Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
AKADEMSKA ČESTITOST: PREDUSLOV I GARANT KVALITETA VISOKOG OBRAZOVANJA
Ivanka Popović Univerzitet u Beogradu
2
Overall Ranking Controlling for Level of Economic Development
3
Šta je dovelo do gubitka poverenja javnosti?
Period pre akreditacije VŠU kada je došlo do hiperprodukcije doktorskih disertacija Nekoliko doktorskih disertacija javnih ličnosti čija je originalnost dovedena u pitanje
4
Saniranje štete ili promena mentaliteta?
5
Elektronski uvid javnosti u doktorske disertacije na UB
6
Nacionalni sistem za otkrivanje plagijata
Poljska, Češka, Slovačka, Makedonija, …
8
ETINED Simpozijum, Strazbur, 20. novembar 2018
10
Crna Gora Nacrt Zakona o akademskom integritetu
Nacionalni dokument koji će postaviti principe, politike i procedure o akademskom integritetu koji će biti obavezujući za sve VŠU u Crnoj Gori M. Bošković, Kancelarija Saveta Evrope u Crnoj Gori
11
Strengthen integrity and combat corruption in higher education in Serbia
Baseline assessment 21 policy reccomendations Priorities Digital resources for students on academic integrity Peer learning Raising awareness Actions (main) Conference on Ethics, Transparency and Integrity in Budva, Belgrade Roundtable in Belgrade 4 public debates on plagiarism and academic writing Regional roundtable in Skopje Study visit to Gothenburg University Survey on the views on academic integrity (2470 faculty members and students) ETINED plenary Promocija 12.02!
12
Druge zemlje - Irska Jula godine Republika Irska je uvela zakon koji definiše specifične prestupe vezane za usluge akademskog varanja koje bi dovele do podnošenja tužbi protiv tkz “ essay mills” i drugih sličnih usluga.
13
Druge zemlje - Ujedinjeno kraljevstvo
Draper i Newton su predložili nacrt zakona koji bi se bavio akademskim varanjem. Prepoznaje se kao prestup “realizacija dela ili celine nastavne obaveze koju je student upisan u VŠU dužan da ispuni kao deo predmeta umesto studenta bez autorizacije nastavnika”
14
Druge zemlje - Češka Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
15
10 000 učesnika 22 jezika 67% potpuno popunjenih upitnika
Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
16
Zemlje obuvaćene GEMS ispitivanjem
Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
17
Nekoliko primera Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
18
Razlozi varanja Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
19
Zakonitost usluge Veronika Kralikova, Mendelov univerzitet, Brno
20
Analiza istraživanja o akademskom varanju
Phil Newton, Swansea University
21
Alarmantan trend Phil Newton, Swansea University
23
Kako dalje? Sokrat Najvažnije od svih znanja je “kako najbolje živeti”. Sokrat ukazuje da odgovor nije jednostavan i da većina ljudi živi u sramnom neznanju o etičkim i moralnim pitanjima. T.C.Brickhouse, N.D. Smith, The Philosophy of Socrates, Westview Press, Boulder, 2000, p. 30
24
Model Humboldt-ovskog visokog obrazovanja je i dalje inspiritivan
“Neminovno ima određenih vrsta znanja koja moraju biti opšte prirode i, još važnije, neophodno je određeno negovanje uma i karaktera koje nikome ne sme da bude uskraćeno. Ljudi očigledno ne mogu da budu dobre zanatlije, trgovci, vojnici ili poslovni ljudi ako, bez obzira šta im je zanimanje, nisu dobra, čestita i dobro obaveštena ljudska bića i građani. Ako se ova osnova postavi tokom školovanja, profesionalne veštine se lako kasnije stiču, a pojedinac je uvek slobodan da se kreće od jednog zanimanja do drugog, kako to često biva u životu.” Wilhelm von Humboldt (1767–1835)
25
Univerzitet u Beogradu Studentski trg 1, 11000 Beograd
Сличне презентације
© 2024 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.