Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА Проф. др Миленко Кундачина Универзитет у Крагујевцу Учитељски факултет у Ужицу
2
Наставник је основни чинилац система образовања, а ефикасност тог система зависи углавном од: Базичног образовања Континуираног усавршавања Његовог статуса у друштву
3
Квалитет наставничке професије зависи од: Квалитетног базичног образовања Стицања основних професионалних компетенција Сталног стручног усавршавања
4
Систем стручног усавршавања у Републици Србији
Систем стручног усавршавања у Републици Србији Уочени проблеми: евалуација програма усавршавања; доступност показатеља квалитета програма усавршавања; неусаглашеност понуде програма и потребе запослених у образовању; посредне индикације о незадовољавајућем квалитету програма од стране наставника – неприменљивост знања и понекад некомпетентност реализатора програма ( Станковић, 2011).
5
Стратегија: Концепција планирања и реализације пограма стручног усавршавања у оквиру наставничких факултета који образују наставнике имплементирана у постојећи систем стручног усавршавања.
6
АКРЕДИТАЦИЈА ПРОГРАМА
ЕВАЛУАЦИЈА ПРОГРАМА ОРГАНИЗАЦИЈА И РЕАЛИЗОВАЊЕ ПРОГРАМА АКРЕДИТАЦИЈА ПРОГРАМА АПЛИЦИРАЊЕ СА ПРОГРАМИМА
7
Проблемско-садржајна усмереност научних и стручних радова
Општа питања, полазишта и финкционисање Искуства у другим земљама Индивидуалне потребе Рад центара за усавршавање запослених у образовању Програми стручног усавршавања Дидактички аспекти
8
Проблемско-садржајна усмереност научних и стручних радова
Евалуација програма Облици усавршавањеа Чиниоци стручног усавршавања –школа, директор, стручни сарадници Индивидуални облици усавршавања Оспособљавање приправника Улога стручних органа
9
Фрагментарни и некохерентни приступ
Апликативна истраживања Анкетирање учесника, без урађених пројеката Пригодни узорци Евалуаторска улога Узгредна запажања Мишљења и ставови
10
Предмет истраживања Мотивације наставника за стручно усавршавање
Мотивације наставника за стручно усавршавање Мишљења наставника о потребама Ставови наставника према усавршавању Начини остваривања Евалуација Мишљења наставника о програмима, облицима и методама Индивидуално усавршавање Заступљеност врста програма и облика усавршавања Коришћење литературе
11
Недостаци парцијалних аналитичких истраживања
Недостаци парцијалних аналитичких истраживања Нису давани одговори како усавршавањем наставника побољшати и задовољити потребе Нису имала упориште у претходним истраживањима па су се понављала Недостатак акционих истраживања па се промене нису могле дешавати у ходу. Извођена аналитичким поступцима као функционална истраживања (нису откривала праву природу узрочно-последичних веза, унутрашња својства, није сагледаван дидактичко-методички процес реализације)
12
иновацијска, и евалуацијска 1000 библиографских јединица
: По карактеру иновацијска, и евалуацијска 1000 библиографских јединица
13
Теоријски приступ дедукција
: Теоријски радови дедукција Теоријски приступ дедукција
14
Емпиријска истраживања
: Емпиријска истраживања дедукција
15
и : Стручно усавршавање Напредовање у звањима
16
Смерови у емпиријском приступу
У процена ефикасности система – мишљење и процена различитих процењивача Повезаност између облика стручног усавршавања и успешности наставника
17
Истраживањима доћи до одговора:
Колики је и какав утицај наставника на избор акредитованих програма? Колико су повезани садржаји усавршавања са знањима стеченим на факултету? Каква је мотивисаност наставника за усавршавање напредовањем у звањима. Колико програми подстичу самообразовну активност наставника? Колико школе подстичу стварање услова за стручно усавршавање? Колико су програми усавршавања усаглашени са жељом и потребама наставника и развојем науке?
18
Колико се постојећом понудом програма обезбеђује континуираност, систематичност у знањима и вештинама? Колико је увођењем система напредовања наставника у стручна звања успостављен систем евалуације њиховог рада? Колико су моделом акредитованих програма запостављени остали облици усавршавања? Како функционише целовит модел стручног усавршавања и напредовања? Које су потешкоће и проблеми са променама у пракси?
19
Каква је повратна информација о ефектима обучавања на унапређивање наставне праксе?
Какве су промене у савовима наставника према успостављеном моделу усавршавања?
20
УЛОГА НАСТАВНИЧКИХ ФАКУЛТЕТА
Потреба повезивања нивоа образовања и стручног усавршавања, полазећи од целовитости концепције професионалног развоја наставника; Потреба за што већим укључивањем наставничких факултета у понуде програма стручног усавршавања; Већа могућност и компетентност ових високошколских институција у препознавању потреба наставника и понуди квалитетних програма стручног усавршавања.
Сличне презентације
© 2024 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.