Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija

Сличне презентације


Презентација на тему: "Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija"— Транскрипт презентације:

1 Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija
Prof. dr Šefika Alibabić Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu

2 "Сваки дан старим учећи нешто ново."
***** "Сваки дан старим учећи нешто ново." (Солон, око 639–559. п.н.е.)

3 Ciljevi elaboracije teme
Upoznavanje sa istraživačkim trendovima u oblasti liderske kulture, Podsticanje na sagledavanje SEBE u kontekstu liderske kulture.

4 Fenomen liderske kulture ili kulture lidera
Sadržinska struktura Fenomen liderske kulture ili kulture lidera Dominirajuće teme u istraživačkim trendovima na području liderstva

5 Oblasti razvoja liderske kulture
ponašanje n kompetencije ličnost

6 Značaj kulture lidera u hijerarhijskim kontekstima
nacionalna kultura kultura organizacije kultura lidera

7 Dominirajuće teme/pitanja
Koje kompetencije razvijati? Kako ih razvijati? Kome pokloniti poverenje u procesu obuke?

8 Rezultati istraživanja odgovaraju na pitanje - koje kompetencije razvijati?

9 Rezultati istraživanja potreba (Alibabić, 2011)
Lista aktivnosti (delimična) za koje je direktorima potrebna kontinuirana obuka Prioritetna lista tema obuke Aktivnosti srednje vrednosti Razgovara (sa učenicima, zaposlenim, roditeljima) ,85 Odlučuje ,82 Vrši pedagoški nadzor ,80 Stvara pozitivne odnose u školi ,72 Motiviše zaposlene ,65 Planira ,63 Rešava probleme međuljudskih odnosa ,50 Konstruktivno kritikuje ,25 Savetuje ,15 Delegira zadatke ,80

10 Rezultati faktorske analize (Marićević, 2014.)
Vizija prilagođena realnosti Opreznost u odnosu sa ljudima Inspirisanje, podsticanje i motivisanje ljudi

11 Primarne liderske kompetencije
Lična kompetencija – sposobnosti koje određuju kako upravljamo sami sobom Društvena kompetencija – osobine koje određuju način upravljanja odnosima s drugim ljudima

12 Lična kompetencija SAMOSVEST
- emocionalna samosvest: poznavanje vlastitih emocija i razumevanje njihovog dejstva;korišćenje “visceralnog” osećaja prilikom odlučivanja. - tačno ocenjivanje samog sebe: poznavanje sopstvenih jakih i slabih strana. - samopouzdanje: razumna spoznaja vlastitih vrednosti i sposobnosti. VLADANJE SAMIM SOBOM - emocionalna samokontrola:obuzdavanje burnih osećanja i poriva. - transparentnost:ispoljavanje pouzdanosti,iskrenosti. - prilagodljivost novim situacijama uz prevazilaženje prepreka. - težnja za uspehom: da se dostignu lični standardi izvrsnosti. - inicijativa: spremnost da se deluje i iskoristi prilika. - optimizam: pozitivno sagledavanje događaja

13 Društvena kompetencija
Društvena svest - empatija:osetiti šta drugi osećaju kada to ne kažu. - svest o organizaciji:razumevanje struja, kanala odlučivanja u organizaciji. - predusretljivost:shvatanje i zadovoljavanje potreba “vođenih”. Upravljanje odnosima - inspirativno liderstvo: rukovođenje i motivisanje zasnovano na privlačnoj viziji. - uticaj:vešto korišćenje taktika ubeđivanja. - usavršavanje drugih ljudi:podsticanje razvoja njihovih sposobnosti. - katalizator promene: iniciranje, upravljanje u novom pravcu. - upravljanje sukobima: razrešavanje nesuglasica. - stvaranje veza: gajenje i održavanje mreže odnosa. - timski rad i saradnja: stvaranje timova i upravljanje njima.

14 Šta je emocionalna inteligencija/kompetencija?
Emocionalna inteligencija nije suprotna racionalnoj. Emocionalni i racionalni um nisu inkompatibilne već su komplementarne sposobnosti od čije saradnje zavisi naša sreća i uspeh u životu. Logika uma i srca valja da su u ravnoteži da bi čovek bio srećan i da bi uspešno delovao.

15 Emocionalna inteligencija/kompetencija obuhvata:
Sposobnost razumevanja sebe samog (uvid u sebe, svoje potrebe, afekte, konflikte); Sposobnost emocionalne samokontrole (obuzdavanje afekata, suzbijanje “toksičnih” emocija, sposobnost preoblikovanja vlastitih emocija u skladu sa zahtevima realnosti); Samouverenost (samopouzdanje i optimizam); Osetljivost za probleme i potrebe drugih (hvatanje teško opazivih signala, predusretljivost);

16 I još Sposobnost razumevanja osećanja drugih ljudi (empatija);
Sposobnost rešavanja međuličnih sukoba (omiljenost u društvu); Sposobnost uspostavljanja skladnih prijateljskih odnosa (dobri su kao prijatelji i popularni kao saradnici na poslu); Sposobnost rukovođenja grupom

17 Kako (i ko) razvijati lidersku kulturu?
U okviru formalnog obrazovanja U okviru neformalnog obrazovanja Samousmerenim učenjem Učenjem kroz iskustvo Licencirani treneri

18 Konsultovana i preporučena literatura
Alibabić,Š., (2011) Education of School Leaders – from their Educational needs to Training Models , S¶TRA - journal for Research on Education, Psychology, Traditional Sciences and Systems, Health and Consciousness, Volume 10/ 2011, New Delhi, pp Fairholm,M.R., Fairholm,G.W., (2009) Understanding Leadership Perspectives, New York, Springer Science and Business Media. Hodzic,S., Ripoll,P., Lira,E., Zenasni,F., (2015) Can intervention in emotional competences increase employability prospects of unanployed adults?, Yournal of Vocational Behavior, Elsevier, 88(1915)28-37. Ladkin, D. (2010) Rethinking Leadership: A New Look at Old Leadership Questions. Cheltenham, Northamton: Edward Elgar. Marićević,L. (2014) Faktori liderstva, Andragoške studije, br.1, str


Скинути ppt "Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija"

Сличне презентације


Реклама од Google