Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

ПРОЈЕКТНО ПЛАНИРАЊЕ Министарство просвете и спорта Београд, мај 2007.

Сличне презентације


Презентација на тему: "ПРОЈЕКТНО ПЛАНИРАЊЕ Министарство просвете и спорта Београд, мај 2007."— Транскрипт презентације:

1 ПРОЈЕКТНО ПЛАНИРАЊЕ Министарство просвете и спорта Београд, мај 2007.
Јасмина Николић и Јелена Најдановић Томић Обука за израду предлога пројекта,

2 Циљеви семинара Стицање или унапређивање знања о изради пројекта
Развијање вештине израде пројекта кроз вежбање писања појединих делова предлога пројекта Упознавање различитих образаца за подношење предлога пројекта

3 Садржај семинара УВОДНЕ АКТИВНОСТИ ШТА ЈЕ ПРОЈЕКАТ?
ШТА ЈЕ ПРЕДЛОГ ПРОЈЕКТА? СТАНДАРДНА СТРУКТУРА ПРЕДЛОГА ПРОЈЕКТА ДЕФИНИСАЊЕ ЦИЉЕВА ПРОЈЕКТА ПЛАНИРАЊЕ ПРОЈЕКТНИХ АКТИВНОСТИ ИЗРАДА БУЏЕТА ПРАЋЕЊЕ И ЕВАЛУАЦИЈА ПРОЈЕКТА РИЗИЦИ И ОДРЖИВОСТ ПРОЈЕКТА ИНФОРМАЦИЈЕ КОЈЕ ОЛАКШАВАЈУ НАЛАЖЕЊЕ ДОНАТОРА ЕВАЛУАЦИЈА СЕМИНАРА Обука за израду предлога пројекта,

4 ШТА СУ ПРОЈЕКТИ? АНАЛИЗА, ПЛАН И
ПЛАН И АКЦИЈЕ У ПРАВЦУ РЕШАВАЊА НЕКОГ ПРОБЛЕМА ИМАЈУ СВРХУ – ДА РЕШЕ ОДРЕЂЕНИ ПРОБЛЕМ - ЈАСНО ДЕФИНИСАНЕ ЦИЉЕВЕ И ЈАСНО ДЕФИНИСАНЕ РЕЗУЛТАТЕ КРЕИРАЈУ ПРОМЕНЕ - САДРЖЕ ЈАСАН ПЛАН ПРОМЕНЕ - ПРОИЗВОДИ ПРОМЕНЕ КОЈЕ СУ МЕРЉИВЕ И ТРАЈНЕ МОЖЕ СЕ ПРОЦЕЊИВАТИ ЊИХОВ УСПЕХ - РАЗЛОЖЕНИ СУ НА МЕРЉИВЕ ЦЕЛИНЕ - МОЖЕ СЕ ПРОЦЕЊИВАТИ КОНАЧАН УСПЕХ РЕАЛНИ СУ -ЗАСНОВАНИ НА РАЗМАТРАЊУ РАСПОЛОЖИВИХ ФИНАНСИЈСКИХ И ЉУДСКИХ ПОТЕНЦИЈАЛА ВРЕМЕНСКИ И ПРОСТОРНО ОГРАНИЧЕНИ - ПОЧЕТАК-КРАЈ - ЈАСНО РАЗДВОЈЕНЕ ФАЗЕ - СПРОВОДЕ СЕ НА ОДРЕЂЕНОМ МЕСТУ И У ОДРЕЂЕНОМ КОНТЕКСТУ КОМПЛЕКСНИ СУ - ПОТРЕБНЕ СУ РАЗЛИЧИТЕ ВЕШТИНЕ ПЛАНИРАЊА И СПРОВОЂЕЊА - ПОДРАЗУМЕВАЈУ ТИМСКИ РАД И САРАДЊУ

5 ЕЛЕМЕНТИ ПРОЈЕКТНОГ ЦИКЛУСА
АНАЛИЗА ПОТРЕБА АНАЛИЗА ПРИОРИТЕТА И МОТИВАЦИЈЕ ПОСТАВЉАЊЕ ОПШТИХ И СПЕЦИФИЧНИХ ЦИЉЕВА ПЛАНИРАЊЕ АКТИВНОСТИ БУЏЕТИРАЊЕ ПЛАНИРАЊЕ ПРАЋЕЊА И ЕВАЛУАЦИЈЕ ПЛАНИРАЊЕ ПРОЈЕКТА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈА СПРОВОЂЕЊЕ ПРОЈЕКТА УПРАВЉАЊЕ ВРЕМЕНОМ ПРКУПЉАЊЕ СРЕДСТАВА И УПРАВЉАЊЕ НОВЦЕМ УПРАВЉАЊЕ ЉУДИМА И ТИМСКИМ РАДОМ СИСТЕМАТСКО ПРАЋЕЊЕ И ПРИКУПЉАЊЕ ПОДАТАКА О РЕАЛИЗАЦИЈИ ПРОЈЕКТА МОНИТОРИНГ ПРАЋЕЊЕ АНАЛИЗА ПРИКУПЉЕНИХ ПОДАТАКА И ДОНОШЕЊЕ СУДА О УСПЕХУ ЕВАЛУАЦИЈА

6 Шта је предлог пројекта
Шта је предлог пројекта? (пројектни захтев, образац за подношење пројекта, апликација) Писани документ Захтев донатору за добијање финансијске подршке Средство комуникације Стандардна форма са одређеном структуром Нацрт који показује како се решава проблем План акције Појединачни и тимски производ

7 СТАНДАРДНА СТРУКТУРА ПРЕДЛОГА ПРОЈЕКТА
СТАНДАРДНА СТРУКТУРА ПРЕДЛОГА ПРОЈЕКТА ПРОПРАТНО ПИСМО НАСЛОВНА СТРАНА САДРЖАЈ САЖЕТАК, РЕЗИМЕ УВОД ДЕФИНИЦИЈА ПРОБЛЕМА ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ ПЛАН АКТИВНОСТИ БУЏЕТ ПРОЈЕКТА ЕВАЛУАЦИЈА ПРОЈЕКТА АНЕКСИ

8 Стандардна структура предлога пројекта
ПРОПРАТНО ПИСМО Упућено одређеној особи Разлог обраћања Укупна цена пројекта Врста и циљ пројекта Име особе за будуће контакте Потпис особе са највећом функцијом НАСЛОВНА СТРАНА Атрактивна Назив донаторске организације Назив пројекта Назив и адреса ваше организације

9 САДРЖАЈ САЖЕТАК, РЕЗИМЕ 200-500 речи или 8 редова
Правни статус организације Ко смо ми Укупни износ цене пројекта Врста и циљ пројекта Циљна група Место реализације пројекта Време трајања пројекта

10 УВОД Мисија Историјат, оснивање, рад... Пројекти и програми које сте успешно реализовали Јединственост, специфичност Опис циљне групе Извори финансирања, други донатори О локалној заједници којој припадате ДЕФИНИЦИЈА ПРОБЛЕМА Статистички подаци који дају слику о обиму и величини проблема Ургентност проблема Методе које су коришћене за утврђивање проблема Резултати истраживања ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ

11 Избор и дефинисање проблема
Анализа потреба Анализа приоритета Анализа мотивације Анализа ресурса

12 Конкретни аспекти промене
ОПШТИ ЦИЉ дугорочна промена жељени исход Због чега? Које промене? У којим областима? Ко ће имати користи? М-мерљиви У-увремењени Д-достижни Р-реални О-одређени СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ Конкретни аспекти промене Шта мењамо? Које све конкретне промене желимо? Промена коју желимо Општи начин Циљна група АКТИВНОСТИ Шта радимо да бисмо смо остварили циљеве?

13 ПОДСТИЦАЊЕ ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА ЗА ЖИВОТ У ЗАЈЕДНИЦИ
ОПШТИ ЦИЉ дугорочна промена жељени исход ПОДСТИЦАЊЕ ОДГОВОРНОСТИ УЧЕНИКА ЗА ЖИВОТ У ЗАЈЕДНИЦИ ПОВЕЋАЊЕ УЧЕШЋА УЧЕНИКА У ПЛАНИРАЊЕ И РЕАЛИЗАЦИЈУ АКТИВНОСТИ ВЕЗАНИХ ЗА БЕЗБЕДНОСТ У ШКОЛИ И ОКРУЖЕЊУ СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ Шта мењамо? Које све конкретне промене желимо? Промена коју желимо Општи начин Циљна група ПОДСТИЦАЊЕ РАЗВОЈА ХУМАНОСТИ ОРГАНИЗОВАЊЕМ ЗАЈЕДНИЧКИХ АКТИВНОСТИ СА СТАРИМА И ОСОБАМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА ПОДИЗАЊЕ ЕКОЛОШКЕ СВЕСТИ УЧЕНИКА ОРГАНИЗОВАЊЕМ ЕКОЛОШКИХ АКЦИЈА У ЛОКАЛНОЈ ЗАЈЕДНИЦИ АКТИВНОСТИ ШТА РАДИМО?

14 ПЛАН АКТИВНОСТИ Активности Задужене особе (одговорност)
Време реализације

15 ОРГАНИЗОВАТИ КУРС ИНФОРМАТИКЕ
ПОДСТИЦАЊЕ РАЗВОЈА ХУМАНОСТИ ОРГАНИЗОВАЊЕМ ЗАЈЕДНИЧКИХ АКТИВНОСТИ СА СТАРИМА И ОСОБАМА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА Пројектне активности Носиоци Месец и година реализације 2007/2008 УСПОСТАВИТИ КОНТАКТ СА СТАРАЧКИМ ДОМОМ, СПЕЦИЈАЛНОМ ШКОЛОМ И ЦЕНТРОМ ЗА СОЦ.РАД Директор и председник Ђачког парламента x ОСНОВАТИ КЛУБ ПРИЈАТЕЉСТВА Ђачки парламент и управа школе АДАПТИРАТИ И ОПРЕМИТИ ОДГОВАРАЈУЋИ ПРОСТОР ЗА РАД КЛУБА Ученици, зад.наставници, домар ОРГАНИЗОВАТИ КУРС ИНФОРМАТИКЕ ЗА СТАРЕ Наставник инф. и ученици ОРГАНИЗОВАТИ ЗАЈЕДНИЧКЕ АКТИВНОСТИ ПРЕМА ИНТЕРЕСОВАЊИМА (КЛУБ ЗА РУЧНЕ РАД. СЛИКАЊЕ, МУЗИКУ ...) Наст. у метности и ученици ПРИПРЕМИТИ ЗАЈЕДНИЧКЕ ПРИРЕДБЕ СА УЧЕНИЦИМА СПЕЦИЈАЛНЕ ШКОЛЕ ЗА СТАРЕ Драмска, литер. Ликовна секција, хор ИНФОРМИСАТИ ЛОК.ЗАЈЕДНИЦУ О АКТИВ НОСТИМА КРОЗ ЛОКАЛНЕ МЕДИЈЕ И ИЗРАДОМ ПРОМОТИВНОГ ЛИСТИЋА Новинарска секција ВОДИТИ ДОКУМЕНТАЦИЈУ И ПРАТИТИ РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРОЈЕКТНИХ АКТИВНОСТИ Пројeктни тим

16 БУЏЕТ ЈАСНО И ПРЕЦИЗНО ИСКАЗАНИ ПЛАНИРАНИ ТРОШКОВИ ЗА СВЕ АКТИВНОСТИ
ИСКАЗУЈЕ СЕ: - Тражени износ - Учешће школе или других донатора у трошковима - Укупно коштање

17 Одлике доброг буџета У складу са пројектним активностима
Што прецизнији Реалан Заокружене цифре У траженој валути Различити извори финансирања Детаљан опис ставки Добро избалансиран, ни + ни – Тачно сабране ставке

18 ВРСТЕ ТРОШКОВА Опрема (куповина, изнајмљивање опреме или простора)
Радна снага Потребан потрошни материјал Трошкови штампања Обуке, конференције, трибине... Превоз ...

19 Сопствено учешће или суфинасирање Учешће донатора тражени износ
БУЏЕТ ПРОЈЕКТА Категорије трошкова Јединица мере Цена Количина СУМА ФИНАНСИЈСКИ ИЗВОРИ Сопствено учешће или суфинасирање Учешће донатора тражени износ ТОТАЛ (7+8) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 I ТРОШКОВИ АКТИВНОСТИ Субтотал II ОРГАНИЗАЦИОНИ ТРОШКОВИ III ОСТАЛИ ТРОШКОВИ ТОТАЛ

20 Опис и начин суфинансирања
Активности Редни број Назив активности Оквирно трајање (месеци) Оквирни буџет (у ЦСД) 1. 2. 3,4,5…. Планирани (најранији) датум почетка пројекта : Укупно трајање пројекта (број месеци): Укупан буџет пројекта (у ЦСД): Износ у буџету пројекта финансиран из НИП-а (у ЦСД): Могућност набавке од домаћих произвођача (%): Износ jавних набавки у пројекту (у ЦСД): Суфинансирање пројекта: Назив суфинансијера Опис и начин суфинансирања Износ (у ЦСД):

21 ЕВАЛУАЦИЈА ПРОЈЕКТА Шта је то што ћете сматрати успехом?
Дефинишу се очекивани резултати (исходи) у односу на постављене циљеве Одређују се индикатори (показатељи промена) Одређује се начин праћења (инструменти, технике) време ( у току реализације, на крају пројекта) носиоци посла (задужене особе)

22 ПРАЋЕЊЕ И ЕВАЛУАЦИЈА ПРОЈЕКТА
ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ (ИСХОДИ) ПОКАЗАТЕЉИ (ИНДИКАТОРИ) ПРОМЕНА НАЧИНИ ПРАЋЕЊА И ИНСТРУМЕНТИ КАДА СЕ ВРШИ ЕВАЛУАЦИЈА ОДГОВОРНА ОСОБА (ФУНКЦИЈА) БОЉЕ РАЗУМЕВАЊЕ ПОТРЕБА И ПРОБЛЕМА СТАРИХ И ОСОБА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА ПОВЕЋАНО ИНТЕРЕСОВАЊЕ УЧЕНИКА ЗА КВАЛИТЕТ ЖИВОТА У ШКОЛИ И ЗАЈЕДНИЦИ ВЕЋА УКЉУЧЕНОСТ СТАРИХ И ЛИЦА СА ПОСЕБНИМ ПОТРЕБАМА У ЖИВОТ ЗАЈЕДНИЦЕ . .БРОЈ УЧЕНИКА АНГАЖОВАНИХ У АКТИВНОСТИМА КЛУБА ПРИЈАТЕЉСТВА ( мин 30%) ПРОМЕНА СТАВОВА ПРЕМА СТАРИМ И ОСОБАМА СА ПОС.ПОТРЕБАМА (60% ученика исказало позитивнији став) ‘БРОЈ СПРОВЕДЕНИХ АКЦИЈА(мин.10) БРОЈ УКЉУЧЕНИХ УЧЕНИКА(мин.60%) БРОЈ ИНИЦИЈАТИВА ЗА НОВЕ АКЦИЈЕ(мин. 3) СМАЊЕН БРОЈ ДИСЦИПЛ. ПРЕКРШАЈА И ОШТЕЋЕЊА ИМОВИНА (за 20%) БРОЈ УКЉУЧЕНИХ (10% од позваних) БРОЈ ЗАЈЕДНИЧКИХ АКЦИЈА(мин 3) ЗАДОВОЉСТВО ОРГАНИЗОВАНИМ АКТИВНОСТИМА (70% укључених је задовољно) Увид у документацију Упитник Анкета Тромесечно Септембар 2007 Септембар 2008 месечно на крају реализације пројекта Месечно Ђачки парл. Психолог Пројектни тим Пројекни тим

23 ПРАЋЕЊЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ И КОНТРОЛА ПРОЈЕКТА
Ефикасан систем праћења спречава да проблеми и промене у пројекту услове застој у реализацији Подразумева праћење: - временске динамике - коришћења људских ресурса - финансијског плана

24 Ризици пројекта Анализа свих ризика који се могу појавити
Процена њиховог утицаја Акције које се могу спровести да би се они умањили или неутралисали

25 Фактори ризика сложеност пројекта, потпуно нова идеја
искуство и стручност особља величина тима отпори, незаинтересованост за спровођење активности промена руководства мало времена недовољно ресурса кашњење средстава

26 Одрживост пројекта Како да промена буде трајна?
Како пројектне активности и процеси који се покрећу могу да се одрже и по завршетку пројекта? Како даље развијати и унапређивати достигнуте промене? Нови пројекти настали на основу стечених знања, искустава, опреме...

27 АНЕКСИ Све што може да поткрепи ваш захтев
Статистички подаци, табеле, графикони Докази о успесима, дипломе Евалуациони инструменти Профактуре ...

28 Информације које олакшавају налажење донатора
Различити донатори подржавају различите идеје Насправите листу сајтова потенцијалних донатора и одредите особу која ће пратити конкурсе Информишите потенцијалне донаторе о вашој установи Тражите од донатора да вас ставе на мејлинг листу Упознаје апликацију и критеријуме за оцењивање предлога пројекта Тражите савет и мишљење донатора

29 Не користите исти предлог више пута
Ретко ће један донатор финансирати цео пројекат Озбиљно приступите анализи ризика – немојте крити могуће проблеме Будите концизни Један пројекат не може решити све проблеме Поред новца можете тражити и услуге (транспорт, простор, опрема) Цените сваки допринос и захвалите се донаторима Одржавајте контакте са донаторима чак иако су вас одбили

30 ВОДИЧ КРОЗ ПОТЕНЦИЈАЛЕ ИЗВОРЕ ФИНАНСИРАЊЕ
Линк Водич кроз потенцијалне изворе финансирања

31 Шта је потребно за успех пројекта?
Јасни циљеви Адекватна подела улога и одговорности Планирање и комуникација Посвећеност Контрола реализације Флексибилност


Скинути ppt "ПРОЈЕКТНО ПЛАНИРАЊЕ Министарство просвете и спорта Београд, мај 2007."

Сличне презентације


Реклама од Google