i Vangel (2015). PREDMET TEORIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

5 3 nivoa pametnog turizma Gretzel, Sigala, Ksiang, Koo (2015) :
Riječ SMART u turizmu dobija novu formu i koristi se za definisanje turizma u kojem se koriste složeni analitički digitalni alati za vizualizaciju, dijeljenje podataka, donošenje odluka o podacima, stvaranje vrijednosti i sl. 3 nivoa pametnog turizma Gretzel, Sigala, Ksiang, Koo (2015) : SMART destinacije SMART iskustvo SMART biznis SMART biznis uključuje i različite biznise koji posluju u oblasti turizma poput hotela, turističkih agencija, nacionalnih turističkih organizacija, restorana, motela, provajdera turističkih usluga i sl. SMART biznis konceptom obuhvaćeni su i biznisi koji uglavnom ne posluju u oblasti turizma kao osnovne djelatnosti PREDMET TEORIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

6 Izvori konkurentske prednosti u Novoj ekonomiji (Sundac i Svast 2009) su: stvaranje brenda, ​​vlasništvo nad patentom, zaštitni znak, standardi i dizajn, odnosi sa zainteresovanim stranama (klijentima, kupcima, dobavljačima, partnerima, zaposlenima itd). U novom dobu koje zovemo informatičko doba, korišćenje digitalnih alata u hotelskom biznisu povećava intelektualni kapital hotela i konkurentsku prednost. Stvaranjem konkurentne prednosti u posjedovanju digitalnih resursa hotel povećava svoju tržišnu vrijednost na nivo gdje ona postaje mnogo veća od knjigovodstvene vrijednosti hotela. PREDMET TEORIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

7 Internet prisustvo i kvalitet prisustva
Analiza prikazuje stanje u hotelskom sektoru u Crnoj Gori na primjeru hotela u Baru. Istraženo je koliko kategorisani hoteli koriste nove tehnologije i uključuju različite poslovne, socio-kulturne, psihološke i obrazovne komponente u svoju ponudu. Istraživanje je sprovedeno na 53 kategorisanih hotela u Baru. Uzorkom nismo obuhvatili nekategorisane hotele čiji je broj znatno veći ali nisu adekvatni za analizu. Analizirani su hoteli sa aspekta pružanja podrške turistima koristeći ICT: Internet prisustvo i kvalitet prisustva anticipiranje potreba klijenta i pružanje preporuke kroz korištenje logističkih inovacija unapređenje iskustva na lokaciji kroz umrežavanje sa ostalim stejkholderima uključenost u društvene mreže ili sajtove koji dijele iskustva (Booking, Trip Adviser i sl) kako bi turisti mogli da podijele svoje iskustvo PREDMET TEORIJA METODOLOGIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

8 PREDMET TEORIJA METODOLOGIJA Tabela 1. Deskriptivna statistika Vrsta hotela u skladu sa kategorizacijom Ministarsrtva Broj hotela Broj ležaja 5 zvjezdica 4 zvjezdice 13 1311 3 zvjezdice 16 1258 2 zvjezdice 17 1974 1 zvjezdica 7 2096 UKUPNO 53 6639 Ukupan broj kategorisanih hotela u Crnoj Gori je 423 od čega je najveći broj registrovanih hotela u Budvi 113 a potom u Baru. Procenat hotela obrađenih uzorkom je 12,53% Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases

9 Tabela 2. Digitalni alati u hotelima
PREDMET TEORIJA DISKUSIJA METODOLOGIJA Naziv istraživane pojave Broj hotela za koje je odgovor DA Broj hotela za koje je odgovor NE Hoteli imaju internet sajt 53 Hoteli imaju sajt na engleskom 50 3 Hoteli imaju sajt na 2 ili više stranih jezika 39 14 Hoteli na sajtu prezentuju dodatne sadržaje Hoteli imaju ponudu na Trip Advisoru 36 17 Hoteli imaju ponudu na Bookingu Hoteli imaju svoju stranu na socijalnim mrežama Na sajtu je moguće podijeliti iskustva turista i dodati ocjenu i komentar Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases Hoteli imaju samo osnovno digitalno prisustvo u formi osnovnog sajta koji nije adekvatan za pretraživanje. (3 ili 4 strana veoma se teško nalazi po nazivu ili ključnim riječima)

10 Hoteli u Crnoj Gori nisu svjesni potreba korisnika tj
Hoteli u Crnoj Gori nisu svjesni potreba korisnika tj. 3 novoa potreba koje treba zadovoljiti Korištenje putne e-commerce platforme je na zadovoljavajućem nivou (Booking, raste potreba i za TripAdvisor... Ostali provajderi su slabo zastupljeni) (2) unapređenje iskustva na lokaciji kroz umrežavanje sa ostalim stejkholderima i promociju dodatnih atrakcija - nije uočena ni na jednom sajtu. Trend u ovoj oblasti je da se veliki hotelski lanci umrežavaju sa lokalnom zajednicom, povezuju se sa stejkholderima koji nisu samo direktni akteri u turističkoj industriji već sarađuju i sa telekomunikacionim kompanijama, lokalnom administracijom, edukativnim institucijama, provajderima transporta, kulturnim centrima, klasterima i NVO sektorom kako bi unaprijedili iskustvo turiste na destinaciji i kako bi odgovorili na sva 3 nivoa potreba. Preporuka za lokalnu administraciju na turističkoj destinaciji - odnose se na potrebu za dodatnim ulaganjem u infrastrukturu i softver kako bi se razvijali SMART gradovi i za ovu oblast posebno znacajne SMART destinacije. PREDMET TEORIJA DISKUSIJA METODOLOGIJA Search parameters: Scopus: Article & Review No year limit Title, Abstract Keywords Web of Science: Article Topic All years All databases ZAKLJUČCI


Скинути ppt "Analiza upotrebe digitalnih tehnologija u turističkoj ponudi Crne Gore na primjeru hotela u Baru Ivana Tomašević University Adriatic, Faculty for Business."

Сличне презентације


Реклама од Google