Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave

Сличне презентације


Презентација на тему: "Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave"— Транскрипт презентације:

1 Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
04/08/2019 Technical Assistance for strengthening the capacity of the institutions to manage and implement the operational programmes Godišnji Akcioni program za Srbiju IPA 2015 – Sektorski reformski ugovor za reformu javne uprave Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave Sastanak mreže lokalnih PR menadžera – SKGO Beograd, 14. mart 2019. Ovaj projekat finansira Evropska unija Projekat realizuje Ecorys u konzorcijumu sa VNG International, NALED, ECG i SVA

2 04/08/2019 Svrha projekta Temelj novom, strateškom komuniciranju reforme javne uprave sa svim javnostima Eksterna komunikacija Interna komunikacija, međuinstitucionalna koordinacija...

3 Potreba za strateškim usmerenjem komunikacije reforme
04/08/2019 Situaciona analiza Potreba za strateškim usmerenjem komunikacije reforme Poboljšanje interne komunikacije Identifikovanje mehanizama za efikasniju koordinaciju između institucija Poboljšanje komunikacijskih kapaciteta institucija javne uprave Jasne, dobro definisane procedure za internu i eksternu komunikaciju

4 Građani nemaju jasnu sliku o tome šta je javna uprava
04/08/2019 Percepcija građana Građani nemaju jasnu sliku o tome šta je javna uprava 24% ispitanika istraživanja zna šta je RJU 26% nikada nije čulo za taj proces 46% čulo za koncept RJU, ali ne znaju šta to podrazumeva Nedefinisana i nerealna očekivanja

5 Šta treba da uradimo? TRANSFORMACIJA ISKUSTVA
04/08/2019 Šta treba da uradimo? TRANSFORMACIJA ISKUSTVA Кomunikacija o reformama = Komunikacija o boljem životu građana i razvoju društva Lični značaj jer odgovara na potrebe ljudi tj. proverljivo u ličnom iskustvu (smisao, razgovor o utiscima) Posledica: teme koje se odnose na reformu javne uprave postaju prisutnije u javnosti, a potom i da sve više utiče na stavove i ponašanja.

6 Percepcija građana Šta treba da uradimo?
04/08/2019 Percepcija građana Građani ne razumeju jezik javne uprave - složen i nerazumljiv većini ciljnih grupa Šta treba da uradimo? Prevođenje“ reformi i njihovih prednosti na razumljiv i jasan jezik kroz praktične primere

7 04/08/2019 Naš pristup transformaciji iskustva građana zasniva se na tri aspekta komunikacije: Komuniciranje uspeha reforme - služi izgradnji poverenja i jačanju javne podrške (Komponenta 1) Komuniciranje podrške EU - modernizacija javne uprave i usklađivanje sa standardima EU (Komponenta 2) Komuniciranje procesa reforme javne uprave - pomaže vladi i državnim službenicima i službenicima u lokalnim samoupravama da razumeju svoju ulogu u reformama (Komponenta 3)

8 aktivnosti u svakoj instituciji zajedničke aktivnosti
04/08/2019 Mreža Anketa Koordinacija aktivnosti u svakoj instituciji zajedničke aktivnosti kombinacija resursa razmena najboljih praksi

9 „Sociogram“ Manjak jasnih procedura u internoj komunikaciji
04/08/2019 „Sociogram“ Manjak jasnih procedura u internoj komunikaciji Nedovoljna informisanost o refomi javne urpave Nedostatak dvosmerne komunikacije Percepcija građana o službenicima javne uprave Nedostatak razumevanja rukovodilaca za komunikaciju sa javnostima Navedite vaše iskustvo, prepreke sa kojima se srećete a da ih nismo pomenuli

10 Generalna zapažanja Neujednačena praksa
04/08/2019 Generalna zapažanja Neujednačena praksa Nedovoljno standardizirane procedure ili čak nedostatak procedura Nedovoljni kapaciteti Različiti stilovi komuniciranja – nema uniformnosti Lični kontakti

11 Ključni nalazi DEMISTIFIKACIJA UPRAVE
04/08/2019 Ključni nalazi DEMISTIFIKACIJA UPRAVE NEKONZISTENTNOST ZAKONSKIH ODREDBI KOMUNIKACIJA JE JEDNOSMERNA Službenici jasno prepoznaju nedostatak dvosmerne komunikacije u svakodnevnom radu Institucije ne komuniciraju, samo informišu javnost (sve analize) NEDOVOLJNA MOTIVISANOST Službenika, građana i medija EU PODRŠKA NEDOVOLJNO PREPOZNATA PAR i evropske integracije su dva međusobno povezana procesa

12 Ključni nalazi RJU JE NEDOVOLJNO PREPOZNATA
04/08/2019 Ključni nalazi RJU JE NEDOVOLJNO PREPOZNATA Službenici – nema jasno definisanih uloga i odgovornosti prema građanima Građani – ne povezuju RJU sa svojim iskustvima, negativna konotacija reči „reforma“ Dokumenti - Ne prepoznaje se važnost komuniciranja promena i reformskih procesa u javnoj upravi sa javnošću NEDOVOLJNA POVEZANOST USLUGA Strategije i akcioni planovi se razvijaju odvojeno, potrebna veća sinergija (RSJP) Iskustvo službenika je da je nemoguće odgovoriti zahtevima građana, dupliran posao (papir još „živi) Građani nemaju doživljaj da se sistematski rešavaju problemi

13 Hvala na pažnji Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
04/08/2019 Technical Assistance for strengthening the capacity of the institutions to manage and implement the operational programmes Godišnji Akcioni program za Srbiju IPA 2015 – Sektorski reformski ugovor za reformu javne uprave Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave EuropeAid/138101/DH/SER/RS Hvala na pažnji Ovaj projekat finansira Evropska unija Projekat realizuje Ecorys u konzorcijumu sa VNG International, NALED, ECG i SVA


Скинути ppt "Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave"

Сличне презентације


Реклама од Google